ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
23/09/2016 03:49 EEST | Updated 23/09/2016 03:49 EEST

Cosco: Θέλουμε αύξηση του όγκου των εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά 35% ως το 2018

ASSOCIATED PRESS
Container cranes at work in the Piraeus Container Terminal, operated by Chinese state-owned shipping giant Cosco, near Athens, on Thursday, May 30, 2013. Greece is seeking Chinese participation in its major privatization program that is part of the bailed out country's commitments to international rescue lenders. (AP Photo/Thanassis Stavrakis)

H Cosco Shipping σχεδιάζει να αυξήσει τον όγκο των εμπορευματοκιβωτίων που διακινούνται από το λιμάνι του Πειραιά κατά 35% έως το 2018, δήλωσε ο νέος διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Φου Τσενγκ Κιου, σε συνέντευξη που έδωσε στο Reuters.

 

H Cosco θέλει να αυξήσει την κίνηση εμπορευματοκιβωτίων στο λιμάνι στα 5 εκατομμύρια TEU (μονάδα μέτρησης εμπορευματοκιβωτίων) με βάση το σχέδιο της να καταστήσει την Ελλάδα σε διαμετακομιστικό κόμβο για το ταχέως αναπτυσσόμενο εμπόριο μεταξύ της Ασίας και της Ανατολικής Ευρώπης, δήλωσε ο Φου. «Εάν φθάσουμε το επίπεδο αυτό… το λιμάνι του Πειραιά θα είναι μεταξύ των 30 μεγαλύτερων λιμανιών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων», ανέφερε.

 

Η σχεδιαζόμενη επέκταση θα καταστήσει τον Πειραιά το πέμπτο μεγαλύτερο λιμάνι από πλευράς κίνησης εμπορευμάτων από όγδοο που είναι σήμερα, ξεπερνώντας τα ισπανικά λιμάνια Βαλένθια και Αλτζεσίρας, σύμφωνα με στοιχεία του PortEconomics.

 

Η Cosco έχει δαπανήσει εκατομμύρια ευρώ για να αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις του λιμανιού και η ετήσια κίνηση υπερτριπλασιάσθηκε από το 2010, φθάνοντας στα 3,3 εκατ. TEU από 880.000, ενώ προβλέπεται να φθάσει τα 3,7 εκατομμύρια φέτος, αναφέρει το Reuters. Ο Πειραιάς εκτινάχθηκε πέρυσι στην 44η θέση της παγκόσμιας κατάταξης εμπορευματικών λιμανιών από την 93η που ήταν το 2010, τόνισε ο Φου.

 

Η εμπορευματική δραστηριότητα αντιστοιχεί σε πάνω από το μισό του συνολικού τζίρου του Πειραιά, που ανήλθε σε περίπου 100 εκατ. ευρώ πέρυσι. Με βάση τη σύμβαση ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ, η Cosco πρέπει να ολοκληρώσει επενδύσεις περίπου 300 εκατ. ευρώ σε μία πενταετία, πριν αποκτήσει ένα πρόσθετο 16% των μετοχών του. Ο Φου δήλωσε ότι οι πρόσθετες επενδύσεις θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την αναβάθμιση των επισκευών πλοίων, των εφοδιαστικών αλυσίδων και δραστηριοτήτων κρουαζιέρας, προσθέτοντας ότι τον Νοέμβριο θα είναι έτοιμο ένα αναλυτικό επιχειρησιακό πρόγραμμα.

 

(με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ)