Αεροπορική εταιρεία ανάγκασε άτομο με αναπηρία να συρθεί στις σκάλες για να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο

Αεροπορική εταιρεία ανάγκασε άτομο με αναπηρία να συρθεί στις σκάλες για να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο
Looking up to the stairs reaching the business class of a commercial jet airplane used by boarding and disembarking passengers. White jetliner with blue sky.
Looking up to the stairs reaching the business class of a commercial jet airplane used by boarding and disembarking passengers. White jetliner with blue sky.
Maxiphoto via Getty Images

Η ιαπωνική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους «Vanilla Air» ζήτησε δημοσίως συγγνώμη, αφoύ όμως πρώτα ανάγκασε επιβάτη που μετακινείται με αναπηρικό αμαξίδιο να συρθεί, κυριολεκτικά, στη σκάλα προκειμένου να ανέβει στο αεροπλάνο. Η υπόθεση θυμίζει περιστατικό του 2015 όταν τότε η American Airlines είχε επίσης αναγκάσει γυναίκα με αναπηρία που μετακινείτο με αμαξίδιο να...επιβιβαστεί με τον ίδιο τρόπο στο αεροσκάφος. Η επιβάτιδα, Theresa Purcell, τελικά κατέθεσε αγωγή σε βάρος της εταιρείας.

Αυτή τη φορά, θύμα αυτής του απαράδεκτου «κανόνα ασφαλείας» ήταν ο Hideto Kijima ο οποίος είχε επιβιβαστεί στο αεροσκάφος με τη βοήθεια φίλων του στην πτήση αναχώρησης.

Όμως κατά την επιστροφή του από το ιαπωνικό νησί Αμάμι, οι υπάλληλοι της αεροπορικής εταιρίας του είπαν πως, για λόγους ασφαλείας, δεν μπορούσαν να του επιτρέψουν να επιβιβαστεί αν δεν μπορούσε να ανέβει τη σκάλα χωρίς βοήθεια. Έτσι, ο Kijima άφησε το αναπηρικό αμαξίδιο και ανέβηκε τη σκάλα χρησιμοποιώντας τα χέρια του.

Ο Kijima όμως, όπως αναφέρει το ΒΒC, είναι επικεφαλής του Japan Accessible Tourist Center, του μη κερδοσκοπικού οργανισμού που καταγράφει προβλήματα σε θέματα προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρίες. Όπως δηλώνει, έχει πάει σε περισσότερα από 200 αεροδρόμια, σε 158 χώρες, από τότε που έμεινε παράλυτος ύστερα ένα ατύχημα σε σχολικό αγώνα ράγκμπι το 1990.

Σε ανάρτησή του σε blog, ανέφερε ότι όπου δεν υπήρχαν οι απαραίτητες εγκαταστάσεις για επιβάτες με κινητικά προβλήματα, τον είχαν βοηθήσει φίλοι του ή μέλη του προσωπικού αλλά ποτέ πριν δεν του είχαν πει ότι δεν μπορούσε να επιβιβαστεί στο αεροπλάνο.

Μιλώντας στο ιαπωνικό τηλεοπτικό κανάλι Nippon TV, ο Kijima δήλωσε «έκπληκτος» με τον αυστηρό «κανόνα» της αεροπορικής εταιρείας. «Αναρωτήθηκα αν οι υπάλληλοι του αεροδρομίου σκέφτηκαν ότι ήταν λάθος», είπε.

Η Vanilla Air, που είναι θυγατρική της All Nippon Airways, ζήτησε συγγνώμη για το περιστατικό και ανακοίνωσε νέα μέτρα για να βοηθήσει τους χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων στο αεροδρόμιο. Η ιστοσελίδα της εταιρίας αναφέρει πλέον πως ενώ δεν μπορεί να παρέχει «γέφυρα επιβίβασης» στο αεροδρόμιο του Αμάμι, θα παρέχει μια ειδική καρέκλα για τον σκοπό αυτό. «Λυπούμαστε που του προκαλέσαμε αυτή την ταλαιπωρία», δήλωσε ένας εκπρόσωπος της εταιρίας στο γαλλικό πρακτορείο ειδήσεων.

Δημοφιλή