Κομισιόν: 7,1 δισ. ετησίως οι συνέπειες της επαναφοράς ελέγχων στη Σένγκεν για τις μεταφορές

Κομισιόν: 7,1 δισ. ετησίως οι συνέπειες της επαναφοράς ελέγχων στη Σένγκεν για τις μεταφορές
Trucks drive in a slow convoy on the Brussels ring road, as they participate in a demonstration, Monday Sept. 24, 2012. Truckers seek to disrupt morning traffic heading into the capital to protest competition from eastern Europe, which undercuts prices and lowers labor standards. (AP Photo/Yves Logghe)
Trucks drive in a slow convoy on the Brussels ring road, as they participate in a demonstration, Monday Sept. 24, 2012. Truckers seek to disrupt morning traffic heading into the capital to protest competition from eastern Europe, which undercuts prices and lowers labor standards. (AP Photo/Yves Logghe)
ASSOCIATED PRESS

Στα 7,1 δισ. ευρώ ετησίως ανέρχεται το κόστος των συνεπειών από την επαναφορά των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα Σένγκεν, σύμφωνα με την Κομισιόν.

Ειδικότερα, όπως απάντησε ο Επίτροπος Μετανάστευσης Εσωτερικών Υποθέσεων και Ιθαγένειας, Δημήτρης Αβραμόπουλος, σε σχετική ερώτηση που υπέβαλε η ευρωβουλευτής ΝΔ, Ελίζα Βόζεμπεργκ- Βρυωνίδη, η Κομισιόν εκτιμά ότι μόνο για τον τομέα των μεταφορών, οι οικονομικές συνέπειες της επαναφοράς των ελέγχων στα εσωτερικά σύνορα εντός του χώρου Σένγκεν ανέρχονται σε 7,1 δις ευρώ ετησίως, συμπεριλαμβανομένου του κόστους των οδικών εμπορευματικών μεταφορών, του οικονομικού κόστους για τους επιβάτες λόγω χρόνου αναμονής και του διοικητικού φόρτου για τις δημόσιες διοικήσεις.

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι η Επιτροπή θα συνεχίσει να παρακολουθεί εκ του σύνεγγυς την κατάσταση σε όλα τα κράτη μέλη, για το κατά πόσο η προσωρινή επαναφορά των συνοριακών ελέγχων των προσώπων είναι αναγκαία και αναλογική, όπως προβλέπεται ρητά στον κώδικα συνόρων Σένγκεν.

Επιπλέον, σημειώνεται, στην απάντηση, ότι δεν είναι απαραίτητο να ελέγχονται όλα τα πρόσωπα στα εσωτερικά σύνορα, ούτε όλα τα εσωτερικά σύνορα -χερσαία, θαλάσσια ή εναέρια- δεδομένου ότι η εμβέλεια και η διάρκεια αυτής της προσωρινής επαναφοράς των συνοριακών ελέγχων πρέπει να κινούνται στον απολύτως αναγκαίο βαθμό για την αντιμετώπιση σοβαρής απειλής.

Τέλος, στην απάντηση επισημαίνεται ότι μέτρα όπως η διακοπή σιδηροδρομικών συνδέσεων και το κλείσιμο αυτοκινητοδρόμου πρέπει να περιορίζονται στο ελάχιστο και μόνον όταν όλες οι άλλες πιθανές λύσεις έχουν αποδειχθεί ανεπαρκείς.

Δημοφιλή