Αυτό είναι το απόλυτο σπίτι για τους millenials

Οι προτεραιότητες της κατηγορίας από 23 ως 39 ετών που θα πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια στην μεγαλύτερη μεταβίβαση πλούτου στην ιστορία της ανθρωποτητας.
Ακίνητο προς πώληση, 225 West και 17th Street, Νέα Υόρκη
Sotheby's New York
Ακίνητο προς πώληση, 225 West και 17th Street, Νέα Υόρκη

Είναι μια ηλικιακή κατηγορία που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει τα επόμενα χρόνια σ’ αυτό που θα μείνει γνωστό ως η μεγαλύτερη μεταβίβαση πλούτου στην ιστορία της ανθρωποτητας από την μια γενιά στην άλλη: Είκοσι τρισεκατομμύρια ευρώ υπολογίζεται ότι θα αλλάξουν χέρια εντός των επόμενων δεκαπέντε ετών.

Ο λόγος για τη γενιά των millenials, ή αλλιώς των emerging affluents. Πρόκειται για τις ηλικίες από 23 έως 39 ετών σήμερτα, η γενιά που μεγάλωσε με την κινητή τηλεφωνία και εξοικειώθηκε με το internet και τα κοινωνικά δίκτυα.

«Η Sotheby’s International Realty παρακολουθεί με συνεχείς έρευνες εδώ και μερικά χρόνια την ηλικιακή ομάδα των millenials», λέει στη HuffPost ο κ. Σάββας Σαββαΐδης, διευθύνων σύμβουλος Greece Sotheby’s. «Με την σταδιακή συμμετοχή των millennials στη διαχείριση της ακίνητης περιουσίας θα δούμε και ήδη βλέπουμε σιγά σιγά να αλλάζει η ίδια αγορά ακινήτων, τα χαρακτηριστικα τους και φυσικά οι τρόποι προώθησης και marketing».

Έχει ενδιαφέρον, λοιπόν, να δει κανείς ποια είναι σήμερα τα σημαντικότερα χαρακτηριστικά ενός πολυτελούς ακινήτου για τους millenials σύμφωνα με τις εκτιμήσεις ανθρώπων του οίκου.

1. Βελτιωμένη κι άνετη διαβίωση

Η άνεση μπορεί να έρθει με πολλούς τρόπους αλλά είναι μια προτεραιότητα για τους millenials. Ενδιαφέρονται για ευκολία και προτιμούν πλήρεις υπηρεσίες στις οποίες συμπεριλαμβάνονται γυμναστήριο, πισίνα αλλά και rooftops για ψυχαγωγία, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Μέι Μπαγκάι, συνεργάτιδας του Sotheby’s International Realty στη Νέα Υόρκη. ΄Οπως επίσης επισημαίνει η ίδια, αν μπορούν να το αντέξουν οικονομικά, οι millenials εστιάζουν σε νέες κατασκευές που δημιουργούν ένα «έξυπνο» σπίτι. Το ίδιο συμβαίνει και στην αγορά σπιτιών στο Μαϊάμι, σύμφωνα με ΄Ελιοτ Μακάντο, συνεργάτη μεσίτη στο ONE Sotheby’s International Realty, ενώ στο Ντένβερ, όπου τα απονομονωμένα σπίτια είναι επίσης δημοφιλή ανάμεσα στους millenials, η Κάιλι Ράσσελ, συνεργάτιδα της LIV Sotheby’s International Realty βλέπει ιδιαίτερη ζήτηση για έξυπνη, «συνδεδεμένη» τεχνολογία.

2. Αστικές ρυθμίσεις

Αυτό οδηγεί σε μια ακόμα top προτεραιότητα για τους millenials. «(Οι αστικές ρυθμίσεις) αποτελούν μια lifestyle ταυτότητα για τους millenials», λέει ο Μακάντο.

Η Μπαγκάι έχει πελάτες που περιορίζουν την αναζήτησή τους σε συγκεκριμένες περιοχές οι οποίες είναι κοντά στο γραφείο τους. «Στο Μανχάταν, συγκεκριμένα, βλέπουμε millenials που θέλουν να ζήσουν στο κέντρο - ιδιαίτερα στο Τσέλσι και στο Φλάτιρον, καθ′ ότι σ′ αυτές τις γειτονιές βρίσκονται πολλές εταιρείες», αναφέρει. «Κι οι δυο περιοχές βρίσκονται στο κέντρο και σε πολύ κοντινή απόσταση από τα καλύτερα εστιατόρια, σαλόνια (περιοποίησης), shopping areas, πάρκα, γυμναστήρια και μέσα μαζικής μεταφοράς». Η τάση της downtown διαβίωσης είναι ιδιαίτερα έντονη και στο Ντένβερ, ενώ, σύμφωνα με τα λεγόμενα της Κάιλι Ράσσελ, πολλοί πελάτες της διαλέγουν (να αγοράσουν) βάζοντας ως προτεραιότητα το μέρος από τα τετραγωνικά μέτρα.

