Brush n’ fun. Βουρτσίστε τα δόντια σας μετά μουσικής και οικολογικά

Μαθητές αναζητούν επιχειρηματικές ιδέες και καινοτομούν.

Είμαστε η εικονική μαθητική επιχείρηση του Γυμνασίου Νέου Πετριτσίου Σερρών και αποτελούμαστε από 13 παιδιά. Έπειτα από πολλή προετοιμασία και προσπάθεια, είμαστε έτοιμοι να συμμετάσχουμε στον διαγωνισμό «Εικονική Επιχείρηση», που διοργανώνει το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων / Junior Achievement Greece με το προϊόν μας, την Brush nfun.

Η ιδέα μας προέκυψε όταν αντιληφθήκαμε πως οι κοντινοί μας άνθρωποι αλλά και εμείς οι ίδιοι βουρτσίζουμε τα δόντια μας γρήγορα και σύντομα, διότι τις περισσότερες φορές βαριόμαστε την ίδια καθημερινή ανιαρή διαδικασία. Η έρευνα που πραγματοποιήσαμε στο σχολικό συγκρότημα του χωριού μας (νηπιαγωγείο, δημοτικό, γυμνάσιο) σε 177 παιδιά επιβεβαίωσε τις παρατηρήσεις μας. Το 61 % δεν γνωρίζει για πόσο χρόνο πρέπει να βουρτσίζει τα δόντια του, ενώ ένα 7% δεν τα βουρτσίζει καθημερινά. Όλα τα παιδιά δήλωσαν ότι θεωρούν το βούρτσισμα μία πολύ βαρετή διαδικασία, που πρέπει να τελειώνει γρήγορα.

Ευαισθητοποιημένοι επίσης από την παγκόσμια προσπάθεια για τη μείωση της χρήσης πλαστικού, αλλά και από την οικονομική κρίση, καθίσαμε και σκεφτήκαμε! Πώς μπορούμε να ωθήσουμε τα παιδιά να βουρτσίζουν τα δόντια τους στον σωστό χρόνο, κάθε μέρα, χωρίς να επιβαρύνουμε το περιβάλλον και την τσέπη των γονιών τους; Έτσι, καταλήξαμε στην υλοποίηση ενός βοηθητικού σετ βουρτσίσματος, που ονομάσαμε Brush nfun. Αποτελείται από μία ξύλινη οδοντόβουρτσα με αποσπώμενη κεφαλή και μία βάση – ηχείο.

Η χρήση της είναι απλή. Το μόνο που έχει να κάνει ο χρήστης είναι να σηκώσει την οδοντόβουρτσα από την βάση. Ενεργοποιείται ένα χρονόμετρο 10’’ (χρόνος προετοιμασίας) και ξεκινάει η μουσική για δύο λεπτά, το χρόνο που συνιστούν οι οδοντίατροι. Ο χρήστης εισάγει στη συσκευή, μέσω κάρτας SD, τραγούδια της επιλογής του και ορίζει ποιο θα ακούει, καθώς βουρτσίζει τα δόντια του διασκεδάζοντας. Μία φωτεινή ένδειξη και ένας παρατεταμένος ήχος τον ειδοποιούν για την πάροδο του συνιστώμενου χρόνου. Το τραγούδι σταματάει μόνο όταν η οδοντόβουρτσα τοποθετείται πάλι πίσω στη βάση. Κάθε τρεις μήνες αλλάζεται μόνο η κεφαλή και όχι ολόκληρη η οδοντόβουρτσα. Όλα αυτά πετυχαίνουν τους στόχους μας: καλύτερη στοματική υγιεινή, οικονομία, οικολογία και διασκέδαση.

Η ομάδα αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες τις οποίες κατάφερε να χειριστεί. Μία από αυτές ήταν το πλήθος των οικονομικών υποχρεώσεων που μας οδήγησε στην έκδοση μετοχών. Παράλληλα εξασφαλίσαμε χορηγία από τον Δήμο Σιντικής, μετά από ενημέρωση της Δημοτικής Αρχής. Αυτές οι δυσκολίες αλλά και το γεγονός ότι δημιουργούσαμε κάτι νέο που ήταν δικό μας, μας έδεσαν ακόμη περισσότερο. Βάλαμε στην άκρη ό,τι μας χώριζε και εστιάσαμε σε ό,τι μας ένωνε. Η προοπτική ενός προϊόντος για τα παιδιά όλου του κόσμου μας απογείωσε!

