Δεν σκοπεύει να προβεί σε αλλαγές στη φορολόγηση της ναυτιλίας η Κομισιόν

Δεν σκοπεύει να προβεί σε αλλαγές στη φορολόγηση της ναυτιλίας η Κομισιόν
Oil tankers and container ships sit at their deepwater moorings in the Aegean sea off the coast of Athens, Greece, on Thursday, June 25, 2015. Greece could tap euro-area funds of as much as 3.35 billion euros ($3.75 billion) by early July if it can reach a deal with its creditors, thanks to profit-sharing pledges from member nations' central banks. Photographer: Simon Dawson/Bloomberg via Getty Images
Oil tankers and container ships sit at their deepwater moorings in the Aegean sea off the coast of Athens, Greece, on Thursday, June 25, 2015. Greece could tap euro-area funds of as much as 3.35 billion euros ($3.75 billion) by early July if it can reach a deal with its creditors, thanks to profit-sharing pledges from member nations' central banks. Photographer: Simon Dawson/Bloomberg via Getty Images
Bloomberg via Getty Images

Η Κομισιόν δεν σκοπεύει να μεταβάλει τις υφιστάμενες κατευθυντήριες γραμμές της σχετικά με τη φορολόγηση των ναυτιλιακών δραστηριοτήτων, δήλωσε η Ευρωπαία επίτροπος Μεταφορών, Βιολέτα Μπουλκ, στο πλαίσιο συνέντευξης Τύπου στην έκθεση Ποσειδώνια 2016, σύμφωνα με δημοσίευμα της «Καθημερινής».

«Η Επιτροπή γνωρίζει τη σημασία του tonnage tax για την Ελλάδα και άλλες χώρες-μέλη της Ε.Ε. και δεν προτίθεται να ζητήσει αλλαγές επ’ αυτού», δήλωσε, συμπληρώνοντας πως «θέλει όμως να διασφαλίσει πως αυτές εφαρμόζονται σωστά».

Από πλευράς του ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, προειδοποίησε ότι ενδεχόμενη αναβάθμιση της τρέχουσας προκαταρκτικής έρευνας της Επιτροπής Ανταγωνισμού στο ελληνικό πλαίσιο εφαρμογής των κατευθυντήριων γραμμών της ΕΕΕ για τις κρατικές επιδοτήσεις στην ποντοπόρο σε επίσημη έρευνα θα ανοίξει το κουτί της Πανδώρας για το σύνολο της ευρωπαϊκής ναυτιλίας.

Από πλευράς του, ο υπουργός Ναυτιλίας, Θ. Δρίτσας, υπογράμμισε την αμέριστη υποστήριξη της Ελλάδας σε πρωτοβουλίες που αναλαμβάνονται, τόσο σε διεθνές, όσο και σε επίπεδο Ε.Ε. και στοχεύουν στη βελτίωση των κανόνων ασφάλειας των επιβατηγών πλοίων υπό την προϋπόθεση ότι αυτές θα κατατείνουν στην απλοποίηση, την αποτελεσματικότερη και πιο λειτουργική εφαρμογή της νομοθεσίας που αφορά την ασφάλεια των επιβατηγών πλοίων. Παράλληλα, ο κ. ΥΝΑΝΠ αναγνώρισε την πολύτιμη προσφορά της Ευρ. Υπηρεσίας Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας (EMSA) στην προσπάθεια διασφάλισης της αποτελεσματικής εφαρμογής του υφιστάμενου νομοθετικού πλαισίου.

Ο κ. ΥΝΑΝΠ εξέφρασε την ικανοποίηση της Ελλάδας επί του μέχρι στιγμής διαμορφωθέντος κειμένου της πρότασης Κανονισμού, που αφορά την τροποποίηση του ιδρυτικού Κανονισμού της EMSA. Ο κανονισμός αυτός, στοχεύει στην επαύξηση της συνεισφοράς της EMSA στις εθνικές ακτοφυλακές, ιδίως μέσω αναβαθμισμένων υπηρεσιών θαλάσσιας επιτήρησης.

Δημοφιλή