Διαδηλωτές ξεσπούν σε καταστήματα της Η&Μ στο Γιοχάνεσμπουργκ, με αφορμή την επίμαχη φωτογραφία της εταιρείας

Η H&M έκλεισε προσωρινά έξι καταστήματα

Η δημοφιλής αλυσίδα ενδυμάτων H&M έκλεισε προσωρινά το προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Γιοχάνεσμπουργκ στη Νότια Αφρική, έναν μεγάλο αριθμό καταστημάτων μετά από την «επίθεση» διαδηλωτών που διαμαρτυρήθηκαν για ρατσιστική διαφήμιση στον ιστότοπο της Σουηδικής εταιρείας.

Η φωτογραφία ενός νεαρού αγοριού που πόζαρε για την H&M, φορώντας ένα φούτερ που πάνω έγραφε «Coolest Monkey in the Jungle» («Η πιο κουλ μαϊμού στη ζούγκλα»), προκάλεσε θύελλα αντιδράσεων στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μετά την ανάρτηση του δημοσιογράφου Charles M.Blow στο Τουίτερ που αφορούσε στη συγκεκριμένη διαφήμιση.

Το Σάββατο, διαδηλωτές από τους Μαχητές της Οικονομικής Ελευθερίας, το σοσιαλιστικό πολιτικό κόμμα της Αφρικής, συγκεντρώθηκαν έξω από έξι καταστήματα της H&M, στο Γιοχάνεσμπουργκ, σύμφωνα με το Reuters. Ένα βίντεο που δημοσιεύτηκε, καταγράφει τις διαδηλώσεις και πιο συγκεκριμένα τους διαδηλωτές που κλοτσούν τα ράφια με τα ρούχα και τα μανεκέν.

Άλλα βίντεο δείχνουν ανθρώπους να τραγουδούν καθώς προχωρούν στα καταστήματα των H&M. Πηγές αναφέρουν ότι οι αστυνομικοί έριξαν σφαίρες από καουτσούκ με στόχο να διασκορπιστούν οι διαδηλωτές.

«Για την ασφάλεια των εργαζομένων και πελατών, κλείσαμε τα καταστήματα της περιοχής, προσωρινά», έγραψε η H&M στο Τουίτερ, συμπληρώνοντας ότι οι εργαζόμενοι δεν εμπλέκονταν στην «κακή κρίση» και παραγωγή της διαφήμισης.

«Κανένας δεν πρέπει να κοροϊδεύει τους μαύρους ανθρώπους και την αξιοπρέπειά τους. Δεν ζητούμε συγνώμη για αυτά που έκαναν οι διαδηλωτές στα καταστήματα της H&M. Σε όλη τη Νότια Αφρική, τα καταστήματα παραμένουν κλειστά, γιατί κάποιοι αποκάλεσαν τα παιδιά μας μπαμπουίνους», είπε ο ηγέτης των Μαχητών της Οικονομικής Ελευθερίας, Julius Malema.

Το κόμμα ανέφερε στο Τουίτερ ότι «ούτε ένα αντικείμενο εκλάπη από τα καταστήματα» κατά τη διάρκεια των διαδηλώσεων.

Η H&M δημοσίευσε μια επιστολή συγνώμης στην οποία ζητάει συγνώμη. «Η θέση μας είναι απλή και ξεκάθαρη-κάναμε λάθος και ζητούμε συγνώμη. Αυτό το περιστατικό δεν έγινε επίτηδες αλλά σίγουρα αυτό δεν σημαίνει ότι δεν το έχουμε λάβει σοβαρά ή δεν κατανοούμε την αναστάτωση που έχει προκαλέσει».

Η κυκλοφορία της διαφήμισης, επηρέασε και τον καλλιτεχνικό κόσμο. Πιο συγκεκριμένα οι μουσικοί G-Easy και ο The Weeknd, σταμάτησαν αμέσως κάθε συνεργασία με την εταιρεία.

Το κείμενο αυτό δημοσιεύτηκε στην αυστραλιανή έκδοση της HuffPost και αποδόθηκε στα ελληνικά.