Ανοιχτό στους τουρίστες το κέντρο ελέγχου του πυρηνικού σταθμού του Τσέρνομπιλ

40.000 πάνω από τα κανονικά επίπεδα η ραδιενέργεια στη συγκεκριμένη περιοχή.
ASSOCIATED PRESS

Πρόκειται για τη «σκηνή» του χειρότερου πυρηνικού ατυχήματος στην ιστορία: Ο λόγος για το κέντρο ελέγχου του πυρηνικού σταθμού του Τσέρνομπιλ, το οποίο πλέον είναι ανοιχτό για επίσκεψη από τουρίστες- αν και η ραδιενέργεια είναι ακόμη σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα, οπότε απαιτείται προστατευτικός εξοπλισμός και πολύ σύντομη παραμονή σε αυτό.

ASSOCIATED PRESS
ASSOCIATED PRESS

Όπως αναφέρεται σε σχετικό δημοσίευμα του Live Science, ο Ουκρανός πρόεδρος Βολόντιμιρ Ζελένσκι είχε χαρακτηρίσει τον Ιούνιο το Τσέρνομπιλ τουριστική ατραξιόν κατά τα εγκαίνια ενός γιγαντιαίου θόλου που κατασκευάστηκε για την «ταφή» του ραδιενεργού υλικού. Ωστόσο, στην πράξη το Τσέρνομπιλ αποτελεί τουριστικό προορισμό για πολύ περισσότερο καιρό, καθώς κάποια τμήματά του είναι ανοιχτά στο κοινό εδώ και περίπου μια δεκαετία. Μάλιστα τον Μάιο οι κρατήσεις για περιηγήσεις στο Τσέρνομπιλ αυξήθηκαν κατά περίπου 30%, ύστερα από την προβολή της ομώνυμης, εξαιρετικά δημοφιλούς μίνι σειράς του ΗΒΟ. Ακόμα και έτσι, ο διαβόητος αντιδραστήρας 4 παρέμενε απρόσιτος, λόγω των υψηλών επιπέδων ραδιενέργειας- όμως πλέον ριψοκίνδυνοι τουρίστες θα μπορούν να επισκεφθούν την αίθουσα/ κέντρο ελέγχου, όπου εκτυλίχθηκε το δράμα.

ASSOCIATED PRESS

Τουριστικά γραφεία επιβεβαίωσαν στο CNN πως οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να μπουν για σύντομο χρονικό διάστημα στην εξαιρετικά ραδιενεργή ζώνη του αντιδραστήρα 4, φορώντας προστατευτικές στολές, κράνη. Μετά την αποχώρησή τους, θα υποβάλλονται σε ειδικά τεστ για τη μέτρηση της έκθεσής τους στη ραδιενέργεια.

Το κέντρο ελέγχου, που υπέστη σοβαρές ζημιές από την έκρηξη, βρίσκεται στο εσωτερικό της νέας προστατευτικής δομής, αλλά έξω από την αρχική σαρκοφάγο όπου είχε κλειστεί ο αντιδραστήρας. Σύμφωνα με το Ruptly, τα επίπεδα της ραδιενέργειας είναι ακόμα 40.000 φορές πάνω από το κανονικό.

Όσον αφορά στη νέα προστατευτική δομή, έχει ύψος 108 μέτρα και βάρος 36.000 τόνους. Το κόστος κατασκευής ανέρχεται στα 1,5 δισ. ευρώ, και το ανέλαβε η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (EBRD). Ο θόλος είναι αρκετά ανθεκτικός για να αντέξει σε τυφώνα και έχει σχεδιαστεί για να αντέξει έναν αιώνα.

Δημοφιλή