Η άσκηση που πρέπει να βάλουμε στη ζωή μας μετά τα 40

Η ενδυνάμωση και η άσκηση είναι σαν μια θεραπεία με συνταγή γιατρού.
Αυτή η δημοσίευση αναρτήθηκε στην κλειστή πλέον Πλατφόρμα Αρθρογράφου Huffpost. Οι συνεργάτες αρθρογράφοι έχουν τον έλεγχο της δουλειάς τους και αναρτούσαν δημοσιεύσεις ελεύθερα στον ιστότοπό μας. Εάν θεωρείτε πως πρέπει να επισημάνετε αυτήν την καταχώριση ως καταχρηστική, στείλτε μας ένα e-mail.
.
.

Εάν είσαι πάνω από 40 – 45 θα έχεις ήδη καταλάβει ότι το σώμα σου δεν ανταποκρίνεται πλέον όπως πριν από 10 χρόνια. Ο μεταβολισμός έχει αρχίσει να επιβραδύνει, η ισορροπία του βάρους έρχεται μετά από μεγαλύτερη προσπάθεια και το κορμί θέλει χρόνο για να επανέλθει με την άσκηση.

Πριν αγχωθείς, σκέψου ότι όλα αυτά είναι μεν μια φυσιολογική εξέλιξη μπορείς όμως να επέμβεις έγκαιρα και να την αντιμετωπίσεις. Η διατροφή είναι το Α και η άσκηση το Ω για να καταφέρεις να διατηρήσεις το βάρος σου στα επιθυμητά επίπεδα, αλλά και να έχεις ένα λειτουργικό και δυνατό σώμα.

Όμως το είδος της άσκησης είναι καθοριστικό. Για παράδειγμα, το περπάτημα είναι μεν ευεργετικό αλλά δεν είναι αρκετό για να διατηρήσεις τους μύες σου, που είναι απαραίτητοι μετά την εμμηνόπαυση και την ευλυγισία του κορμού. Το πρόγραμμα της άσκησης σου λοιπόν θα πρέπει να περιλαμβάνει αερόβια άσκηση, όπως γρήγορο περπάτημα, τζόκινγκ, ποδηλασία, κολύμπι και χορό αλλά και βαράκια, πιλάτες και γιόγκα.

Είναι πολύ σημαντικό οι γυναίκες που πλησιάζουν τα 45- 50 να επικεντρωθούν στη διατήρηση, ή ακόμα καλύτερα, στην αύξηση της μυϊκής δύναμης με βαράκια η οποία θα συμβάλλει στην καθυστέρηση της οστεοπόρωσης και την διατήρηση του ασβεστίου σε καλά επίπεδα. Ένα πρόγραμμα ενδυνάμωσης θα πρέπει να στοχεύει το στήθος, την πλάτη, τους ώμους, τους δικέφαλους μυς, τους τρικέφαλους μυς και τον κορμό – εκτός από το κάτω μέρος του σώματος.

.
.

Μπορείς να ξεκινήσεις με ελαφριά βάρη ή ασκήσεις σωματικού βάρους. Το εβδομαδιαίο σου πρόγραμμα θα είναι ολοκληρωμένο εάν εντάξεις σε αυτό ένα πρόγραμμα πιλάτες ή γιόγκα που εκτός από την ευλυγισία, βοηθούν και στην ενδυνάμωση, την ισορροπία και τη συνολική κινητικότητα.

Ακόμη κι αν δεν ήσουν μέχρι τώρα άνθρωπος των σπορ και των γυμναστηρίων θα πρέπει σταδιακά να αλλάξεις αυτή την φιλοσοφία εάν δεν θέλεις στα 60 να αντιμετωπίσεις προβλήματα με τα πόδια, τους γοφούς και τη μέση σου.

Η ενδυνάμωση και η άσκηση είναι σαν μια θεραπεία με συνταγή γιατρού! Όσο πιο γρήγορα την ξεκινήσεις τόσο πιο πολλά και καλά χρόνια θα ζήσεις.