Ας αρχίσουμε να μπαίνουμε στην πρίζα...

Ας αρχίσουμε να μπαίνουμε στην πρίζα...
Laurent Thuillier, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Δημήτρης Μπαλής, Κωνσταντίνος Γκορτζής, Διευθυντής Επικοινωνίας & ΕΚΕ
Laurent Thuillier, Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής, Δημήτρης Μπαλής, Κωνσταντίνος Γκορτζής, Διευθυντής Επικοινωνίας & ΕΚΕ

Του Δημήτρη Μπαλή

Ας αρχίσουμε να μπαίνουμε σιγά σιγά στην πρίζα. Στην κυριολεξία, βέβαια, διότι μεταφορικά έχουμε μπει προ καιρού.

Τώρα, λοιπόν, που τα ακούσματα περί ηλεκτροκίνησης πληθαίνουν στην Ελλάδα και που η χώρα μας παραμένει ουραγός στις υποδομές, σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες, καλό είναι να αναδεικνύουμε περιπτώσεις που πραγματικά προάγουν την ιδέα της ηλεκτροκίνησης και δημιουργούν εκείνες τις συνθήκες που επιτρέπουν να αισιοδοξούμε ότι, σύντομα, θα δούμε περισσότερα ηλεκτρικά οχήματα να κυκλοφορούν στην Ελλάδα.

Δειλά δειλά, λοιπόν, αρκετά ηλεκτρικά οχήματα εισάγονται στη χώρα μας καθώς η βιομηχανία αυτοκινήτου, κυρίως, και μοτοσικλέτας, έχει παρουσιάσει πληθώρα μοντέλων. Και δεν είναι μόνο τα αμιγώς ηλεκτρικά, αυτά που κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρικό ρεύμα, αλλά και τα plug-in hybrid, αυτά που φορτίζονται από πρίζα για να παρέχουν ηλεκτρική αυτονομία για περίπου 40-50 χιλιόμετρα, ξεκινώντας ηλεκτρικά σε χαμηλές ταχύτητες, έχοντας επίσης κινητήρα βενζίνης για μεγάλη αυτονομία κίνησης. Ωστόσο, ο συνδυασμός των δύο συστημάτων κίνησης, περιορίζει δραστικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, που, άλλωστε, είναι και το ζητούμενο στην εποχή μας, προκειμένου να περιορίσουμε το φαινόμενο του θερμοκηπίου.

BMW, Citroen, Peugeot, Smart, Nissan, Tesla και VW, διαθέτουν αυτή τη στιγμή στη χώρα μας αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, BMW, Hyundai, Mercedes, MINI, Porsche, Volvo και Audi, προσφέρουν plug-in hybrid μοντέλα, ενώ διατίθενται και ορισμένα ηλεκτρικά σκούτερ.

Το ζήτημα, πάντως, είναι που και πώς φορτίζονται αυτά τα αυτοκίνητα και τα σκούτερ, καθώς οι περισσότεροι τα φορτίζουν στο γκαράζ τους ή σε κάποιον από τους δημόσιους σταθμούς φόρτισης που υπάρχουν με χρέωση, σε ορισμένα πάρκινγκ αυτοκινήτων που διαθέτουν ταχυφορτιστές ή στο αεροδρόμιο της Αθήνας, που επίσης έχει ταχυφορτιστή στο πάρκινγκ.

Υπάρχει, όμως, και μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα περίπτωση, η οποία είναι και μοναδική στο είδος της. Η ασφαλιστική εταιρεία Groupama, έχει εγκαταστήσει δικό της ταχυφορτιστή, στις εγκαταστάσεις της επί της Λ. Συγγρού 213-215 στην Αθήνα, παρέχοντας δωρεάν φόρτιση σε όποιον το επιθυμεί, ανεξάρτητα αν είναι πελάτης της εταιρείας ή όχι!

Το μόνο που χρειάζεται, για καθαρά τυπικούς και διαδικαστικούς λόγους, είναι να καταγραφούν τα στοιχεία του επισκέπτη, όπως γίνεται, άλλωστε, με όλους του επισκέπτες της εταιρείας, να δηλωθεί τηλέφωνο επικοινωνίας σε περίπτωση ανάγκης, να φορτίσει τις ώρες 8 το πρωί μέχρι 6 το απόγευμα και για μέγιστο χρόνο έως 4 ώρες, προκειμένου να εξυπηρετηθεί και άλλος επισκέπτης που θέλει να φορτίσει το όχημά του.

Αναμφίβολα μια εξαιρετική πρωτοβουλία που αξίζει να βρει μιμητές. Η ενέργεια εντάσσεται στη διαχρονική δέσμευση της Groupama, να αναπτύσσει δράσεις που άπτονται θεμάτων δημοσίου ενδιαφέροντος. Η πρωτοβουλία να εγκαταστήσει, ως πρώτη στον κλάδο της, σταθμό φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, έχει σκοπό την ενθάρρυνση της χρήσης οχημάτων μηδενικών ρύπων και την περαιτέρω διευκόλυνση όσων ήδη τα χρησιμοποιούν. Μάλιστα, ο σταθμός, είναι ενταγμένος στο Δίκτυο ΦΟΡΤΙΖΩ, παρέχοντας τη δυνατότητα online αναζήτησης και κράτησης των συνεδριών φόρτισης.

Για όσους θέλουν και τεχνικές πληροφορίες, ο σταθμός φόρτισης είναι μέγιστης ισχύος 22kW και ο χρόνος πλήρους φόρτισης ενός οχήματος εξαρτάται απόλυτα από τον μετρατροπέα που διαθέτει το όχημα. Οσο πιο ισχυρός, τόσο πιο γρήγορα γίνεται η φόρτιση. Ενδεικτικά μπορώ να αναφέρω ότι η πλήρης φόρτιση ενός smart, εφόσον είναι σχεδόν άδειο από ενέργεια (η μπαταρία πάντα φθάνει σε ένα όριο ασφαλείας και δεν ξεφορτίζεται πλήρως), γίνεται σε 50 λεπτά της ώρας, ενός BMW i3 σε περίπου 3,5 ώρες και στο Nissan Leaf σε περίπου 6,5 ώρες.

Δημοφιλή