Δύο ηλεκτρικά λεωφορεία θα κυκλοφορήσουν τον Ιούλιο στην Αθήνα

Προ των πυλών βρίσκεται το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση – κίνητρα και για ηλεκτρικά ταξί.
.
.
BYD

Πολύ σύντομα, εντός του Ιουνίου, η κυβέρνηση πρόκειται, μέσω του Υπουργείου Περιβάλλοντος, να καταθέσει ένα ευρύ σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στη χώρα μας, το οποίο θα είναι σύνθετο, καθώς θα περιλαμβάνει πολλές συνισταμένες του θέματος, από κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των κυκλοφορούντων οχημάτων (υβριδικά, ηλεκτρικά, σύγχρονης τεχνολογίας και ελαφρώς μεταχειρισμένα), ανάπτυξη δικτύου σταθμών φόρτισης, έως και αντικατάσταση των λεωφορείων της Αθήνα.

Κι επειδή αναφέρθηκα στο θέμα της ανανέωσης των λεωφορείων, στη σημερινή τηλεδιάσκεψη, υπό την προεδρία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο Κώστας Καραμανλής, υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, μετέφερε τη δική του οπτική και τις δικές του παρεμβάσεις στο θέμα της ηλεκτροκίνησης, αναφέροντας, μεταξύ άλλων, ότι τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, πρόκειται να κυκλοφορήσουν, πιλοτικά, τουλάχιστον δύο αμιγώς ηλεκτρικά λεωφορεία, προκειμένου να διαπιστωθούν τα δυνατά, αλλά και τα τρωτά σημεία του εγχειρήματος.

Ηδη το Υπουργείο, έχει στείλει επιστολές σε πάνω από 10 εταιρείες που μπορούν να εισάγουν ηλεκτρικά λεωφορεία και οι οποίες εν δυνάμει μπορούν να συμμετέχουν στον διαγωνισμό που θα προκηρύξει το ελληνικό δημόσιο για την προμήθεια νέων λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, τον οποίο θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων, μεγάλο μέρος των οποίων προβλέπεται να είναι ηλεκτροκίνητα.

Μάλιστα, ενδέχεται και τους επόμενους μήνες να κυκλοφορήσουν κι άλλα ηλεκτρικά, διαφόρων εταιρειών, πάντα σε πιλοτικό πρόγραμμα.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, ο τομέας των μεταφορών αντιπροσωπεύει περίπου το 1/3 της τελικής κατανάλωσης ενέργειας και ευθύνεται για το 30% περίπου των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου.

Στόχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, είναι μέχρι το 2050 ο τομέας των μεταφορών να μειώσει τις εκπομπές κατά 60% και η κυκλοφορία στις πόλεις να γίνεται με αποκλειστική χρήση μη συμβατικών οχημάτων, ενώ ο στόχος της Ελλάδας είναι ένα στα τρία αυτοκίνητα που θα τίθενται σε κυκλοφορία το 2030, να είναι ηλεκτρικά.

Στην τηλεδιάσκεψη, ο Κώστας Καραμανλής τόνισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρίσκεται σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών, ώστε να δοθούν κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των ΙΧ αυτοκινήτων.

Επίσης, σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία Περιβάλλοντος και Ενέργειας, καθώς και Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα διαμορφωθούν δράσεις και χρηματοδοτικά εργαλεία, ώστε να ενθαρρυνθεί η αντικατάσταση των ταξί με ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ειδικά για τα ταξί, μπορεί να δοθεί επιδότηση, προκειμένου να παρασχεθούν κίνητρα για την αγορά νέου ηλεκτρικού οχήματος και την απόσυρση από την κυκλοφορία του παλαιού.

Εξάλλου, έχει ξεκινήσει η προετοιμασία για την επέκταση των υποδομών φόρτισης κατά μήκους των αυτοκινητοδρόμων, καθώς μέχρι στιγμής υπάρχουν αρκετοί εγκατεστημένοι σε Ολυμπία Οδό, Ιόνια Οδό και Κεντρική Οδό.

Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική επικράτεια, το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αναλαμβάνει την κατάρτιση και τήρηση του Μητρώου Υποδομών και Φορέων Αγοράς Ηλεκτροκίνησης, ώστε να υπάρχει συνεχής χαρτογράφηση των δυνατοτήτων και των εμπλεκόμενων στα θέματα ηλεκτροκίνησης, αλλά και η δυνατότητα παροχής στοιχείων στα συναρμόδια Υπουργεία για την εποπτεία και τον έλεγχο της αγοράς.

Παράλληλα μέσω των Υπηρεσιών του Υπουργείου θα διαμορφωθεί το κατάλληλο πλαίσιο για την ταξινόμηση των ηλεκτρικών οχημάτων κάθε τύπου, καθώς η τεχνολογία θα εξελίσσεται, θα μεταβάλλεται και οι ανάγκες θα αυξάνονται, όπως για παράδειγμα τα σημεία φόρτισης, οι χώροι στάθμευσης κ.λ.π.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα προβεί επίσης σε ενέργειες για την προσαρμογή επαγγελμάτων στις νέες συνθήκες που δημιουργούνται, με χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτό των συνεργείων αυτοκινήτων.

Σημειωτέον ότι, το άρθρο 13 του νομοσχεδίου προβλέπει ότι εντός περιορισμένου χρονικού διαστήματος από την ψήφιση, οι Δήμοι Μητροπολιτικών Κέντρων, οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Ηπειρωτικοί Δήμοι, καθώς και οι Μεγάλοι και Μεσαίοι Νησιωτικοί Δήμοι, εκπονούν υποχρεωτικά αυτοτελή μελέτη χωροθέτησης και δημιουργίας θέσεων στάθμευσης και επαναφόρτισης, εντός των διοικητικών τους ορίων.

Δημοφιλή