Αυτά είναι τα μελλοντικά αεροσκάφη μηδενικών ρύπων

Η Airbus αποκαλύπτει τρεις πρωτότυπες ιδέες για εμπορικά αεροσκάφη, που θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία έως το 2035.
AIRBUS

Η απεξάρτηση από τα ορυκτά καύσιμα, είναι το ζητούμενο στις ημέρες μας, προκειμένου να βρει εφαρμογή σε κάθε ανθρώπινη δραστηριότητα.

Οι αερομεταφορές, οι οποίες έχουν αναπτυχθεί απίστευτα γρήγορα τις τελευταίες δεκαετίες και έχουν πολύ μεγάλες προοπτικές περαιτέρω ανάπτυξης, λόγω της ζήτησης από ασιατικές χώρες, καλούνται να παίξουν το δικό τους ρόλο προς τη βελτίωση της ατμόσφαιρας, εκπέμποντας λιγότερους ή και καθόλου ρύπους.
Προς αυτή τη κατεύθυνση, η Airbus αποκάλυψε τρία πρωτότυπα αεροσκάφη, με το ένα από αυτά αρκετά εκκεντρικό, για το πώς θα μπορούσαν να είναι τα πρώτα εμπορικά αεροσκάφη μηδενικών εκπομπών στον κόσμο, που θα μπορούσαν να τεθούν σε λειτουργία έως το 2035.

Καθένα από αυτά τα πρωτότυπα, αντιπροσωπεύουν μια διαφορετική προσέγγιση για την επίτευξη πτήσεων μηδενικών εκπομπών, εξερευνώντας διάφορες τεχνολογικές διαδρομές και αεροδυναμικές διαμορφώσεις, προκειμένου να υποστηριχθεί η φιλοδοξία της γαλλικής εταιρείας να καταστεί πρωτοπόρος στην απεξάρτηση από τον άνθρακα, ολόκληρης της αεροπορικής βιομηχανίας.
Και τα τρία πρωτότυπα βασίζονται στο υδρογόνο, ως κύρια πηγή ενέργειας - μια επιλογή την οποία η Airbus πιστεύει ότι υπόσχεται πολλά, ως καθαρό αεροπορικό καύσιμο και είναι πιθανό να είναι μια λύση για την αεροδιαστημική και πολλές άλλες βιομηχανίες για την επίτευξη των ουδέτερων ως προς το κλίμα στόχων τους.

«Αυτή είναι μια ιστορική στιγμή για τον τομέα της εμπορικής αεροπορίας στο σύνολό της και σκοπεύουμε να διαδραματίσουμε ηγετικό ρόλο στην πιο σημαντική μετάβαση που έχει δει ποτέ αυτή η βιομηχανία. Τα πρωτότυπα που παρουσιάζουμε σήμερα, προσφέρουν στον κόσμο μια ματιά της φιλοδοξίας μας για ένα τολμηρό όραμα πτήσεων μηδενικών εκπομπών,» δήλωσε ο Guillaume Faury, διευθύνων σύμβουλος της Airbus. «Πιστεύω ακράδαντα ότι η χρήση υδρογόνου - τόσο σε συνθετικά καύσιμα όσο και ως πρωταρχική πηγή ενέργειας για εμπορικά αεροσκάφη - έχει τη δυνατότητα να μειώσει σημαντικά τις κλιματικές επιπτώσεις της αεροπορίας.»

Τα τρία πρωτότυπα, όλα με την κωδική ονομασία «ZEROe»:

Turbofan (120-200 επιβάτες)
Turbofan (120-200 επιβάτες)
AIRBUS

Ένα αεροσκάφος turbofan (120-200 επιβάτες) με εύρος 2.000+ ναυτικών μιλίων, ικανό να ταξιδεύει υπερατλαντικά και φέρει τουρμπίνες που λειτουργούν με υδρογόνο και όχι με καύσιμο εσωτερικής καύσης, όπως η κηροζίνη. Το υγρό υδρογόνο θα αποθηκευτεί και θα διοχευτετεί μέσω δεξαμενών που βρίσκονται πίσω από το οπίσθιο διάφραγμα πίεσης.

Turboprop (έως 100 επιβάτες)
Turboprop (έως 100 επιβάτες)
AIRBUS

Ένα αεροσκάφος turboprop (έως 100 επιβάτες), που χρησιμοποιεί κινητήρες με έλικες αντί για τουρμπίνες και τροφοδοτείται επίσης από καύση υδρογόνου. Θα μπορούσε να ταξιδεύει περισσότερα από 1.000 ναυτικά μίλια, καθιστώντας την ιδέα τέλεια επιλογή για μεσαίες αποστάσεις.

Mε «συνδυασμό πτερυγίων» (έως 200 επιβάτες)
Mε «συνδυασμό πτερυγίων» (έως 200 επιβάτες)
AIRBUS

Ένα αεροσκάφος με «συνδυασμό πτερυγίων» (έως 200 επιβάτες), στο οποίο τα φτερά συγχωνεύονται με το κύριο σώμα του αεροσκάφους. Η εξαιρετικά ευρεία άτρακτος, ανοίγει πολλές επιλογές για αποθήκευση και διοχέτευση υδρογόνου και για διάταξη καμπίνας.

«Η μετάβαση στο υδρογόνο, ως η κύρια πηγή ισχύος για αυτά τα αεροπλάνα, θα απαιτήσει αποφασιστική δράση από ολόκληρο το αεροπορικό οικοσύστημα. Μαζί με την υποστήριξη κυβερνητικών και βιομηχανικών εταίρων, μπορούμε να ανταποκριθούμε σε αυτήν την πρόκληση για να αναβαθμίσουμε την ανανεώσιμη ενέργεια και το υδρογόνο για ένα βιώσιμο μέλλον της αεροπορικής βιομηχανίας,» είπε ο Guillaume Faury.

Για την αντιμετώπιση αυτών των προκλήσεων, τα αεροδρόμια θα απαιτήσουν σημαντική μεταφορά υδρογόνου και υποδομή ανεφοδιασμού για την κάλυψη των αναγκών των καθημερινών πτήσεων. Η υποστήριξη από τις κυβερνήσεις θα είναι το κλειδί για την επίτευξη αυτών των φιλόδοξων στόχων με αυξημένη χρηματοδότηση για έρευνα και τεχνολογία, ψηφιοποίηση και μηχανισμούς που ενθαρρύνουν τη χρήση βιώσιμων καυσίμων και την ανανέωση των στόλων των αεροσκαφών για να επιτρέψουν στις αεροπορικές εταιρείες να αποσύρουν παλαιότερα, λιγότερο φιλικά προς το περιβάλλον αεροσκάφη, νωρίτερα χρονιά.

Δημοφιλή