Η Αττικό Μετρό βαρόμετρο για την τύχη της Γραμμής 4 του Μετρό

Ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων ζητά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, προκειμένου να ξεκινήσει το έργο.
EUROKINISSI
EUROKINISSI

Το μεγαλύτερο έργο που έχει απομείνει κατασκευαστικά, η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, έχει εμπλακεί σε περιπέτειες, με ασφαλιστικά μέτρα μεταξύ των δύο εναπομεινασών κοινοπραξιών (Άβαξ – Ghella – Alstom Transport και Άκτωρ – Ansaldo – Hitachi Rail Italy).

Ωστόσο, η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, που δεν χρήζει παρερμηνίας, αναγνωρίζει ξεκάθαρα ελλείψεις στο πρακτικό της Επιτροπής Διαγωνισμού της Αττικό Μετρό, αποδεχόμενο συγκεκριμένες αιτιάσεις των δυο κοινοπραξιών - με βάση τις οποίες έκανε δεκτά άλλωστε τα ασφαλιστικά μέτρα. Η απόφαση κάνει σαφέστατα λόγο για πλημμελή τεκμηρίωση εκ μέρους της επιτροπής του διαγωνισμού και υποδεικνύει τα στοιχεία που χρήζουν διόρθωσης, ώστε ο διαγωνισμός να μπορέσει να περάσει στην επόμενη φάση, δηλαδή στο άνοιγμα των οικονομικών προσφορών.

Κατόπιν τούτου, η Αττικό Μετρό θα πρέπει να διορθώσει το πρακτικό της τεχνικής αξιολόγησης με βάση τις υποδείξεις του ΣτΕ, το οποίο αν σε δυο μήνες κάνει και πάλι δεκτά τα ασφαλιστικά μέτρα που οι εταιρείες πιθανότατα θα έχουν υποβάλλει, τότε η πολιτεία θα μπορεί να αξιολογήσει εκ νέου τα δεδομένα που θα έχουν διαμορφωθεί. Πολύ περισσότερο, έτσι το τοπίο θα έχει ξεκαθαρίσει σημαντικά μέχρι τις αρχές του Ιουνίου, αφού όπως έδειξε η μέχρι τώρα εμπειρία, η εκδίκαση των ασφαλιστικών μέτρων δεν επηρεάζεται από το θέμα του κορoνοϊού και απαιτεί το πολύ δυο μήνες, χρονικό διάστημα που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να θεωρηθεί ουσιαστική καθυστέρηση σε έναν διαγωνισμό που κλείνει αισίως 3 χρόνια.

Την ίδια στιγμή, έκκληση να σταματήσει η φημολογία περί ματαίωσης του διαγωνισμού για την Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, απευθύνει με σημερινή ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων (ΣΤΕΑΤ) που εκπροσωπεί τις μεγαλύτερες ελληνικές τεχνικές εταιρείες, σημειώνοντας πως απαιτείται υπεύθυνη στάση κι όχι επικοινωνιακά παιχνίδια στις πλάτες ενός κλάδου που απασχολεί χιλιάδες ανθρώπους και στηρίζει με τη δραστηριότητά του δεκάδες άλλους τομείς της οικονομίας.

Ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών Ανωτέρων Τάξεων κρούει τον κώδωνα του κινδύνου σχετικά με δημοσιεύματα που «με παρερμηνεία δεδομένων, με άκαιρο τρόπο και αγνοώντας τις ιδιαίτερες περιστάσεις και τις μεγάλες ανάγκες της χώρας, μιλούν για ενδεχόμενη ακύρωση του σε εξέλιξη διαγωνισμού, οδηγώντας ουσιαστικά σε μία νέα πολυετή καθυστέρηση στην έναρξη της κατασκευής και την υλοποίηση του έργου,» ενώ υπερθεματίζει ως προς τη σημασία της συνέχισης του διαγωνισμού για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, προϋπολογισμού 1,8 δισ. ευρώ.

«Ο διαγωνισμός για το μεγαλύτερο δημόσιο έργο της επόμενης δεκαετίας, ευρίσκεται επιτέλους μετά από 3 χρόνια στην τελευταία φάση του. Μπορεί και πρέπει να ολοκληρωθεί με την κατάλληλη διαδικασία, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις και σε εφαρμογή των αποφάσεων των αρμοδίων Οργάνων, διασφαλίζοντας μεγάλα οφέλη για την ανάπτυξη, την εθνική οικονομία, την απασχόληση και την κοινωνία και συνεισφέροντας σοβαρά στην αντιμετώπιση των μεγάλων αναγκών της επόμενης της κρίσης ημέρας,» σχολιάζει ο ΣΤΕΑΤ, προσθέτοντας πως «το έργο του ΜΕΤΡΟ της Αθήνας που με την κατασκευή του ανταποκρίνεται σε μεγάλες κοινωνικές ανάγκες, μπορεί άμεσα να απασχολήσει μεγάλο αριθμό εργαζομένων, να ενισχύσει σοβαρότατα την κατασκευαστική δραστηριότητα και να τονώσει κυρίως αποφασιστικά την ταχεία ανάκαμψη και ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας.»

Πολίτες που ανησυχούν ότι πάσχουν από λοίμωξη του αναπνευστικού (πυρετό ή/και βήχα ή/και δύσπνοια) και ήρθαν σε επαφή με πιθανό ή επιβεβαιωμένο κρούσμα ή έχουν ιστορικό ταξιδιού σε πληττόμενες χώρες θα πρέπει να επικοινωνούν με τον ΕΟΔΥ στο τηλ. 1135.

Προσοχή: Δεν θα πρέπει να επισκέπτονται ιδιωτικά ιατρεία, εφημερεύοντα νοσοκομεία, εξωτερικά ιατρεία κ.λπ. Ο ΕΟΔΥ θα μεριμνήσει για την διακομιδή τους σε νοσοκομεία αναφοράς του κορονοϊού. Χρήσιμες πληροφορίες εδώ.

Δημοφιλή