Αφιερωμένος στη γυναικεία επιχειρηματικότητα ο διαγωνισμός του Orange Grove, «The Squeeze»

Ο πρέσβης της Ολλανδίας στην Αθήνα κ.Κάσπαρ Βέλντκαμπ, μιλά στη HuffPost για το μέλλον των επιχειρήσεων
Ο πρέσβης της Ολλανδίας, κ. Κάσπαρ Βέλντκαμπ.
Ο πρέσβης της Ολλανδίας, κ. Κάσπαρ Βέλντκαμπ.
Facebook

Σε μια γεμάτη αίθουσα από ιδρυτές start-up εταιρειών, επενδυτές, ανθρώπους με ειδίκευση στις νέες τεχνολογίες και άλλα μέλη της παγκόσμιας κοινότητας του επιχειρείν, ο συνεργατικός χώρος και θερμοκοιτίδα της Ολλανδικής Πρεσβείας Orange Grove στην Αθήνα, διοργάνωσε τον 12ο διαγωνισμό για start-ups, «The Squeeze».

Φέτος, ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 8 Μαρτίου, την Ημέρα της Γυναίκας και συνεπώς ήταν αφιερωμένος στη γυναικεία επιχειρηματικότητα. Η κριτική επιτροπή αποτελούνταν από διεθνώς καταξιωμένες γυναίκες επιχειρηματίες διαφορετικών επαγγελματικών κλάδων, ενώ τις ιδέες τους παρουσίασαν γυναίκες εκπρόσωποι της κάθε διαγωνιζόμενης εταιρείας.

Την έναρξη της εκδήλωσης έκανε ο πρέσβης των Ηνωμένων Πολιτειών στην Ελλάδα κ. Τζέφρι Πάιατ και ανάμεσα στους παρευρισκόμενους ήταν ο αναπληρωτής Υπουργός Έρευνας και Καινοτομίας κ. Κώστας Φωτάκης, καθώς και οι πρέσβεις της Ολλανδίας και του Ισραήλ στην Ελλάδα.

«Είναι μεγάλη η χαρά του να βρίσκομαι απόψε εδώ. Είμαι ιδιαίτερα περήφανος για το “The Squeeze” γιατί δεν πρόκειται μόνο για έναν τυπικό διαγωνισμό του Orange Grove, αλλά μια διοργάνωση που εστιάζει στη γυναικεία επιχειρηματικότητα που είναι πολύ σημαντική για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας», είπε ο κ.Πάιατ.

Οι εταιρείες που επιλέχθηκαν για να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα ήταν οκτώ: οι FreshStrips, Hook on Chic, Inomo, Mermix, Misyrlou, PGENius, Τhe Beloved Republic και Unique Minds.

Το πρώτο βραβείο των 15.000 ευρώ, μιας χορηγίας του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, κέρδισε η Inomo, ένα ελληνικό brand καινοτόμων ποιοτικών επίπλων, κατασκευασμένων από υαλοβάμβακα, με ιδιαίτερη επεξεργασία και ξεχωριστό γλυπτικό σχεδιασμό εφαρμοσμένης τέχνης. Το δεύτερο βραβείο των 10.000 ευρώ απονεμήθηκε στην PGENius, μιας διαδικτυακής πλατφόρμας «μετάφρασης» του γενετικού προφίλ ενός ασθενούς για τον εξορθολογισμό της φαρμακευτικής αγωγής, με σκοπό τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της θεραπείας και της μείωσης των παρενεργειών της.

Orange Grove Facebook

Τα επόμενα βήματα των νικητών και η στήριξη από το «The Squeeze»

«Τα χρήματα βοηθούν σε μια κρίσιμη στιγμή γιατί, όπως βλέπετε, οι εταιρίες που συμμετέχουν σε αυτό το διαγωνισμό δεν είναι εντελώς νέες και συχνά έχουν ήδη δημιουργήσει κάποιο προϊόν ή υπηρεσία. Βρίσκονται ακριβώς στο στάδιο που χρειάζονται μια παραπάνω ώθηση», λέει στη HuffPost ο πρέσβης της Ολλανδίας στην Αθήνα, κ. Κάσπαρ Βέλντκαμπ.

Οι νεοφυείς επιχειρήσεις που συμμετέχουν κάθε χρόνο στο «The Squeeze» κερδίζουν, με την καθοδήγηση των κριτών, πολύτιμα εφόδια: από συμβουλές για το σχεδιασμό ενός επιτυχημένου επιχειρηματικού σχεδίου, μέχρι τη συμμετοχή σε προγράμματα νεανικής επιχειρηματικότητας και τον σωστό τρόπο διαφήμισης και αξιοποίησης της κοινωνικής δικτύωσης με ανθρώπους και ομάδες παρόμοιας επιχειρηματικής κουλτούρας.

