LIFE
21/11/2019 10:19 EET

Δωμάτιο σε παραδοσιακό ξενοδοχείο της Ιαπωνίας κοστίζει ένα δολάριο τη βραδιά - Υπό έναν όρο

Και το ερώτημα είναι: θα δεχόσασταν να σας παρακολουθούν για ένα 24ωρο;

juripozzi via Getty Images

Όταν ο 27χρονος Τετσούγια Ινοουε ανέλαβε τη διαχείριση του ξενοδοχείου Asahi Ryokan στην Φικουόκα της Ιαπωνίας, διαδεχόμενος τη γιαγιά του, αναρωτήθηκε τι επιχειρηματικές κινήσεις έπρεπε να κάνει για να τονώσει τα έσοδα.

Τα ριοκάν είναι μια μορφή παραδοσιακών πανδοχείων με αντίστοιχη διαρρύθμιση και διακόσμηση όπως π.χ με τα γνωστά τατάμι στρώματα στο πάτωμα κ.λπ. 

Όταν λοιπόν ένας βρετανός YouTuber έκανε livestream τη διαμονή του στο ξενοδοχείο, του ήρθε η ιδέα: θα έπρεπε να βρει έναν τρόπο να αξιοποιήσει το διαδίκτυο για να προσελκύσει πελάτες που θα τόνωναν οικονομικά την επιχείρηση.

Τώρα, οι φιλοξενούμενοι στο Asahi Ryokan έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν μόλις ένα δολάριο (100 γιεν) για κάθε διανυκτέρευση στο δωμάτιο Νο 8 αλλά μόνο ένα συμφωνήσουν να γίνει Livestream όλη η διαμονής τους. Το κανάλι στο YouTube είναι το One Dollar Hotel. 

Φυσικά υπάρχουν περιορισμοί. Όπως είπε ο ιδιοκτήτης στο CNN Travel τα βίντεο δεν έχουν ήχο συνεπώς δεν ακούγονται διάλογοι μεταξύ των πελατών ή οι τηλεφωνικές τους συνομιλίες. Επίσης οι φιλοξενούμενοι επιτρέπεται να έχουν κλειστά τα φώτα και ο χώρος του μπάνιου είναι εκτός της εμβέλειας της κάμερας.

 

 

«Πρόκειται για ένα πολύ παλιό ριοκάν και αναζητούσα ένα νέο επιχειρηματικό μοντέλο» λέει ο ιδιοκτήτης που ανέλαβε την διαχείριση πριν από έναν χρόνο. «Το ξενοδοχείο μας είναι πολύ φτηνό οπότε χρειαζόμαστε προστιθέμενη αξία, κάτι ξεχωριστό που θα κάνει τον κόσμο να το συζητάει».

Τον τελευταίο μήνα κατά τον οποίο ισχύει η προσφορά της διανυκτέρευσης με ένα δολάριο, τέσσερις πελάτες την αξιοποίησαν.

«Οι νέοι σήμερα δεν ενδιαφέρονται και τόσο για την προστασία της ιδιωτικής τους ζωής», σχολιάζει ο 27χρονος. «Μερικοί από αυτούς λένε ότι δεν έχουν πρόβλημα να παρακολουθούνται για μία μόνο μέρα».

Το ερώτημα φυσικά είναι, πως αυξάνει τα κέρδη του ο ιδιοκτήτης- αφού αυτός ήταν ο βασικός του στόχος- όταν ο πελάτης πληρώνει μόνο ένα δολάριο τη βραδιά. Αλλά ο ίδιος δεν σκέφτεται τα κέρδη από την ενοικίαση του δωματίου.

Το κανάλι του στο YouTube έχει περισσότερους από 1.000 συνδρομητές. Μόλις συγκεντρωθούν περισσότερες από 4.000 ώρες προβολής, ο Ινόουε θα μπορεί να βάλει διαφημίσεις στο κανάλι και να έχει κέρδος.

Τις μέρες που το δωμάτιο δεν φιλοξενεί κάποιον πελάτη, ο ιδιοκτήτης κάνει livestream τον ίδιο κατά τις ώρες που είναι στο γραφείο του και δουλεύει.

 

Εκτός όμως την αμφίβολη απόλαυση να γνωρίζετε πως κάποιος σας παρακολουθεί όταν κοιμάστε (και όχι μόνο) τι άλλο έχει να προσφέρει το παραδοσιακό αυτό ιαπωνικό πανδοχείο για να κάνει κάποιον να θέλει να το επισκεφθεί;

Προφανώς πολλά ενώ τοCNN Travel χαρακτηρίζει την Φουκουόκα, όπου βρίσκεται το ξενοδοχείο, ως έναν από τους προορισμούς που πρέπει να επισκεφθεί ένα ταξιδιώτης.

Πρόκειται για μια παραθαλάσσια πόλη, διάσημη για το εξαιρετικό φαγητό της- κυρίως φρέσκα θαλασσινά- ενώ είναι η γενέτηρά της αλυσίδας Ichiran και η πατρίδα του πεντανόστιμου tonkotsu ramen με χοιρινό(το ράμεν είναι μια σούπα από νουντλς η οποία αποτελείται από τέσσερα μέρη: νουντλς φτιαγμένα από ζυμάρι, ζωμό από ψάρι ή κρέας, σάλτσα σόγιας και γαρνιτούρα από φέτες χοιρινού ή αποξηραμένων φυκιών). Επίσης ο επισκέπτης μπορεί να επισκεφθεί το Μουσείο Τέχνης της πόλης.

Πηγή: CNN