«Απαγορευτικό» για σειρά προϊόντων στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Hλεκτρικά, χαρτικά, ρούχα, λουλούδια, κουζινικά, εποχιακά είδη.

Εκτός ραφιού των σούπερ μάρκετ αναμένεται να μείνουν –όσο τουλάχιστον διαρκεί το lockdown στο λιανεμπόριο- διαρκή καταναλωτικά είδη, όπως ηλεκτρικά, χαρτικά, ρούχα, λουλούδια, κουζινικά, εποχιακά είδη κ.α. καθώς το Υπουργείο Ανάπτυξης έκανε τελικώς δεκτό το θεσμικό αίτημα τόσο της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, όσο και μεμονωμένων μεγάλων αλυσίδων.

Το λιανεμπόριο είχε ήδη από την άνοιξη ζητήσει την εξαίρεση πώλησης συγκεκριμένων ειδών, κάνοντας λόγο για αθέμιτο ανταγωνισμό εκ μέρους των σούπερ μάρκετ, και επικαλούμενο πως άλλες χώρες έχουν προβεί σε αντίστοιχη εξαίρεση (π.χ. Κύπρος). Η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης σύμφωνα με πληροφορίες της HuffPost αντέτεινε πως δεν μπορεί αποκλειστεί το καταναλωτικό κοινό από σειρά προϊόντων, αφήνοντας αναπάντητο το αίτημα. Με την επιβολή του νέου γενικού απαγορευτικού -εν μέσω της πλέον εμπορικής εποχής του χρόνου- και μετά από σειρά διαβημάτων αποφασίστηκε τελικώς να εκδοθεί σχετική απόφαση πιθανότατα σήμερα και με άμεση ισχύ.

Σημειώνεται ότι το αμέσως προηγούμενο διάστημα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ έτρεχαν με εντυπωσιακό ρυθμό αγγίζοντας ακόμη και το 20% το διήμερο πριν την επιβολή του lockdown στη Θεσσαλονίκη. Επίσης με βάση τα καταγεγραμμένα στοιχεία πωλήσεων από τις σχετικές εταιρείες, όλες οι κατηγορίες προϊόντων έτρεχαν με σημαντική αύξηση, ωστόσο, την υψηλότερη ανάπτυξη παρουσίασαν τα «λοιπά είδη» (εκτός τροφίμων, απορρυπαντικών και ειδών υγιεινής).

Στον αντίποδα παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η παραπάνω απόφαση ενδέχεται να δημιουργήσει στους καταναλωτές κατ’αρχάς σύγχυση για το ποια είδη επιτρέπεται να πωλούνται και κατά δεύτερον σημαντικές ελλείψεις στα νοικοκυριά.

Πάντως, πέρα από το παραπάνω αίτημα η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης φαίνεται προς στιγμήν να μην αποδέχεται το θεσμικό αίτημα εκ μέρους του λιανεμπορίου, με το οποίο ζητούσε να δοθεί η δυνατότητα λειτουργίας των φυσικών καταστημάτων - χωρίς την είσοδο πελατών- ως σημεία παράδοσης εμπορευμάτων σε καταναλωτές που αγοράζουν προϊόντα είτε τηλεφωνικώς, είτε μέσω ηλεκτρονικής παραγγελίας. Στόχος ήταν να αποσυμφορηθεί η εφοδιαστική αλυσίδα και να ομαλοποιηθεί η διαδικασία παράδοσης, ωστόσο, το αίτημα αν και δεν απορρίφθηκε, εν τούτοις δεν ικανοποιήθηκε, καθώς η πολιτεία επέλεξε αυστηρούς περιορισμούς στη μετακίνηση πολιτών.

Δημοφιλή