CULTURE
06/07/2018 14:53 EEST

Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Σύρου: Προφεστιβαλική προβολή στο Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος

Syros International Film Festival Facebook

Το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Σύρου (SIFF) ιδρύθηκε το 2013 και ενσωματώνει μια διευρυμένη όψη του κινηματογράφου στο μοναδικό σκηνικό του νησιού.

Μια εβδομάδα γεμάτη προβολές, περφόρμανς, εργαστήρια και πάρτι αναδεικνύει την πολιτισμική κληρονομιά του νησιού, επανενεργοποιώντας απρόσμενες τοποθεσίες,όπως τα ναυπηγεία, έρημα χωράφια, ένα παλιό λατομείο, παραλίες...

Σε αυτή την προφεστιβαλική εκδήλωση θα προβληθούν δύο ταινίες ως εισαγωγή στο θέμα της φετινής διοργάνωσης: το «Is It Real? (Είναι αλήθεια);». Mια εξερεύνηση της κατασκευής της πραγματικότητας, μέσα από μια μεγάλη γκάμα κινηματογραφικών ειδών και παραλλαγών της φόρμας.

Χειρόγραφο

Εύα Στεφανή, Ελλάδα, 2017
12 ́, αρχείο HD

Εδώ και 25 χρόνια, δουλεύοντας κυρίως στην Ελλάδα,η Στεφανή έχει σκηνοθετήσει μια ξεχωριστή σειρά εθνογραφικών και πειραματικών ντοκιμαντέρ που κινούνται «στις παρυφές της πραγματικότητας». Το Χειρόγραφο, η πιο πρόσφατη ταινία της, εκτυλίσσεται κάποια ανοιξιάτικη νύχτα του 2017: «Η Μόλι, μια γυναίκα-σκύλος, τριγυρνάει στην πόλη κάνοντας φούσκες.

Είναι εθνική εορτή και η Μόλι περπατάει στα τέσσερα ανάμεσα σε παρελάσεις, ένστολους και παραστάσεις αρχαίου δράματος...»

Συμβιοψυχοταξιπλάσμα: Λήψη πρώτη

Γουίλιαμ Γκριβς, ΗΠΑ, 1968
75 ́, αρχείο HD

Σε αυτό το υβρίδιο μυθοπλασίας και τεκμηρίωσης,ο σκηνοθέτης Γουίλιαμ Γκριβς ηγείται ενός κινηματογραφικού επιτελείου που βρίσκεται σε κατάσταση
πολιορκίας στο Σέντραλ Παρκ της Νέας Υόρκης, και αφήνει τα μέλη του να βγάλουν άκρη για το τι είδους ταινία γυρίζουν. Ένα ζευγάρι προβάρει ένα σενάριο για έναν χωρισμό διαβάζοντας ξανά και ξανά τα λόγια τους,
ένα κινηματογραφικό συνεργείο κινηματογραφεί το συνεργείο που τραβά το ίδιο το συνεργείο, ενώ οι περαστικοί εισβάλλουν τυχαία στο πλάνο... Μια
διερευνητική, αυτο-αναφορική δημιουργία που παραμένει
μία από τις πιο ξεχωριστές ταινίες για την κινηματογραφική πράξη που γυρίστηκαν ποτέ, και μαζί μια έκφραση της πολιτικής δράσης στα τέλη της
δεκαετίας του ’60, η οποία σήμερα ξαναγίνεται επίκαιρη.