Δέκα κακές συνήθειες που υπονομεύουν την επαγγελματική αξιοπιστία μας

Ο δεκάλογος των συνηθειών που πρέπει να ξεχάσουμε.
KatarzynaBialasiewicz via Getty Images

Πόσες φορές ζητάμε συγγνώμη χωρίς να υπάρχει κανένας λόγος; Πόσες φορές ξεχνάμε βασικούς κανόνες ευγενείας, όπως να λέμε «παρακαλώ» και «ευχαριστώ» στους συναδέλφους μας; Και πόσοι από μας πιστεύουμε ότι είναι «επαγγελματικό» να πηγαίνουμε πρώτοι στο γραφείο και να φεύγουμε τελευταίοι;

Ολα τα παραπάνω - και πολλά ακόμα - δεν είναι καθόλου «επαγγελματικά». Αντιθέτως. Είναι κακές συνήθειες που υπονομεύουν την επαγγελματική αξιοπιστία μας και πρέπει να τις αποφεύγουμε συνειδητά.

Ο δεκάλογος των συνηθειών που πρέπει να ξεχάσουμε

1. Να απολογούμεθα χωρίς κανέναν λόγο. Οι λέξεις «σόρι», «με συγχωρείς» και «συγγνώμη» δεν πρέπει να έχουν θέση στο λεξιλόγιό μας, όταν δεν υπάρχει κανένας λόγος για να απολογηθούμε.

2. Να διακόπτουμε τους άλλους, να μην ακούμε τι λένε ή να πεταγόμαστε με την πρώτη ευκαιρία για να πούμε την γνώμη μας. Προπονηθείτε ακούγοντας προσεκτικά τον συνομιλητή σας και ρωτήστε τον αν έχει να προσθέσει κάτι πριν πείτε τα δικά σας.

3. Να ξεχνάμε το «παρακαλώ» και το «ευχαριστώ» στις επαφές μας με τους συναδέλφους μας, τους προϊστάμενους, τους πελάτες μας, τους πωλητές και όλους εκείνους με τους οποίους ερχόμαστε σε επαφή στον χώρο της δουλειάς μας.

4. Να αφήνουμε λεπτομέρειες για την τελευταία στιγμή, με αποτέλεσμα να τρέχουμε για να αποφύγουμε κρίσεις την ώρα που θα πρέπει να σχεδιάζουμε τα επόμενα βήματα.

5. Να κολακεύουμε το αφεντικό μας, να «καρφώνουμε» συναδέλφους και να εκφράζουμε άλλη γνώμη στους προϊσταμένους και άλλη στους συνεργάτες μας.

6. Να τελειώνουμε τις φράσεις μας με ερωτηματικό, χωρίς να πρόκειται για ερωτήσεις.

7. Να πηγαίνουμε στο γραφείο νωρίτερα από κάθε άλλον και να φεύγουμε τελευταίοι. Οι αποτελεσματικοί εργαζόμενοι τελειώνουν την δουλειά τους κατά την διάρκεια του ωραρίου τους - και δεν προσπαθούν να αποδείξουν στο αφεντικό πόσο «πρόθυμοι» είναι δουλεύοντας επιπλέον ώρες.

8. Να κουτσομπολεύουμε.

9. Να παρουσιάζουμε σαν δική μας την δουλειά των συναδέλφων μας.

10. Να μιλάμε δυνατά δίπλα στους συναδέλφους μας, κατά την διάρκεια προσωπικών τηλεφωνημάτων. Κανείς δεν θέλει να μας ακούει να καυγαδίζουμε με τους συντρόφους μας ή να κανονίζουμε το ραντεβού μας στο κομμωτήριο.