Μπορεί η American Apparel να φτιάξει διαφήμιση χωρίς πορνό;

Μπορεί η American Apparel να φτιάξει διαφήμιση χωρίς πορνό;
american apparel

Από δω και πέρα, όταν κάποιος φίλος ή γνωστός μας δεν μπορεί να μάθει από τα λάθη του και συνεχίζει να τα επαναλαμβάνει, μπορούμε να του αλλάζουμε το όνομα σε “American Apparel”. Αν οργανωθούμε και γίνει τάση ίσως καταλάβει η πραγματική American Apparel πως πρέπει να αλλάξει τον απαράδεκτο τρόπο με τον οποίο διαφημίζει τα προϊόντα της. Ίσως, δεν είμαστε και σίγουροι.

Για δεύτερη φορά μέσα σε έξι μήνες η γνωστή αμερικάνικη φίρμα ρούχων κατάφερε να ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων με μια διαφήμισή της, η οποία θεωρήθηκε πως “μπορεί να εμφανίζει με σεξουαλικό τρόπο ένα παιδί”. Η American Apparel χρησιμοποίησε τέσσερις φωτογραφίες με ένα νεαρό μοντέλο για να προωθήσει το string κορμάκι της Lips Print. Στις φωτογραφίες μια κοπέλα που φορά το κορμάκι έχει γυρισμένη την πλάτη της και στραμμένο το κεφάλι στο φωτογραφικό φακό, με τα σχεδόν ολόγυμνα οπίσθιά της να καταλαμβάνουν κεντρική θέση στο πλάνο.

Η φωτογραφία έγινε αντιληπτή από το ραντάρ της ASA (Advertising Standards Authority / Αρχή Διατήρησης Διαφημιστικών Προτύπων) -έπειτα και από έντονες διαμαρτυρίες του κόσμου, η οποία εξέδωσε σχετική ανακοίνωση απαγορεύοντας τη διαφήμιση της εταιρείας και απαιτώντας την απόσυρσή της.

“Θεωρήσαμε πως το μοντέλο είχε νεανική εμφάνιση και πως μερικοί καταναλωτές θα την έβλεπαν ως μικρότερη από 16 χρονών” δήλωσε η ASA, προσθέτοντας “Το μοντέλο παρουσιαζόταν να κοιτά την κάμερα πάνω από τον ώμο της, με τα οπίσθιά της ορατά. Θεωρήσαμε πως οι αναγνώστες ήταν πιθανό να ερμηνεύσουν το ύφος και την στάση του μοντέλου ως σεξουαλικής φύσης. Σε συνδυασμό με την νεανική της εμφάνιση, θεωρήσαμε πως η διαφήμιση μπορεί να εμφανίζει με σεξουαλικό τρόπο ένα παιδί. Ως εκ τούτου καταλήξαμε στο συμπέρασμα πως η διαφήμιση είναι ανεύθυνη και πολύ πιθανό να προκαλέσει σοβαρά αδικήματα”.

Η American Apparel φυσικά και αρνήθηκε τις κατηγορίες, επιβεβαιώνοντας πως το μοντέλο ήταν 20 χρονών και πως οι φωτογραφίες για τη διαφήμιση του ρούχου το έδειχναν από διάφορες γωνίες λήψης, με την επίμαχη λήψη να έχει στηθεί σύμφωνα με τα πρότυπα στα οποία βασίζονται όλες οι καμπάνιες αυτού του είδους. Με τη σειρά της η ASA φυσικά και δεν έδωσε σημασία στα επιχειρήματα της φίρμας, επιμένοντας στην απαγόρευση της φωτογραφίας, αλλά και ζητώντας από την εταιρεία να μην επαναλάβει κάτι παρόμοιο στο μέλλον με τις διαφημίσεις της.

Αν ήμασταν στη θέση της ASA πάντως, δεν θα περιμέναμε και πολλά. Παρότι η American Apparel απέκτησε νέο CEO τον Ιανουάριο, την Paula Schneider, ως αντικαταστάτρια του Dov Charney που απολύθηκε τον περασμένο Δεκέμβριο έπειτα από παρόμοιο φωτογραφικό σκάνδαλο σε διαφήμιση της φίρμας, η κριτική της ικανότητα απέναντι στο μήνυμα που περνούν οι διαφημίσεις της δεν φαίνεται να εξελίχθηκε ιδιαίτερα.

Για αυτό σας λέμε, ας ξεκινήσουμε το κόλπο με την αλλαγή ονόματος απαίδευτων ατόμων σε “American Apparel”. Μπορεί έτσι να βάλουν μυαλό κάποια στιγμή.

Δημοφιλή