Διάσημος οίκος μόδας αποθεώνει τις θέες του Ολύμπου στο νέο του σποτ

Μόνιμη πηγή έμπνευσης για τους ξένους οτιδήποτε αρχαιοελληνικό.

Δεν είναι ασύνηθες για τους διεθνείς οίκους μόδας να αντλούν έμπνευση από την αρχαία Ελλάδα. Πέρσι, ο Καρλ Λάγκερφελντ αφιέρωσε τη συλλογή της Chanel στην αρχαία Ελλάδα, σε ένα σκηνικό γεμάτο κίονες και αρχαιοελληνικά ρούχα λέγοντας πως θεωρεί την Ελλάδα «πηγή της ομορφιάς και του πολιτισμού, όπου υπήρχε μια θαυμάσια ελευθερία κινήσεων που έκτοτε έχει εξαφανιστεί».

Λίγα χρόνια πιο πριν, το 2006, ο Ζαν Πολ Γκοτιέ παρουσίαζε μια κολεξιόν όπου το ελληνικό στοιχείο ήταν πιο έντονο από ποτέ. Με έμπνευση από τις αγαπημένες του Κυκλάδες, η συλλογή περιλάμβανε από φουστανέλες μέχρι τουαλέτες σχεδιασμένες με βάση τους χιτώνες των αρχαίων Ελληνίδων θεοτήτων. Και η συλλογή του όμως για το 2011, και πάλι ήταν αφιερωμένη στην αρχαία Ελλάδα και τον χιτώνα

Το 2008, ο Alexander McQueen δημιούργησε την ανοιξιάτικη κολεξιόν του βασισμένη τον Παρθενώνα.

Τώρα, ο οίκος υψηλής ραπτικής Paco Rabanne, αντλεί έμπνευση για το νέο αρωμά του με το όνομα Ολυμπία, από τις θέες του Ολύμπου. Στο διαφημιστικό σποτ του αρώματος Olympea, η αρχαιοελληνική ατμόσφαιρα κυριαρχεί. Όπως λέει ο οίκος μόδας, πρόκειται για άρωμα της μοντέρνας θεάς. Στα πλάνα βλέπουμε γυναίκες με αρχαιοελληνικά φορέματα να περπατάνε στον Όλυμπο, υπό το βλέμμα του Δία και άλλων ανδρών που σαστίζουν στο πέρασμά τους. Η έμμεση διαφήμιση της χώρας μας μόνο θετική μπορεί να είναι κάθε φορά που οι ξένοι σχεδιαστές αποφασίζουν να αφιερώσουν συλλογές ρούχων ή αρώματα στην αρχαία Ελλάδα.

Πιθανώς να εξαιρείται η Gucci, η οποία το 2015 θεωρήθηκε ότι προσέβαλε το εμβληματικότερο μνημείο της Ελλάδας, τον Παρθενώνα, παρεμβαίνοντας «καλλιτεχνικά» σε γλυπτά του ανατολικού και του δυτικού αετώματος. Τότε, ο οίκος είχε ντύσει με τσαντάκια, κολιέ και λουλούδια μερικά από τα ωραιότερα αγάλματα-έργα του Φειδία και των μαθητών του...