Ο καθένας ανέλαβε τον ρόλο του μέσα στην επιχείρηση με βάση τις προσωπικές ικανότητες – δεξιότητες και με την σύμφωνη γνώμη όλων των μελών της ομάδος. Μέσα από τη διαδικασία αυτή, μάθαμε πολλά που πιστεύουμε πως θα μας βοηθήσουν στο μέλλον.

Αναπτύξαμε τον προφορικό λόγο και την επιχειρηματολογία μας, δουλέψαμε κάτω από πίεση χρόνου, κληθήκαμε να πάρουμε αποφάσεις και κυρίως μάθαμε τους κανόνες και τον τρόπο λειτουργίας μίας επιχείρησης. Ταυτόχρονα, μία σειρά ταλέντων και δεξιοτήτων αναπτύχθηκαν από όλα τα μέλη της ομάδος. Άλλος έδειξε κλίση στα οικονομικά, άλλος στο marketing, στον προγραμματισμό μέσω υπολογιστή, στην φωτογραφία, στη διαχείριση των social media. Ανακαλύψαμε πράγματα που δεν ξέραμε ούτε οι ίδιοι ότι μπορούσαμε να κάνουμε.

Δημιουργήσαμε λογότυπα, σχεδιάσαμε φυλλάδια και συσκευασίες, ασχοληθήκαμε με την ξυλουργική, προγραμματίσαμε την συσκευή, κάναμε έρευνα καταναλωτών, ανταγωνισμού και αγοράς, φτιάξαμε ιστοσελίδα, facebook & instagram, ενημερώσαμε τους φορείς της περιοχής, δώσαμε συνεντεύξεις σε διάφορα μέσα ενημέρωσης, κάναμε παρουσίαση - πώληση σε πραγματικές συνθήκες αγοράς. Αυτά και ακόμα περισσότερα, μας έκαναν να εκτιμήσουμε ότι το να δημιουργείς κάτι δικό σου από το μηδέν και να δένεσαι με ανθρώπους που έχεις κοινούς στόχους είναι κάτι μοναδικό.

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να ευχαριστήσουμε όλους όσους μας βοήθησαν. Αρχικά το Σωματείο Επιχειρηματικότητας Νέων/ Junior Achievement Greece που μας έδωσε τo έναυσμα να συμμετέχουμε στον διαγωνισμό. Κυρίως όμως πρέπει να σταθούμε σε δύο ανθρώπους. Χωρίς αυτούς τίποτα από όλα αυτά δεν θα είχε πραγματοποιηθεί. Ο καθηγητής μας κος Λάζαρος Κυριακού ήταν αυτός που ξεκίνησε την όλη προσπάθεια, μας συμπαραστάθηκε και μας καθοδήγησε. Ο σύμβουλος - εθελοντής κος Άκης Πεχλιβανίδης, συνιδιοκτήτης της εταιρίας «Νομές Κερκίνης», μας μύησε στον κόσμο των επιχειρήσεων, μας μετέδωσε ξεχωριστές γνώσεις της λειτουργίας τους και μας βοήθησε να πάρουμε τις σωστές αποφάσεις. Ακούραστοι και οι δύο κάθε Παρασκευή και Κυριακή επί σειρά μηνών αφιέρωσαν τον ελεύθερό τους χρόνο σε εμάς και την προσπάθεια μας. Επίσης δεν πρέπει να παραλείψουμε να ευχαριστήσουμε τους γονείς μας για τη συνεχή ηθική υποστήριξή τους. Είμαστε ευγνώμονες σε όλους.

Τα μέλη της Brush nfun.

Γενική Δ/νση: Σωτηρία Κουγιουμτζίδου
Δ/νση Ανθρώπινου Δυναμικού: Νεφέλη Τζουκμάνη
Δ/νση Πωλήσεων: Δημήτρης Γεροστάμος
Δ/νση Marketing & Παραγωγής: Μαρία Κωνσταντινίδου
Οικονομική Δ/νση: Αποστολία Μόκκα

Τμήμα πωλήσεων : Θένια Μαυρομάτη, Λίνα Μπάμι
Τμήμα Marketing : Κωνσταντίνος Σαββίδης, Μαρία Στοϊλα
Τμήμα Οικονομικού : Πέτρα Ζλατίντση, Ειρήνη Κυριακού, Τάσος Σιδηρόπουλος
Διαχείριση Social Media : Γεωργία Αμοιρίδου

Υπεύθυνος καθηγητής : Λάζαρος Κυριακού

Σύμβουλος - Εθελοντής : Άκης Πεχλιβανίδης

Δημοφιλή