ΚΟΙΝΩΝΙΑ
27/06/2019 19:11 EEST | Updated 27/06/2019 21:40 EEST

Αττική Οδός: Αναστέλλεται η αύξηση των διοδίων

Ξαφνική η κίνηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, με Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Eurokinissi

Όσο ξαφνικά ανακοινώθηκε ότι η Αττική Οδός θα αυξήσει τα διόδια σε δύο δόσεις: 1η Ιουλίου 2019 στα 3,00 ευρώ (για ΙΧ) και 1η Ιανουαρίου 2020 στα 3,30 ευρώ, τόσο ξαφνικά, την Πέμπτη, η κυβέρνηση μετά από εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, με διάταξη που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (υπάρχουν αρκετές διατάξεις), αναστέλλεται η αύξηση των διοδίων μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη.

Το θέμα, που δημιούργησε αντιδράσεις από πολίτες και πολιτικά κόμματα, χρειάζεται αποτελεσματικό χειρισμό. Τόσο ο Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο Τομεάρχης Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας, Κώστας Καραμανλής, χαρακτήρισαν ως «μονομερή» την ενέργεια της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ Α.Ε., η οποία αντέκρουσε τον χαρακτηρισμό, επισημαίνοντας ότι μπορεί να προχωρήσει σε αύξηση βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης, που προβλέπει ανώτατη τιμή διοδίων τα 3,77 ευρώ.

Επίσης, αξίζει να επισημανθούν δύο σημεία ακόμη. Το ένα είναι ότι το Υπουργείο βρισκόταν σε πολυετή επαφή και συζητήσεις με την ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ, για επέκταση της Σύμβασης, που θα περιελάμβανε και νέα έργα (μεταξύ άλλων, επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα), χωρίς να υπάρξει κάποια κατάληξη, θετική ή αρνητική, δεδομένου ότι τον Οκτώβριο του 2024 η Σύμβαση τελειώνει και θα πρέπει να προκηρυχθεί διαγωνισμός για νέο ανάδοχο εκμετάλλευσης και λειτουργίας.

Το δεύτερο είναι, ότι ο έλεγχος των οικονομικών παραμέτρων της Σύμβασης, είναι ανοικτός (διενεργείται από το 2013!), χωρίς επίσης να έχουμε κάποια στοιχεία που θα οδηγούσαν σε συμπέρασμα, για το αν η εταιρεία έχει αποσβέσει νωρίτερα από τον προβλεπόμενο χρόνο τα χρήματα που επένδυσε, μαζί με το κέρδος που προβλεπόταν στη Σύμβαση, καθώς η κίνηση των οχημάτων ήταν αρκετά μεγαλύτερη από την προβλεπόμενη στη Σύμβαση, ακόμα και στην εποχή της κορύφωσης της κρίσης.

«Δεν θα επιτρέψουμε τη βλάβη του δημοσίου συμφέροντος για να παιχτούν πολιτικά παιχνίδια στην πλάτη των Ελλήνων πολιτών ενόψει εκλογών,» δηλώνει ο Χρήστος Σπίρτζης.

Πάντως, από την πλευρά της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ δεν υπάρχει, προς το παρόν, αντίδραση καθώς αναμένεται να σεβαστεί το νόμο του κράτους, εφόσον υπογραφεί η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας. Ωστόσο, δεν αποκλείεται, μετά τις εκλογές, να υπάρξουν νέες συζητήσεις μεταξύ της εταιρείας και της κυβέρνησης που θα προκύψει, για επέκταση της Σύμβασης και νέα έργα, ενώ θα πρέπει σύντομα να ολοκληρωθεί και ο έλεγχος των οικονομικών παραμέτρων της Σύμβασης (κόστη λειτουργίας, συντήρησης κ.ά.).

H «Αττική Οδός Α.Ε.», ανακοίνωσε ότι επιφυλάσσεται, καθώς δεν έχει δημοσιευτεί η υπογραφή της ΠΝΠ, θα σεβαστεί τους νόμους αλλά στο πλαίσιο άσκησης των νόμιμων δικαιωμάτων της, θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ:

Στη δικαιοσύνη προσφεύγει η «Αττική Οδός Α.Ε.» για την αύξηση στα διόδια

Σημειώνεται πως, όπως συνέβη και με τις προηγούμενες Ευρωεκλογές, Τοπικής και Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης, και στις Εθνικές Εκλογές της 7ης Ιουλίου, θα έχουμε ελεύθερη διέλευση οχημάτων σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους των έργων παραχώρησης, από τις 12.00 π.μ. της 6ης Ιουλίου, μέχρι τις 8.00 π.μ., της 8ης Ιουλίου 2019. Η διάταξη αυτή περιλαμβάνεται επίσης στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου. Πάντως, η διέλευση μπορεί να είναι ελεύθερη, ωστόσο οι εταιρείες Παραχώρησης καταγράφουν τις διελεύσεις, διεκδικώντας τα χρήματα από το Ελληνικό Δημόσιο, κάτι που σημαίνει ότι θα πληρώσουν οι Έλληνες φορολογούμενοι, ανεξαρτήτως αν χρησιμοποίησαν ή όχι τους αυτοκινητοδρόμους για να ψηφίσουν.