Χειροπέδες στη σπείρα που ξάφριζε τροχόσπιτα από πλούσιους τουρίστες

Εννέα μέλη της συμμορίας συνελήφθησαν.
Eurokinissi

Συμμορία που διέπραττε κλοπές από οχήματα και τροχόσπιτα σε διάφορες τουριστικές περιοχές όλης της Ελλάδας εξαρθρώθηκε από την ΕΛ.ΑΣ.

Σε αστυνομική επιχείρηση που πραγματοποιήθηκε το πρωί της περασμένης Τετάρτης σε περιοχές της Αθήνας καθώς και στη Σκιάθο, με τη συνδρομή αστυνομικών της Ε.Κ.Α.Μ., συνελήφθησαν εννιά μέλη της συμμορίας.

Αντικείμενο της δράσης τους ήταν η διάπραξη κλοπών από αυτοκίνητα και τροχόσπιτα, με ιδιαίτερη προτίμηση αυτά των τουριστών. Κύριο μέλημά τους ήταν να μην αφήνουν ίχνη παραβίασης, είτε κάνοντας χρήση εξειδικευμένου ηλεκτρονικού εξοπλισμού (τηλεκοντρόλ), είτε με διάρρηξη και παραβίαση κλειδαριάς ή με τη θραύση τζαμιού.

Χαρακτηριστικό γνώρισμα της οργανωμένης δράσης τους, ήταν η επιλογή του τομέα και του στόχου δράσης, η οποία δεν γινόταν τυχαία αλλά βάση σχεδίου.

Συγκεκριμένα, σαββατοκύριακα και αργίες, μετέβαιναν στην επαρχία με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και διέπρατταν κλοπές, χωρισμένοι σε ομάδες. Κινούμενοι διαμετρικά αντίθετα, κατέληγαν σε χώρους όπου προσελκύουν μεγάλο αριθμό τουριστών όπως Καλαμπάκα – Μετέωρα, Καλαμάτα – Γιάλοβα - Θέατρο Αρχαίας Μεσσήνης -Καταρράκτες Χαραυγής, Άμφισσα - Δελφούς, Χαλκίδα - Δροσιά-Ιππόκαμπος - Αγία Άννα, Λαμία - Καμένα Βούρλα.

Αντικείμενο της δράσης τους ήταν κατά βάση τροχόσπιτα και αυτοκίνητα τουριστών, σταθμευμένα προσωρινά σε πολυσύχναστους υπαίθριους χώρους στάθμευσης, από τα οποία αφαιρούσαν ακόμα και ολόκληρες βαλίτσες.

Τις καθημερινές, η ομάδα, μετέβαινε με ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα και διέπραττε κλοπές σε ακριβά - εύπορα προάστια της Αττικής ( κυρίως Μαρούσι, Κηφισιά, Ερυθραία, Αγία Παρασκευή, Γλυφάδα, Σπάτα ), κατά τις ώρες λειτουργίας των καταστημάτων, συνήθως έξω από πολυκαταστήματα, χώρους εστίασης, κεντρικές πλατείες, πλησίον χώρων ολιγόλεπτης στάθμευσης οχημάτων.

Σε αυτές τις περιπτώσεις ο στόχος τους ήταν κυρίως οχήματα που πραγματοποιούσαν ολιγόλεπτη στάση και ο ιδιοκτήτης είχε εντός αυτού, τα προσωπικά του αντικείμενα, ενώ η επιλογή γινόταν κυρίως με βάση τον τύπο του οχήματος, εστιάζοντας είτε σε πολυτελή είτε σε εταιρικά αυτοκίνητα και την εμφάνιση του ιδιοκτήτη, επιδιώκοντας την ανεύρεση πολύτιμων αντικειμένων, μεγάλων χρηματικών ποσών, επαγγελματικών σακιδίων ή τσαντών.

Για τις μετακινήσεις τους και με σκοπό να μην κινούν εύκολα υποψίες, αλλά και κυρίως για να αποφύγουν το ενδεχόμενο επισήμανσης και εντοπισμού, χρησιμοποιούσαν ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα της ίδιας εταιρείας ενοικιάσεως, με ιδιαίτερη προτίμηση σε δύο τύπους αυτοκινήτων.

Σε σχέση με τον τρόπο δράσης (modus operandi) που χρησιμοποιούσαν για την παραβίαση των οχημάτων :

προσέγγιζαν το όχημα, πάντα από την πλευρά του συνοδηγού, τη στιγμή που έφθανε στην περιοχή που επιτηρούσαν. Προσποιούμενοι πως μιλούσαν στο τηλέφωνο και έχοντας γυρισμένη την πλάτη τους προς το όχημα, προσπαθούσαν να κρατήσουν την «πετούγια» της πίσω πόρτας πατημένη τη στιγμή που ο ιδιοκτήτης κλείδωνε το όχημα, ώστε η πόρτα να παραμείνει ανοιχτή.

Τη λεία τους, την αξιολογούσαν με την επιστροφή στις οικίες τους και ακολούθως επικοινωνούσαν τηλεφωνικά με τους μόνιμους κλεπταποδόχους που χρησιμοποιούσε η συμμορία.

Όπως προκύπτει από τις ταυτοποιημένες περιπτώσεις κλοπών, η λεία υπερβαίνει το χρηματικό ποσό των 120.000 ευρώ για κάθε ομάδα, καθώς έχοντας διασφαλίσει ευχερή και ασφαλή διάθεση των κλοπιμαίων, τα μέλη τους, επιδίδονταν σε καθημερινή διάπραξη μεγάλου αριθμού κλοπών και συνεχή αναζήτηση θυμάτων.

Δημοφιλή