CULTURE
10/01/2019 14:28 EET | Updated 10/01/2019 15:16 EET

Ο Τζον Άνταμς διευθύνει την XII συμφωνία του Φίλιπ Γκλας προς τιμήν του Ντέιβιντ Μπάουι

Σαν σήμερα πριν από τρία χρόνια πέθανε ο μοναδικός Ντέιβιντ Μπάουι

Laurent Gillieron/Keystone via AP

Τρία χρόνια μετά τον θάνατο του εμβληματικού Ντέιβιντ Μπάουι, δύο κορυφαία ονόματα της παγκόσμιας μουσικής σκηνής δίνουν ραντεβού στο Λος Άντζελες προκειμένου να αποτίσουν φόρο τιμής στο μεγάλο καλλιτέχνη.

Ο Αμερικανός Τζον Άνταμς πρόκειται να διευθύνει τη φιλαρμονική ορχήστρα του Λος Άντζελες στην πρεμιέρα της δωδέκατης συμφωνίας «Lodger» του Φίλιπ Γκλας στο Walt Disney Concert Hall σήμερα Πέμπτη.

Το έργο είναι εμπνευσμένο από τη συνεργασία του Ντέιβιντ Μπάουι με τον μουσικό Μπράιαν Ίνο και τον παραγωγό Τόνι Βισκόντι το 1979. Στο άλμπουμ που κυκλοφόρησε και είναι γνωστό ως «Τριλογία του Βερολίνου» περιλαμβάνονται μοναδικά κομμάτια που άφησαν εποχή και ακόμα και σήμερα προκαλούν τεράστια συγκίνηση σε μικρούς και μεγάλους.

Υπενθυμίζεται πως η πρώτη συμφωνία του Γκλας το 1992 βασιζόταν στο άλμπουμ «Low» ενώ η τέταρτη το 1996 στο κομμάτι «Heroes».

Stefan Wermuth / Reuters

Σε τηλεφωνική συνέντευξη που παραχώρησε ο Φίλιπ Γκλας στους New York Times δήλωσε: «Είκοσι χρόνια περίπου μετά νιώθω πως κάτι χρωστάω στον Μπάουι». Στη συνέντευξη συμμετείχε και ο Τζον Άνταμς.

Ο Γκλας μιλώντας με τον δημοσιογράφο των NYT σημείωσε επίσης πως στο «Lodger» για τον ίδιο το πιο ενδιαφέρον κομμάτι ήταν οι στίχοι που του έδωσαν έμπνευση.

«Δεν ξέρω πόσοι το γνωρίζουν αλλά οι στίχοι αυτοί γράφτηκαν όταν ο Μπάουι ζούσε στο Βερολίνο», συμπλήρωσε.

«Κοντά του τότε ήταν και ο Ίγκι Ποπ. Αυτός ήταν η συντροφιά του. Μαζί προσπάθησαν να κάνουν ταινία τον “Ηλίθιο” του Ντοστογιέφσκι, κανείς όμως δεν μιλούσε ρωσικά ή γερμανικά. Ήταν όμως προσωπικότητες που άφησαν το σημάδι τους στη μουσική βιομηχανία ανεξίτηλο», σχολίασε ο Φίλιπ Γκλας.

Σε ερώτηση του δημοσιογράφου για την πρώτη επαφή των δύο ανδρών, ο Άνταμς απάντησε πως αυτό που θυμάται πιο έντονα από τη γνωριμία του με τον Γκλας ήταν το άκουσμα του «Einstein on the beach» τη δεκαετία του ’70 στο Σαν Φρανσίσκο.

Ο Γκλας από την άλλη ανέφερε πως αγάπησε τον Άνταμς μέσα από τη δουλειά του και ειδικότερα το έργο του «Nixon in China». «Δεν είναι καθόλου εύκολο να δημιουργείς το δικό σου στίγμα στην τέχνη. Το σημαντικό είναι να αποτελείς συντροφιά για τους υπόλοιπους ανθρώπους», είπε χαρακτηριστικά.

Australian Associated Press

Sponsored Post