Η Ευρώπη βάζει τέρμα στους κινητήρες εσωτερικής καύσης

Εως το 2035 θα πρέπει να έχουν σταματήσει οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων που εκπέμπουν CO2 στην Ευρώπη, βάσει της συμφωνίας «Fit for 55».
Car Engine Repair in auto repair shop
Car Engine Repair in auto repair shop
da-kuk via Getty Images

Όλα θα αλλάξουν στην Ευρώπη, πολύ νωρίτερα από τα μέσα του αιώνα που διανύουμε, όσον αφορά τις οδικές μεταφορές.

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο, συμφώνησαν ότι όλα τα καινούργια αυτοκίνητα και ημιφορτηγά, που ταξινομούνται στην Ευρώπη, θα έχουν μηδενικές εκπομπές έως το 2035.

Ως ενδιάμεσο βήμα προς την επίτευξη μηδενικών εκπομπών, τα νέα πρότυπα CO2 θα απαιτήσουν επίσης μείωση των μέσων εκπομπών των καινούργιων αυτοκινήτων κατά 55% έως το 2030 και των καινούργιων ημιφορτηγών κατά 50% έως το 2030.

Η συμφωνία αυτή σηματοδοτεί το πρώτο βήμα για την έγκριση των νομοθετικών προτάσεων της δέσμης «Fit for 55» που υπέβαλε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Ιούλιο του 2021 και δείχνει με ποιο τρόπο η ΕΕ θα εφαρμόσει στο εσωτερικό της, πριν από την COP27, τις διεθνείς δεσμεύσεις της για το κλίμα.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι οι ευρωπαϊκές, και όχι μόνο, αυτοκινητοβιομηχανίες ήδη έχουν κινηθεί προς τον εξηλεκτρισμό, με πολλές από αυτές να μετατρέπουν σταδιακά τον στόλο τους σε αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα.

Με την ραγδαία βελτίωση των υποδομών φόρτισης σε όλη την Ευρώπη, αλλά και τις νέες μεθόδους κατασκευής μπαταριών, συν το γεγονός ότι μπαίνει και το υδρογόνο στον χώρο των οχημάτων, ως καύσιμο χωρίς ρύπους, όλα δείχνουν ότι η Ευρώπη θα δείξει τον δρόμο σε Κίνα και Αμερική, που έχουν μείνει, σκόπιμα, πίσω.

«Η συμφωνία στέλνει ένα ισχυρό μήνυμα στη βιομηχανία και τους καταναλωτές: η Ευρώπη ενστερνίζεται τη μετάβαση στην κινητικότητα με μηδενικές εκπομπές. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων αποδεικνύουν ήδη ότι είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στην πρόκληση αυτή, αφού στην αγορά διατίθενται όλα και περισσότερα και πιο προσιτά ηλεκτρικά αυτοκίνητα»

«Η ταχύτητα με την οποία σημειώθηκε αυτή η αλλαγή τα τελευταία χρόνια είναι αξιοσημείωτη. Δεν είναι να απορεί κανείς που αυτό το θέμα είναι το πρώτο στη σειρά των μέτρων «προσαρμογής στον στόχο του 55%», για το οποίο τα κράτη μέλη και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο κατέληξαν σε τελική συμφωνία», ανέφερε ο Φρανς Τίμερμανς, εκτελεστικός αντιπρόεδρος για την Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία.

Αυτό το σαφές μήνυμα προς τους κατασκευαστές και τους πολίτες θα επιταχύνει την παραγωγή και την πώληση οχημάτων χαμηλών και μηδενικών εκπομπών και θα θέσει τις οδικές μεταφορές σε σταθερή πορεία προς την κλιματική ουδετερότητα έως το 2050.

Η νέα αυτή νομοθεσία θα καταστήσει το σύστημα μεταφορών της ΕΕ πιο βιώσιμο, θα εξασφαλίσει καθαρότερο αέρα για τους Ευρωπαίους, και θα αποτελέσει σημαντικό βήμα για την υλοποίηση της Ευρωπαϊκής Πράσινης Συμφωνίας.

Δείχνει σαφώς τη δέσμευση της ΕΕ να επιτύχει τους στόχους της για το κλίμα, καθώς και ότι ο επιθετικός πόλεμος της Ρωσίας στην Ουκρανία δεν επιβραδύνει τη μετάβασή μας σε καθαρές μορφές ενέργειας, αλλά μάλλον επιταχύνει τις εργασίες μας, ώστε η Ευρώπη να επιτύχει ταχύτερα τον στόχο της πρώτης κλιματικά ουδέτερης ηπείρου στον κόσμο έως το 2050.

Η προσωρινή συμφωνία απαιτεί πλέον επίσημη έγκριση από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο. Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, η νέα νομοθεσία θα δημοσιευθεί στην Επίσημη Εφημερίδα της Ένωσης και θα τεθεί σε ισχύ.

Δημοφιλή