CULTURE
10/04/2019 19:41 EEST

Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με Ακραμ Καν και Μπέλα Ταρ

Θέμα της φετινής διοργάνωσης ο Χρόνος και η επίδρασή του στο καλλιτεχνικό έργο και στο ανθρώπινο σώμα.

Ο σταρ του χορού, Βρετανός χορογράφος Άκραμ Καν και ο κορυφαίος Ούγγρος σκηνοθέτης Μπέλα Ταρ, είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές του φετινού 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας, που θα διεξαχθεί 19-28 Ιουλίου 2019 στην Καλαμάτα.

Το πλούσιο και πολυποίκιλο πρόγραμμα του φεστιβάλ, που παρουσιάστηκε την Τετάρτη κατά τη συνέντευξη Τύπου στο αμφιθέατρο του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού από την καλλιτεχνική διευθύντρια του Φεστιβάλ Λίντα Καπετανέα, περιλαμβάνει συνολικά 17 ξένους δημιουργούς (οι εννέα εμφανίζονται για πρώτη φορά στην Ελλάδα), σημαντικούς Έλληνες ερμηνευτές, μεγάλους δάσκαλους του χορού, παραστάσεις χορού που συνδυάζουν διαφορετικά είδη -από σύγχρονα ακροβατικά μέχρι hip hop και kathak- καθώς κι ένα εντατικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα.

Οι ξένοι δημιουργοί που δίνουν φέτος το καλοκαίρι ραντεβού στην Καλαμάτα προέρχονται από τη Γαλλία, τη Βρετανία, το Βέλγιο, την Ισπανία, τις Φιλιππίνες, τη Γερμανία, την Ιαπωνία, το Μεξικό, την Ουγγαρία, τη Σλοβακία και την Ιταλία.

Εκτός από τις δύο πολύ μεγάλες προσωπικότητες της τέχνης, τον Άκραμ Καν και τον Μπέλα Ταρ, για τον οποίο θα υπάρξει διήμερο αφιέρωμα στις 25 και 26 Ιουλίου και συζήτηση μαζί του ανοικτή στο κοινό στις 26 Ιουλίου, στο Στούντιο Μεγάρου Χορού Καλαμάτας (ώρα 10 μ.μ.), ξεχωρίζουν επίσης οι εξής:

Η ομάδα χιπ χοπ Cie Accrorap (Εθνικό Χορογραφικό Κέντρο της La Rochelle / CCN de la Rochelle) του Kader Attou, που ανοίγει το Φεστιβάλ με το παγκοσμίου φήμης έργο The Roots, ο Josef Nadj, που θα συμμετέχει και φέτος με παράσταση αλλά και έκθεση φωτογραφίας, η ομάδα kabinet k, η ομάδα Le Galactik Ensemble, η Joy Alpuerto Ritter και η Lali Ayguadé, που θα παρουσιάσουν παραστάσεις τους εντός και εκτός θεάτρου και θα διδάξουν στα επαγγελματικά σεμινάρια, ο Link Berthomieux και οι τρεις ελληνικές συμμετοχές, η ομάδα κι όμΩς κινείται, η Κατερίνα Ανδρέου και το χορογραφικό δίδυμο arisandmartha των ’Αρη Παπαδόπουλου και Μάρθας Πασακοπούλου.

Με αφορμή την επέτειο των 25 χρόνων, το θέμα της φετινής διοργάνωσης είναι ο Χρόνος και η επίδρασή του στο καλλιτεχνικό έργο και στο ανθρώπινο σώμα.

Με αυτή την αφετηρία, η Λίντα Καπετανέα σχεδίασε ένα πρόγραμμα που πραγματεύεται επιμέρους θέματα, όπως ο χρόνος και η σχέση του με τη διαμόρφωση προσωπικής, κοινωνικής, ιστορικής ταυτότητας, ο χρόνος και ο ρόλος του στην αφήγηση ιστοριών, ο χρόνος στο σώμα του χορευτή, η διάρκεια του καλλιτεχνικού έργου και η αντοχή του στον χρόνο, ο χρόνος και η σχέση του με τη μνήμη, ο χρόνος και η σχέση του με καθημερινά ή άλλα τελετουργικά, η επιστροφή στις ρίζες, τα μοιραία και μη αναστρέψιμα γεγονότα, τα αναπάντεχα, απρόβλεπτα και αναπόφευκτα συμβάντα της ζωής.

Ειδικότερα, το πρόγραμμα του 25ου Διεθνούς Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας περιλαμβάνει:

- Έντεκα παραγωγές στο Μέγαρο Χορού εκ των οποίων τέσσερις στην Κεντρική Σκηνή, έξι στο Στούντιο και μία σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στα παρασκήνια της Κεντρικής Σκηνής.

