Νέα σύλληψη στελέχους της VW από το FBI. Συνεχίζονται οι έρευνες για το σκάνδαλο

Νέα σύλληψη στελέχους της VW από το FBI. Συνεχίζονται οι έρευνες για το σκάνδαλο
A worker stands on a scaffold lift, under a giant VolksWagen logo at VolksWagen's original headquarters building, now under renovation in Wolfsburg, northern Germany, on September 30, 2015. German auto giant Volkswagen shifted up a gear Wednesday in its plans to recall millions of cars fitted with pollution-cheating software as it boosted efforts to find the masterminds behind the scam. AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL / AFP / JOHN MACDOUGALL (Photo credit should read JOHN MACDOUGALL/AFP/Getty Images)
A worker stands on a scaffold lift, under a giant VolksWagen logo at VolksWagen's original headquarters building, now under renovation in Wolfsburg, northern Germany, on September 30, 2015. German auto giant Volkswagen shifted up a gear Wednesday in its plans to recall millions of cars fitted with pollution-cheating software as it boosted efforts to find the masterminds behind the scam. AFP PHOTO / JOHN MACDOUGALL / AFP / JOHN MACDOUGALL (Photo credit should read JOHN MACDOUGALL/AFP/Getty Images)
JOHN MACDOUGALL via Getty Images

Το FBI συνέλαβε ανώτατο στέλεχος της Volkswagen με την κατηγορία ότι σχεδίαζε να εξαπατήσει τις ΗΠΑ, στα πλαίσια των ερευνών για το σκάνδαλο με τις εκπομπές ρύπων των οχημάτων της εταιρείας, αποκάλυψαν οι New York Times. Ο Όλιβερ Σκμιντ ήταν επικεφαλής του τμήματος τήρησης των κανονιστικών διατάξεων της αυτοκινητοβιομηχανίας στις ΗΠΑ το διάστημα 2014 με 2015 και συνελήφθη το Σάββατο στην Φλόριντα. Ο ίδιος αναμένεται σήμερα, Δευτέρα, να κληθεί στο Ντιτρόιτ.

Οι Πολιτείες της Νέας Υόρκης και της Μασαχουσέτης είχαν καταθέσει αγωγή κατά του Σκμιντ, τον οποίο κατηγορούν ότι διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια της VW να αποκρύψει το σκάνδαλο που αποκαλύφθηκε το φθινόπωρο του 2015. Υπενθυμίζουμε ότι εκείνη την περίοδο εκπρόσωπος της εταιρείας παραδέχτηκε ότι υποψίες περί χειραγώγησης τιμών καυσαερίων που είχαν διατυπωθεί από την αμερικανική Υπηρεσία Προστασίας Περιβάλλοντος (ΕΡΑ) ευσταθούν. Αυτό σήμαινε ότι 11 εκατομμύρια αυτοκίνητα ανά τον κόσμο είναι εξοπλισμένα με το λογισμικό παραποίησης των μετρήσεων ρύπων.

Σύμφωνα με τον γενικό εισαγγελέα της Μασαχουσέτης, ήδη από το 2014 ο Σκμιντ και άλλα στελέχη έδιναν λανθασμένες τεχνικές εξηγήσεις για τα αυξημένα επίπεδα ρύπων των οχημάτων της VW. Το 2015, ο ίδιος φέρεται να γνώριζε την ύπαρξη του απαγορευμένου λογισμικού που βοηθούσε τα αυτοκίνητα με μηχανή ντίζελ να περνούν από τα δοκιμαστικά τεστ που μετρούν τις εκπομπές ρύπων. Πιο συγκεκριμένα, ο κινητήρας έδειχνε τιμές που αντιστοιχούσαν στα αμερικανικά πρότυπα σε δοκιμαστικούς ελέγχους, όχι όμως όταν ο κινητήρας βρίσκονταν σε κανονική κίνηση.

Η συγκεκριμένη κίνηση έρχεται λίγες ημέρες αφότου έγινε γνωστό ότι η VW αναμένεται να δεχτεί να πληρώσει πρόστιμο δύο δισεκατομμυρίων για την συγκεκριμένη απόφαση. Τον Σεπτέμβριο, ο Τζέιμς Λιανγκ, πρώην μηχανικός της αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε ένοχος για τις κατηγορίες της προσπάθειας να εξαπατήσει τις ΗΠΑ και της παραβίασης του νόμου «Clean Act» για την προστασία του περιβάλλοντος. Η VW έχει ήδη δεχτεί να παρέχει 16 δισ. δολάρια για τις αποζημιώσεις των πελατών της.

Δημοφιλή