CULTURE
07/09/2020 07:22 EEST

«Away»: Η νέα σειρά του Netflix με την Χίλαρι Σουάνκ, δεν μοιάζει με το «Gravity» και το «Apollo 13»

Πώς υποδέχτηκε η κριτική την πολυαναμενόμενη σειρά, που ανοίγει ένα σερί νέων παραγωγών με θέμα το Διάστημα.

Η κυβερνήτης Έμα Γκριν (Χίλαρι Σουάνκ) αφήνει πίσω τον άνδρα της, πρώην αστροναύτη και νυν μηχανικό στη NASA (Τζος Τσαρλς, «The Good Wife») και την 15χρονη κόρη της για να ηγηθεί ενός διεθνούς πληρώματος αστροναυτών και επιστημόνων στην πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη, που έχει πενήντα τοις εκατό ποσοστό επιβίωσης.

Καθώς η αποστολή ξεκινά, το κύρος της δοκιμάζεται από ένα ατύχημα στο σκάφος Ατλας, ένα διχασμένο πλήρωμα και ένα σοβαρό οικογενειακό πρόβλημα υγείας πίσω στη Γη. Η Έμα βρίσκεται αντιμέτωπη με τα μέλη ενός πληρώματος που αμφισβητούν τη θέση της, και έχουν τις δικές τους ισχυρές απόψεις, αλλά και με τα προσωπικά της συγκρουόμενα συναισθήματα -από τη μία πλευρά, το παιδικό όνειρο να γίνει αστροναύτης που επιτέλους πραγματοποιείται και το καθήκον της, και από την άλλη, την απουσία από τους αγαπημένους της για τρία ολόκληρα χρόνια, όσο και η διάρκεια της αποστολής.

Η βραβευμένη με δύο Όσκαρ Χίλαρι Σουάνκ («Boys Don’t Cry», 1999 και «Million Dollar Baby», 2004) πρωταγωνιστεί -και παράλληλα, συνυπογράφει την παραγωγή- στο, «Away» την νέα σειρά δέκα ωριαίων επεισοδίων του Netflix. Η σκηνοθεσία είναι του Ματ Ριβς («The Batman») και το σενάριο του Άντριου Χιντερέικερ.

Η πολυαναμενόμενη σειρά έκανε πρεμιέρα στις 4 Σεπτεμβρίου με τις κριτικές να επιχειρούν μία πρώτη αποτίμηση, καθώς το «Away» είναι η πρώτη μίας σειράς νέων παραγωγών με θέμα το Διάστημα που βγήκε στον «αέρα» (ακολουθούν η σειρά ντοκιμαντέρ «Challenger: The Final Flight», πάλι από το Netflix και το «The Right Stuff» από τη Disney+). 

«Υπάρχει μια απροσδόκητα παλιομοδίτικη αίσθηση στο Away (Netflix), το glossy και φιλόδοξο νέο διαστημικό δράμα με πρωταγωνίστρια τη δύο φορές βραβευμένη με Όσκαρ, Χίλαρι Σουάνκ. Μερικές φορές, μοιάζει με ταινία blockbuster από τη δεκαετία του ’90 και άλλοτε,  με mainstream τηλεοπτική σειρά από τη δεκαετία του 2000, αλλά κατά κάποιον τρόπο, χάνει την ουσία της νεωτερικότητας που θα περίμενε κανείς από μια σειρά γυρισμένη σήμερα, η ιστορία της οποίας εξελίσσεται στο εγγύς μέλλον», γράφει ο Guardian.

Ενώ το Indiewire -που μεταξύ άλλων σημειώνει ότι η σειρά δεν θέλει να ακολουθήσει τα βήματα του «Apollo 13» και του «Gravity»- αναφέρει: «Το “Away” δεν προσπαθεί να απεικονίσει με ακρίβεια τις τεχνικές δυσκολίες μίας επανδρωμένης αποστολής στον Άρη, ούτε μετατρέπει τους αστροναύτες σε ήρωες ενός μακρινού κόσμου. Κάθε μέλος της ομάδας σκιαγραφείται με βάση τα ανθρώπινα χαρακτηριστικά του, τη σχέση με τα αγαπημένα του πρόσωπα, εξού και η σειρά εστιάζει στη διατήρηση αυτού του ευαίσθητου δεσμού. Και μπορεί η επιτυχία της αποστολής να αποτιμάται με την άφιξη (ή όχι) στον κόκκινο πλανήτη, αλλά η σειρά καθιστά σαφές ότι η πραγματική αποτυχία σημαίνει να διαρραγούν οι δεσμοί της οικογένειας [….] Από τα πρώτα κιόλας επεισόδια γίνεται ξεκάθαρο ότι απευθύνεται στο ευρύ κοινό. Δεν ενδιαφέρεται καν για τη σημασία ή την αξία της εξερεύνησης του Διαστήματος, πόσο μάλλον για τις μεγάλες ιδέες και τους υπαρξιακούς φόβους που γεννούν τα ταξίδια στο άγνωστο. Είναι μία αμιγώς οικογενειακή σειρά, όπου το μοναδικό ερώτημα που τίθεται είναι αν αυτή η οικογένεια μπορεί να παραμείνει συνδεδεμένη κατά τη διάρκεια των τριών αυτών ετών και πώς η απόσταση μπορεί να επηρεάσει τις σχέσεις….»

Πάντως, η Χίλαρι Σουάνκ στις συνεντεύξεις της για την προώθηση της σειράς, συνεχίζει να δηλώνει ότι, πρώτα ήθελε να γίνει αστροναύτης και μετά ηθοποιός και ότι για τις ανάγκες του ρόλου συνομίλησε τόσο με αστροναύτες που βρίσκονται στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, όσο και με βετεράνους, οι οποίοι μοιράστηκαν μαζί της εμπειρίες και φόβους. Επίσης, ότι, ο τρόπος επικοινωνίας των μελών του πληρώματος στο Away παραπέμπει σε όσα βιώσαμε λόγω πανδημίας, στην καραντίνα και την αυτοαπομόνωση, όταν συνομιλούσαμε με τους αγαπημένους μας ήταν μέσω Zoom.