3. Δημιουργημένο για κοινωνικότητα

Η επιθυμία για την αίσθηση της κοινότητας είναι μια ακόμα σημαντική παράμετρος για τους millenials οι οποίοι ψάχνουν μέρη που τους επιτρέπουν να καλλιεργούν τα χόμπι τους. «΄Οποια και να είναι τα πάθη τους, θέλουν το σπίτι τους να τα συμπληρώνει και να τα ενισχύει», λέει η Ράσσελ.

Πολλοί millenials επίσης έχουν την τάση να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα για να δημιουργήσουν αναμνήσεις. «Συνειδητοποιώ ότι οι millenials πελάτες μου είναι αρκετά συντηρητικοί ως προς το budget τους κι αναζητούν να αγοράσουν κάτω από τις οικονομικές δυνατότητές τους προκειμένου να έχουν χρήματα για ταξίδια, εμπειρίες και σχέδια μακράς πνοής», συμπληρώνει.

4. Δωμάτια ανάπττυξης

Πολλοί millenials κάνουν σκέψεις μακράς πνοής βάζοντας μπροστά τους αυτό που λέμε «μεγάλη εικόνα» για τους εαυτούς τους και για τις επόμενες γενιές. «Οι millenials πελάτες μου, όπως οι περισσότεροι πελάτες, ψάχνουν για ένα σπίτι που είναι περήφανοι να αποκαλούν «σπίτι» - ένα σπίτι με μεγάλο χρόνο ζωής που τους δίνει τη δυνατότητα να αναπτυχθούν καθώς αγοράζουν το πρώτο τους κατοικίδιο, αποκτούν συγκάτοικο, σύντροφο κι ακόμα αρχίζουν τη δημιουργία οικογένειας», λέει η Ράσσελ.

«Σπίτια με φωτισμό led, κτήρια και σπίτια ενεργειακής απόδοσης είναι πολύ σημαντικά στους πελάτες μου», αναφέρει, με τη σειρά της, η Μπαγκάι. Σύμφωνα με τα λεγόμενά της, οι millenials είναι περισσότερο ενήμεροι για τα περιβαλλοντικά προβλήματα απ′ ότι η γενιά που προηγήθηκε και δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στη βιωσιμότητα».

5. Πρόσβαση σε εξωτερικό χώρο

Γνωρίζοντας ότι η διατήρηση του πλανήτη έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία για τους millenials, ας μην μας εκπλήσσει το γεγονός ότι αυτή η γενιά σταθμίζει ως πολύ σημαντική την πρόσβαση σε χώρους πρασίνου. Η Ράσσελ αναφέρει ότι πολύ συχνά οι πελάτες της αναζητούν σπίτια δίπλα σε διαδρομές και πάρκα. «Περισσότερο από ποτέ οι πελάτες μου φαίνεται να αγαπούν την κηπουρική», αναφέρει ακόμα. Υπάρχει η τάση υπέρ της κομποστοποίησης, ενώ δεν είναι λίγοι οι πελάτες που ζητούν ... φάρμα με κότες. Δυστυχώς ή ευτυχώς, οι αγοραστές στο Μαιάμι και τη Νέα Υόρκη θα πρέπει να αρκεστούν σε φυτά εσωτερικού χώρου, αλλά, σε κάθε περίπτωση, επιθυμούν να εισπνέουν καθαρό αέρα.

Οι millenials έχουν υψηλές προσδοκίες από τους μεσίτες τους, όπως επίσης κι από τα σπίτια τους. «Αναζητούν αποδοτικότητα κι εξορθολογισμό στις υποθέσεις που έχουν να κάνουν με την αγορά σπιτιών», λέεη η Μπαγκάι για τους νεώτερους πελάτες της. «Επιθυμούν ταχεία ανταπόκριση και κάποιον που καταλαβαίνει το lifestyle και τις ανάγκες τους».