Ο Χρήστος Χωμενίδης μετατρέπει τα έργα του Αλέκου Λεβίδη σε λέξεις, σε ένα one-man show

Ο Χρήστος Χωμενίδης μετατρέπει τα έργα του Αλέκου Λεβίδη σε λέξεις, σε ένα one-man show

Ο συγγραφέας της «Νίκης» σε μια παράσταση για ένα ρόλο, με «σενάριο» τις εικόνες του ζωγράφου

«...Εσείς, αξιότιμοι κύριοι, ποιά από τις τρεις γυναίκες που αντικρίζετε ορέγεστε, λαχταράτε περισσότερο;

Εσείς, κυρίες μου, ποιά τους θα προτιμούσατε να είσθε;

Η μπροστινή, με τις γυμνασμένες γάμπες και τη ζουγκλώδη ήβη; Η διπλανή της, που κάθεται σαν ψευτοσεμνά σαν τη μαθήτρια, προσπαθώντας να λησμονήσει την ίδια της τη γύμνια, προσέχοντας μην τσαλακώσει το κάλυμμα της καρέκλας; (Έχει -προσέχω μόλις τώρα- και κότσο κομμωτηρίου.) Μήπως η όρθια, με τα κυματιστά μαλλιά και τον αφράτο πισινό, που μάς γυρνάει την πλάτη και καμαρώνει με ύφος αυτοκράτειρας τους λιθοξόους;

Σιγά μην και τους καμαρώνει, η καλλίπυγος! Διατελεί -όπως και οι άλλες δυό- σε απελπισία. Σε απόλυτη απόγνωση. Στην επικράτειά τους -στην επικράτειά μας;- οι άντρες έχουν καταντήσει ανεξαιρέτως είτε δούλοι - ισόβια σκλαβωμένοι στο καθήκον, στη φιλοδοξία, στις κληρονομικές νευρώσεις, στο υπερεγώ τους... Είτε αγάλματα. Τα αγάλματα είναι πανέμορφα, πλην άχρηστα. Η πέτρα αδιαφορεί για τη σάρκα. Στη σύγκρουσή της με την πέτρα, η σάρκα τσακίζεται.

Ο καιρός αίθριος, ανοιξιάτικος, εδεμικός. Στην πύλη της στοάς ένα άλογο -μαρμάρινο κι εκείνο- περιμένει ματαίως τον αναβάτη του. Ένα γεράκι κόβει κύκλους στον ουρανό. Προετοιμάζει την κάθετη εφόρμησή του, τι να 'χει βάλει άραγε στο μάτι; ποντίκι ή βάτραχο; μάλλον καμιά χελώνα που θα τη σηκώσει στα νύχια του, θα της προσφέρει πανοραμική θέα της πόλης, πριν την αφήσει να γκρεμιστεί, πριν της χαρίσει μοίρα ηγεμόνα, κληρονομικού ή εκλεγμένου, θεοσεβούς ή επαναστάτη, κοινή γαρ η κατάληξη όσων ψηλώνει ο νους....».

Κάπως έτσι θα ξεκινήσει ο Χρήστος Χωμενίδης να αποκρυπτογραφεί δύο πίνακες του Αλέκου Λεβίδη, «Αγορά» και «Μοντέλα στο Ατελιέ», στις 3 Μαϊου, οχτώ το βράδυ, στη Φωκίωνος Νέγρη 16. Ο συγγραφέας έχει μετα-γράψει στο παρελθόν σημειώματα για τη ζωγραφική ελλήνων καλλιτεχνών. Για πρώτη φορά, όμως, εμπνεόμενος από το έργο του Λεβίδη, ο Χωμενίδης θα επιχειρήσει ένα one-man show μπροστά στο κοινό, ή αλλιώς, να μετατρέψει τις εικόνες του δημιουργού σε λέξεις και να τις απευθύνει στον κόσμο.

Η εκδήλωση πραγματοποιείται στο πλαίσιο της έκθεσης «Οικείος τόπος, οικείος χρόνος: δύο πίνακες από τη Συλλογή Σωτήρη Φέλιου και οι προπαρασκευαστικές μελέτες τους», που θα διαρκέσει για λίγες μόνο ημέρες έως την Κυριακή 7 Μαΐου.

Εξαιρετικό ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα πολυάριθμα σχέδια του Λεβίδη που συνοδεύουν τα έργα κι αποτυπώνουν τα στάδια, που οδήγησαν στη σύνθεση και ολοκλήρωσή τους. Εκτίθενται φιγούρες σε χαρτί σε φυσικό μέγεθος, μελέτες με χρωματιστά μολύβια και παστέλ αλλά και προσχέδια στις σελίδες των σημειωματάριων που κουβαλά μαζί του ο ζωγράφος από τα σπουδαστικά κιόλας χρόνια ως εικαστικά ημερολόγια.

Η είσοδος για το κοινό είναι ελεύθερη

Δημοφιλή