- Δώδεκα υπαίθριες παραστάσεις χορού στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας, με ελεύθερη είσοδο, και μία υπαίθρια παράσταση στην Costa Navarino, καθώς και καθημερινή προβολή όλων των υπαίθριων παραστάσεων την επόμενη μέρα στην Costa Navarino.

- Έκθεση φωτογραφίας του Josef Nadj στο φουαγιέ του Μεγάρου Χορού.

- Προβολή ντοκιμαντέρ για την Louise Lecavalier στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού με ελεύθερη είσοδο.

- Δύο προβολές ταινιών του Béla Tarr και συζήτηση με τον σκηνοθέτη, ανοιχτή στο κοινό, στο Στούντιο του Μεγάρου Χορού.

- Μουσική βραδιά στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού με ελεύθερη είσοδο, σε συνδιοργάνωση με το Φεστιβάλ ”Διεθνείς Μουσικές Ημέρες Καλαμάτας” που διοργανώνει το Δημοτικό Ωδείο Καλαμάτας.

- Εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τέσσερα επαγγελματικά σεμινάρια, μία διάλεξη ανοιχτή σε όλο το κοινό, ένα εργαστήρι για παιδιά, ένα εργαστήρι για ενήλικες άνω των πενήντα ετών και ένα σεμινάριο για ΑμεΑ.

- Παράσταση του εργαστηρίου για παιδιά ως εναρκτήρια δράση του Φεστιβάλ και παράσταση του σεμιναρίου για ΑμεΑ την ημέρα λήξης του Φεστιβάλ.

Χαιρετισμούς απηύθυναν ο πρέσβης του Καναδά Μάρκ ’Αλεν -η πρεσβεία του Καναδά στηρίζει την προβολή ντοκιμαντέρ για την σπουδαία Καναδή χορεύτρια Λουίζ Λεκαβαλιέ, που θα διεξαχθεί στο προαύλιο του Μεγάρου Χορού με ελεύθερη είσοδο στις 22 Ιουλίου, ώρα 9.30 μ.μ..- καθώς και η Αναστασία Ανδρίτσου, διευθύντρια του Βρετανικού Συμβουλίου, η οποία αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στη συμμετοχή Βρετανών καλλιτεχνών σε δυο ξεχωριστές στιγμές του Φεστιβάλ: Την ομάδα του ’Ακραμ Καν στο κλείσιμο του Φεστιβάλ (27 και 28 Ιουλίου στην Κεντρική Σκηνή Μεγάρου Χορού Καλαμάτας, ώρα 10 μ.μ.), αλλά και μια ομάδα που έρχεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, τους TrashDollys, στις 20/7 στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας (ώρα 9 μ.μ.).

Η παράσταση Until The Lions του Άκραμ Καν παρουσιάζεται στο 25ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας με την υποστήριξη του Βρετανικού Συμβουλίου.

Μυρσίνη Ζορμπά: Έτοιμο το νομοσχέδιο για την περιφερειακή πολιτική

Η υπουργός Πολιτισμού ευχαρίστησε όσους συνέβαλαν για το υψηλό επίπεδο του θεσμού, ο οποίος, όπως είπε, «βρέθηκε σε καλά χέρια από την αρχή» σημειώνοντας ότι «η ιδέα της δημιουργίας του ανήκει στις πρώτες πρωτοβουλίες του Θάνου Μικρούτσικου, ως υπουργού Πολιτισμού, για το Εθνικό Πολιτιστικό Δίκτυο Πόλεων».

Η κ. Ζορμπά αναφέρθηκε στο νέο νομοσχέδιο του ΥΠΠΟΑ για την περιφερειακή πολιτική που «είναι έτοιμο, θα τεθεί σύντομα σε δημόσια διαβούλευση και προβλέπει τη δημιουργία Διεύθυνσης σε κάθε περιφέρεια, για την προώθηση του σύγχρονου ελληνικού πολιτισμού». Πρόκειται για την υλοποίηση «ενός από τους στρατηγικούς στόχους του ΥΠΠΟΑ για τη δημιουργία και ανάπτυξη ενός περιφερειακού δικτύου που θα λειτουργεί με αυτονομία, ισοτιμία και εξωστρέφεια και θα συγκροτεί τις δικές του τοπικές πολιτισμικές στοχεύσεις».

Ο υπουργός Εσωτερικών Αλέξης Χαρίτσης τόνισε ότι «η καλή συνεργασία με το ΥΠΠΟΑ και την τοπική αυτοδιοίκηση αποδίδει πολύ καλούς καρπούς», αναφέρθηκε στην εξασφάλιση της χρηματοδότησης του Φεστιβάλ για την περίοδο 2018-2020, σημειώνοντας ότι «δεν είναι μόνο θέμα χρημάτων αλλά θα βοηθήσει το Φεστιβάλ σε έναν σοβαρό και μακρόπνοο σχεδιασμό».