«Λειτουργούμε σε μικρή κλίμακα, αλλά μέσα από το Orange Grove προσπαθούμε να δώσουμε μια “σπίθα” έμπνευσης στους νέους επιχειρηματίες και υπάρχουν πολλοί νέοι και ιδιαίτερα ταλαντούχοι άνθρωποι στην Ελλάδα. Διαπιστώνω όμως ότι εξακολουθεί να υπάρχει ο φόβος της αποτυχίας σε υπερβολικό βαθμό», εξηγεί ο κ.Βέλντκαμπ.

Ο φιλόξενος χώρος του Orange Grove ενθαρρύνει συνεχώς τις νεοφυείς επιχειρήσεις να δουλέψουν πολύ, να δοκιμάσουν τις αντοχές τους και να στοχεύσουν ψηλά. «Θα συνιστούσα όσους έχουν μια επιχειρηματική ιδέα να προσπαθήσουν να επιλεγούν για να ενταχθούν στην κοινότητα του Orange Grove και στη συνέχεια να συμμετάσχουν στο “The Squeeze”. Προσπαθήστε να δημιουργήσετε και θυμηθείτε ότι ακόμα και οι αποτυχίες αποτελούν επιτυχίες κατά μία έννοια», τονίζει ο Ολλανδός πρέσβης.

Είναι η Ελλάδα η κατάλληλη χώρα για την ίδρυση μιας start-up;

Παρά τη συνεχή μετανάστευση των νέων στο εξωτερικό προς αναζήτηση εργασίας ή υλοποίησης της επιχειρηματικής τους ιδέας με έδρα άλλη χώρα, υπάρχουν και παραδείγματα ομάδων που μετά από σύντομη παραμονή τους εκτός Ελλάδας, επέστρεψαν καθώς βρέθηκαν ευκαιρίες για ανάπτυξη της εταιρείας τους. «Παρουσιάζονται ευκαιρίες, δεν είναι βέβαια πάντα εύκολο και στην Ελλάδα η γραφειοκρατία είναι υπερβολική και υπάρχει έλλειψη κεφαλαίων. Ελπίζω όμως ότι αυτό θα αλλάξει μέσα από τα χρήματα της Ευρώπης και τους “αγγέλους επενδυτές” που θα έρθουν στη χώρα», λέει ο κ. Βέλντκαμπ.

Κατά τη διάρκεια μιας μικρότερης -σε έκταση- οικονομικής κρίσης στην Ολλανδία, οι μεγάλες εταιρίες σταμάτησαν για κάποιο χρονικό διάστημα τις προσλήψεις, γεγονός που οδήγησε στην «άνθηση» νεοσύστατων εταιρειών και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Πολυεθνικές-κυρίως-εταιρείες υιοθέτησαν το δημιουργικό περιβάλλον των start-ups με τους ιδρυτές τους που διακρίνονται για την ικανότητα, να σκέφτονται εκτός «συμβατικού πλαισίου». «Και αυτό γιατί δεν έχουν την εταιρική κουλτούρα που αυτόματα δημιουργεί τέτοιου είδους νέες ιδέες. Έχω δει επιχειρηματίες στην Ολλανδία να εργάζονται για μεγάλες επιχειρήσεις που χρειάζονται ένα διαφορετικό, περισσότερο δημιουργικό περιβάλλον. Πιστεύω ότι αυτή η νοοτροπία έρχεται τώρα και στην Ελλάδα», λέει ο κ.Βέλντκαμπ.

Orange Grove Facebook

Πώς όμως μπορεί να συνεισφέρει το «The Squeeze» στην οικονομική ανάκαμψη της Ελλάδας;

«Το παρελθόν δείχνει ότι οι οικονομίες που ανακάμπτουν με τον καλύτερο τρόπο είναι εκείνες που διαχειρίζονται την κρίση και σε μικροοικονομικό επίπεδο, δηλαδή με την καινοτόμο επιχειρηματικότητα»

«Προσκαλούμε λοιπόν στην Ελλάδα ειδικούς από το εξωτερικό, από την Ολλανδία, Αμερική, Βρετανία, Γερμανία, το Ισραήλ, για να αξιολογήσουν την πορεία των νεοσύστατων εταιρειών. Αν και αρχικά έχουν αμφιβολίες, στη συνέχεια εντυπωσιάζονται από το επίπεδο του ανθρωπίνου κεφαλαίου και ταλέντου».

Τέλος, ο κ. Βέλντκαμπ συμβουλεύει τους φιλόδοξους νέους επιχειρηματίες: «Μην περιμένετε να βελτιωθεί η εικόνα της ζήτησης στην αγορά για να επενδύστε. Σχεδιάστε το δικό σας επιχειρηματικό πρόγραμμα και ξεκινήστε τις δράσεις σας. Είμαι ιδιαίτερα αισιόδοξος για το μέλλον».

Δημοφιλή