Η ενδυνάμωση του Internet of Things στην εποχή του κορονοϊού

Νέες εποχές, νέα δεδομένα.
DKosig via Getty Images

Στις αρχές του 2020, η παγκόσμια οικονομία είχε ήδη πάρει το πρώτο μάθημα των συνεπειών του Brexit, την μειωμένη ζήτηση στην Κίνα, τις προκλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας και τις διαταραχές στις χώρες του ΟΕΠΧ (Οργανισμός Εξαγωγών Πετρελαιοπαραγωγών Χωρών). Ο πλανήτης ετοιμαζόταν να αντιμετωπίσει ένα πλήγμα. Τον Φεβρουάριο, έφτασε η πανδημία του κορωνοϊού, που δεν περίμενε κανείς, και μέσα σε λίγες μέρες «κατέστρεψε» την παγκόσμια οικονομία. Ξαφνικά η οικονομική το πλήγμα στην οικονομία άνηκε στο παρελθόν και είχε αρχίσει να γίνεται λόγος για «Επανεκκίνηση». Ο αντίκτυπος ήταν άνευ προηγουμένου. Σύμφωνα με ορισμένους εμπειρογνώμονες, θα χρειαστούν τουλάχιστον έξι μήνες για την επανεκκίνηση και άλλα 2 ακόμη χρόνια για να επανέλθουν τα προ-πανδημικά επίπεδα.

Οι καραντίνες επηρέασαν σοβαρά την BFS Vertical (Τραπεζικές και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες). Οι μεγάλες οικονομίες συρρικνώθηκαν - οι ΗΠΑ σημείωσαν την πρώτη αρνητική ανάγνωση του ΑΕΠ μετά την πτώση 1,1% το πρώτο τρίμηνο του 2014 και την πτώση 8,4% κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης του 2008 (πηγή: https://www.cnbc.com/2020/04/29/us-gdp-q1-2020-first-reading.html), ενώ η οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου συρρικνώθηκε κατά 20% (πηγή: https://www.bbc.com/news/business-53019360). Επί του παρόντος, αρκετές βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο λειτουργούν σε 25% δυναμικότητα.

Τα Τραπεζικά και Χρηματοπιστωτικά Ιδρύματα βρίσκονται υπό πίεση για να διασφαλίσουν την «Λειτουργία ως συνήθως» εν μέσω της κρίσης. Η βασική πρόκληση για τις εταιρείες είναι να εξισορροπήσουν την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων με τις προσδοκίες των πελατών. Ο τομέας BFSI (τραπεζικές, χρηματοοικονομικές και ασφαλιστικές υπηρεσίες) πρέπει να παρακολουθεί στενά τις επιπτώσεις του COVID-19. Οι ηγέτες των επιχειρήσεων έπρεπε να φορέσουν τα δημιουργικά καπέλα τους για να βρουν αποτελεσματικές λύσεις για να αντιμετωπίσουν αυτές τις δύσκολες προκλήσεις.

Οι οργανισμοί BFSI πρέπει να γίνουν ανθεκτικοί για να παραμείνουν στο προσκήνιο στον κόσμο μετά τον COVID-19. Κατά την προσωπική μου άποψη, αυτό μπορεί να γίνει με:

  • Σωστή διαχείριση των οικονομικών: Για να επιβιώσει στην ύφεση μετά τον COVID, η επιχείρηση θα πρέπει να παρακολουθεί και να προβλέπει σωστά τις ταμειακές ροές, τα έσοδα και τα κόστη της.

  • Παρακολούθηση των τάσεων της αγοράς: Η επιχείρηση πρέπει να παρακολουθεί τις μεταβαλλόμενες συνθήκες της αγοράς, τις απαιτήσεις των πελατών και τις ανάγκες.

  • Δημιουργία σχέσεων με τους πελάτες: Οι επιχειρήσεις πρέπει να επικεντρώνονται στην προσαρμογή σύμφωνα με τις ανάγκες των πελατών και να επικεντρώνονται στη βελτίωση της ικανοποίησης/αφοσίωσης των πελατών.

  • Περικοπή περιττών δαπανών: Πρέπει να αναλύει τα έξοδα και να κάνει περικοπές όπου είναι δυνατόν.

