Τα σκισμένα πουκάμισα που έγιναν πρωτοσέλιδα και τι συμβαίνει στην Air France

Τα σκισμένα πουκάμισα που έγιναν πρωτοσέλιδα και τι συμβαίνει στην Air France
THE INDEPENDENT

Στην Γαλλία δεν είναι σπάνιο φαινόμενο οι εργαζόμενοι να παίρνουν τα πράγματα στα χέρια τους. Όμως οι εικόνες με τους υπαλλήλους να προπηλακίζουν και να χτυπούν βίαια στελέχη της εταιρείας στην οποία εργάζονται έκαναν τον γύρο του κόσμου.

Σε πολλές ευρωπαϊκές εφημερίδες, φιγουράρουν στα πρωτοσέλιδα οι εικόνες με τα διευθυντικά στελέχη της Air France με σκισμένα πουκάμισα να προσπαθούν να ξεφύγουν από το οργισμένο πλήθος, εργαζόμενους που αντιδρούσαν στις σκληρές περικοπές.

Σε μια χώρα με ανεργία στο 10,8%, την 8η χειρότερη στην ΕΕ, οι συζητήσεις σε έναν κολοσσό που θα οδηγήσει σε συρρίκνωση των δραστηριοτήτων της και απώλεια περίπου 2.900 θέσεων εργασίας -που σημαίνει το 5% του συνόλου του προσωπικού- δεν θα έμενε χωρίς απάντηση από τα συνδικάτα. Οι περικοπές θέσεων εργασίας αφορούν 300 πιλότους, 900 ιπτάμενους συνοδούς και 1.700 προσωπικό εδάφους. Για πρώτη φορά στην ιστορία της εταιρείας προβλέπονται αναγκαστικές αποχωρήσεις εργαζομένων.

Τουλάχιστον επτά άνθρωποι τραυματίστηκαν από τα επεισόδια. Μεταξύ των τραυματιών είναι και δύο φύλακες ασφαλείας, ο ένας εκ των οποίων μεταφέρθηκε σε νοσοκομείο σε κωματώδη κατάσταση. Αν και συνήλθε από το κώμα, η κατάστασή του θεωρείται σοβαρή.

Τα μέτρα

Το νέο σχέδιο εξυγίανσης προβλέπει την απόλυση του πλεονάζοντος προσωπικού, που εκτιμάται σε 2.900, το 2016 και το 2017. Η διοίκηση είχε ζητήσει από τα πληρώματα αέρος να πετάξουν 100 ώρες παραπάνω κατ’ έτος, χωρίς μισθολογικές αυξήσεις, και να μην έχουν ημέρες ρεπό, ένα σενάριο που απέρριψαν ομόφωνα τα συνδικάτα.

Η Air France προβλέπει επίσης να μειώσει τη συχνότητα των πτήσεών της σε περισσότερες από 20 γραμμές το 2016 και να τερματίσει την επόμενη χρονιά τη σύνδεση με πέντε προορισμούς στην Ινδία και την Νοτιοανατολική Ασία, σύμφωνα με πηγές στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων.

Η εταιρεία ήδη τα τελευταία χρόνια προχώρησε σε σημαντικές μειώσεις κόστους και προσωπικού (5.500 αποχωρήσεις σε δύο χρόνια, από το 2012 έως τα τέλη του 2014). Μειώσεις που σύμφωνα με τις προβλέψεις θα οδηγούσε ξανά την εταιρεία στην κερδοφορία το 2015. Όμως, η εταιρεία παραμένει εγκλωβισμένη στον ανταγωνισμό από τις εταιρίες χαμηλού κόστους στην Ευρώπη και τις εταιρίες μεγάλων πτήσεων του Κόλπου.

Στα γαλλικά μέσα δεν είδαν τις εικόνες αυτές με καλό μάτι. Όπως έχουμε δει σε ανάλογα περιστατικά και στην Ελλάδα, οι εικόνες αυτές μεταφράστηκαν ως εικόνες που αμαυρώνουν την εικόνα της Γαλλίας, όχι μόνο της εταιρείας. «Σε αυτή την κατάσταση, η εικόνα της Γαλλίας είναι εκείνη η οποία γελοιοποιείται. Μπορούμε να υπολογίζουμε στο ότι οι πελάτες της Air France δεν θα ξεχάσουν αυτές τις εικόνες», γράφουν στην Le Parisien. Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ χαρακτήρισε «απαράδεκτες» αυτές τις εικόνες βίας.

Εικόνες από το παρελθόν

Αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που οι εργαζόμενοι παίρνουν τα πράγματα στα χέρια τους, με βίαια αποτελέσματα. Όπως υπενθυμίζει ο Guardian, από το 2009, που άρχισε να κλιμακώνεται η κρίση, αρκετά αφεντικά έχουν κρατηθεί όμηροι από εξαγριωμένους εργαζόμενους. Ένα από αυτά τα περιστατικά συνέβη τον Ιανουάριο του 2014, όπου οι εργαζόμενοι της Goodyear κράτησαν όμηρους δύο μάνατζερς και είπαν ότι θα τους άφηναν ελεύθερους όταν η εταιρεία έδινε μια ικανοποιητική απάντηση στις απαιτήσεις τους.

Δημοφιλή