CULTURE
25/02/2019 10:47 EET

Αλφόνσο Κουαρόν: Η δουλειά των καλλιτεχνών είναι να κοιτάζουν εκεί που δεν κοιτούν οι άλλοι

Ο Μεξικανός σκηνοθέτης απέτισε φόρο τιμής στα 70 εκατομμύρια οικιακές βοηθούς σε όλο τον κόσμο.

Frazer Harrison via Getty Images

«Θέλω να ευχαριστήσω την Ακαδημία διότι βράβευσε μια ταινία που έχει στο επίκεντρο μια γυναίκα αυτόχθονα. Μια από τις 70 εκατομμύρια οικιακές βοηθούς στον κόσμο χωρίς εργασιακά δικαιώματα, μία μορφή η οποία, ιστορικά, υποβαθμίζεται μένοντας στο ‘φόντο’ του σινεμά. Η δουλειά μας ως καλλιτέχνες είναι να κοιτάζουμε εκεί όπου δεν κοιτούν οι άλλοι». 

Ο Αλφόνσο Κουαρόν κέρδισε το δεύτερο -μετά το «Gravity»- Όσκαρ Σκηνοθεσίας καθώς και τα Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας και Φωτογραφίας για το ασπρόμαυρο αριστουργηματικό «Roma». Η ταινία ήταν υποψήφια σε 10 κατηγορίες, ωστόσο τα φετινά βραβεία, ήταν μεταξύ άλλων πολλών, τα Όσκαρ των εκπλήξεων και των ανατροπών, τουλάχιστον σε σχέση με τις προβλέψεις, που ήθελαν το «Roma» να μαζεύει όλα τα μεγάλα βραβεία. 

Ανεβαίνοντας στη σκηνή του Dolby Theater την τρίτη φορά, για να παραλάβει πλέον, το Όσκαρ Σκηνοθεσίας από τον περυσινό νικητή, Γκιγιέρμο Ντελ Τόρο, ο Μεξικανός σκηνοθέτης αναφώνησε «ποτέ δεν θα βαρεθώ να βρίσκομαι εδώ!».  Ο Αλφόνσο Κουαρόν ευχαρίστησε πριν από όλους τις δυο πρωταγωνίστριές του, Γιαλίτζα Απαρίτσιο και Μαρίνα ντε Ταβίρα, λέγοντας ότι «είναι πραγματικά η ταινία», τους συνεργάτες του, τους παραγωγούς, το Μεξικό, την οικογένειά του -μιλώντας στο τέλος της ευχαριστήριας ομιλίας του στα ισπανικά. 

Σημειώνεται ότι είναι ο πρώτος σκηνοθέτης που κερδίζει το εν λόγω βραβείο για μια ξενόγλωσση, ισπανόφωνη ταινία.

Η ταινία του Κουαρόν, η πρώτη συμπαραγωγή του Netflix που έφτασε στα Όσκαρ -όπως και λίγους μήνες πριν στο Φεστιβάλ Βενετίας, όπου κέρδισε τον «Χρυσό Λέοντα»- συζητήθηκε έντονα τις τελευταίες εβδομάδες, μετά από δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία, η πλατφόρμα  έδωσε περισσότερα από 20 εκατ. δολάρια για την καμπάνια προώθησης της ταινίας στον δρόμο προς τα Όσκαρ, χαρακτηρίζοντας την μάλιστα ως την πιο ακριβή πρόμο καμπάνια της δεκαετίας.