Ευτυχώς, πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, υπήρχαν ήδη πολλά διαθέσιμα εργαλεία. Αυτά τα εργαλεία και οι έννοιες έπρεπε να προσαρμοστούν περαιτέρω για να αποκτήσουν βελτιωμένη εφαρμογή. Για το σκοπό αυτό, το Διαδίκτυο των Πραγμάτων (IoT) είναι ένα από τα εργαλεία που είναι έτοιμο να αποκτήσει μεγαλύτερη προβολή. Το IoT είναι ένα δίκτυο συσκευών συνδεδεμένων μέσω του Διαδικτύου για τη λήψη και τη μετάδοση δεδομένων. Η επικοινωνία που πραγματοποιείται μεταξύ συσκευών επιτρέπει τη βελτιστοποίηση, τη μείωση του κόστους, την αύξηση της παραγωγικότητας και την αύξηση της εμπιστοσύνης των πελατών.

Η ανάπτυξη του IoT θα ευνοήσει τη βελτίωση των συνθηκών. Ακολουθούν οι τρόποι με τους οποίους το IoT πρόκειται να διαμορφώσει το μέλλον του τομέα των τραπεζικών και χρηματοοικονομικών υπηρεσιών:

  • Πληρώστε από οπουδήποτε

    • Κάθε συσκευή IoT έχει τη δυνατότητα να γίνει συσκευή POS (σημείο πώλησης). Το FastTag που εφαρμόστηκε πρόσφατα είναι ένα καλό παράδειγμα μιας ρύθμισης εντός-του-οχήματος που διευκόλυνε την πληρωμή διοδίων. Επίσης, με την αυξημένη χρήση συσκευών που ενεργοποιούνται με τη φωνή όπως το Amazon Alexa και το Google Home, ο χειρισμός τραπεζικών ερωτημάτων μπορεί να γίνει από την ασφάλεια του σπιτιού. Αυτό προσθέτει στην αυξημένη αφοσίωση με τους πελάτες.

  • Καλύτερη ασφάλεια σε απάτες

    • Σε περιόδους πανδημίας, όταν οι άνθρωποι επικεντρώνονται περισσότερο στις ανησυχίες για την υγεία τους, τα ύπουλα μυαλά είναι έτοιμα να δράσουν. Η ανάλυση των συνηθειών δαπανών των πελατών και η παρακολούθηση συσκευών είναι δυνατή με το IoT. Επομένως, σε περίπτωση δόλιων συναλλαγών, ένα χρηματοπιστωτικό ίδρυμα μπορεί να αποκλείσει τη συναλλαγή. Αυτό βοηθά στο χτίσιμο εμπιστοσύνης.

  • Επέκταση υπηρεσιών

    • Η χρήση του IoT για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης και μιας ισχυρής σχέσης είναι καλή ιδέα. Αναλύοντας τις συνήθειες δαπανών και τη χρήση πιστωτικών καρτών, οι τράπεζες μπορούν να συμβουλεύουν και σε ορισμένες περιπτώσεις να προειδοποιήσουν τους χρήστες. Με τη σειρά τους μπορούν επίσης να προσφέρουν προγράμματα που θα βοηθούσαν έναν χρήστη. Η αμερικανική τράπεζα ξεκίνησε επίσης ένα πρόγραμμα για να κρατήσει τους πελάτες της σε φόρμα. Στους πελάτες δίνονται στόχοι υγείας, και με την επίτευξή τους, στους πελάτες χορηγούνται μπόνους και κουπόνια δώρων.

  • Βελτιωμένη ανάλυση

    • Οι τράπεζες και τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα μπορούν να αναλύουν τα δεδομένα των χρηστών πιο γρήγορα. Με το IoT είναι επίσης δυνατό να δημιουργηθούν αναλυτικά δεδομένα και να εντοπιστούν περιοχές πόνου για πελάτες και λειτουργίες.

  • Business-as-usual

  • Το IoT κατέστησε δυνατή την διατήρηση της «Business-as-usual» στον τομέα του BFSI την εποχή της καραντίνας και της πανδημίας. Παρόλο που είναι μια πολύ «αδικημένη» προσπάθεια - η γνώση του ότι μπορεί κανείς να ελέγξει το τραπεζικό του υπόλοιπο στην καραντίνα ήταν σπουδαία για το χτίσιμο εμπιστοσύνης.

Ο τομέας BFSI χρησιμοποιεί έξυπνα το IoT από την εμφάνισή του. Όμως, με την πανδημία και τις παγωμένες οικονομίες, το IoT θα πρέπει να ενισχυθεί περαιτέρω. Το FinTech είναι ένα δυναμικό πεδίο και συνεχίζει να αλλάζει σχεδόν κάθε έξι μήνες. Όπως ειπώθηκε - Η αλλαγή είναι η μόνη σταθερά - και μπορεί κανείς να αναμένει πολλές αλλαγές στον τομέα του BFSI. Εκ των υστέρων, αυτές είναι ενδιαφέρουσες εποχές για να παρατηρήσουμε πώς θα εφαρμοστεί το IoT για τη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και των επιχειρήσεων.

Δημοφιλή