Ναυτικοί βρίσκονται παγιδευμένοι στη Σιγκαπούρη όταν το νοτιοκορεάτικο πλοίο τους... συνελήφθη

Ναυτικοί βρίσκονται παγιδευμένοι στη Σιγκαπούρη όταν το νοτιοκορεάτικο πλοίο τους... συνελήφθη
A tug boat pulls away from the Hanjin Greece container ship after it docked for unloading at the Port of Long Beach, California, on September 10, 2016. The ship had been stranded at sea for more than a week for fear that it could be seized by creditors if it came to shore.A Hanjin Shipping spokesman said a US court had issued an order allowing it to unload some cargo without fear of creditors seizing its ships. As of late September 9, 92 of 141 ships being operated by the world's seventh largest shipping firm were stranded at sea. / AFP / DAVID MCNEW (Photo credit should read DAVID MCNEW/AFP/Getty Images)
A tug boat pulls away from the Hanjin Greece container ship after it docked for unloading at the Port of Long Beach, California, on September 10, 2016. The ship had been stranded at sea for more than a week for fear that it could be seized by creditors if it came to shore.A Hanjin Shipping spokesman said a US court had issued an order allowing it to unload some cargo without fear of creditors seizing its ships. As of late September 9, 92 of 141 ships being operated by the world's seventh largest shipping firm were stranded at sea. / AFP / DAVID MCNEW (Photo credit should read DAVID MCNEW/AFP/Getty Images)
DAVID MCNEW via Getty Images

Περίπου 60 πλοία της νοτιοκορεάτικης ναυτιλιακής εταιρείας «Hanjin Shipping» βρίσκονται παγιδευμένα σε διάφορα σημεία του κόσμου, μετά την πτώχευση της εταιρείας και την επακόλουθη «σύλληψη» του πλοίου. Όταν μια ναυτιλιακή εταιρεία πτωχεύει, οι πιστωτές της έχουν δικαίωμα να διατάξουν στις αρχές να ακινητοποιήσουν το πλοίο σε μια προσπάθεια να πάρουν κάποια από τα χρήματά τους πίσω.

Το BBC προσέγγισε μέσω Facebook τον καπετάνιο του πλοίου «Hanjin Rome» που κρατείται στο λιμάνι της Σιγκαπούρης με ολόκληρο το πλήρωμα εδώ και δύο εβδομάδες. Οι εργαζόμενοι είναι μπερδεμένοι, απελπισμένοι και περιμένουν να επιστρέψουν στην πατρίδα τους. Οι περισσότεροι είναι από την Ινδονησία και μπορούν να... κολυμπήσουν μέχρι την πατρίδα τους. Όμως είναι αναγκασμένοι να παραμείνουν στο πλοίο.

Μέχρι και πριν λίγους μήνες η ζωή στο καράβι κυλούσε ως συνήθως. Το πλοίο επέστρεφε από την συνηθισμένη διαδρομή του στη Νότια Αμερική και κινούνταν προς τη Μέση Ανατολή, κάνοντας στάση στη Σιγκαπούρη για προμήθειες τροφίμων, καυσίμων και εμπορευμάτων. Την 29η Αυγούστου όμως η εταιρεία πτώχευσε και το ίδιο βράδυ στο κατάστρωμα κατέφτασε ένας δικηγόρος συνοδεία αστυνομικών. Το πλοίο «συνελήφθη» με όλο το 24μελές πλήρωμά του.

Η δημοσιογράφος του BBC συνομιλεί εδώ και εβδομάδες με τον καπετάνιο του πλοίο, τον 36χρονο Νοτιοκορεάτη Kwondo Moon, ο οποίος της περιγράφει την καθημερινότητα μέσα στο καράβι. Οι καθημερινές εργασίες συνεχίζονται, όμως οι περισσότεροι θα προτιμούσαν να βρίσκονται στα σπίτια τους για τον εορτασμό της νοτιοκορεάτικης ημέρας των Ευχαριστιών. Ο καπετάνιος μάλιστα δηλώνει στεναχωρημένος που δεν μπορεί να δει την ετοιμοθάνατη γιαγιά του. Ο ίδιος έχει ήδη ζητήσει να αντικατασταθεί, όμως «κανείς δεν θέλει να γίνει μέλος του πληρώματος του Hanjin Rome που κρατείται». Οι περισσότερες μέρες είναι γεμάτες με «βαρετές» οικιακές εργασίες, όπως το πλύσιμο των ρούχων.

Το BBC αναφέρει ότι το πλοίο Hanjin Rome έχει ηλικία 18 ετών και, παρόλο που δείχνει «νεότερο από την ηλικία του», μάλλον θα γίνει παλιοσίδερα μετά την απελευθέρωσή του.

Δημοφιλή