Η «σιωπή» της ΕΜΥ, το τρολάρισμα και μία μεταρρύθμιση: Θοδωρής Κολυδάς εκ βαθέων

Μάνδρα, Μάτι, Χαλκιδική. Τί δεν καταλάβαμε;
aapsky via Getty Images

Σε μία άνευ προηγουμένου φορτισμένη και δημόσια συζήτηση σχετικά με την ανυπαρξία ενός οργανωμένου μηχανισμού, ο οποίος θα είναι σε θέση να ειδοποιεί υπεύθυνα και έγκαιρα τους πολίτες σε περιπτώσεις ακραίων φυσικών φαινομένων ή καταστροφών, η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία μοιάζει λογικό να έχει τον πρώτο λόγο.

Μάνδρα, Μάτι, Χαλκιδική. Τί δεν καταλάβαμε;

Ανεξάρτητα από το πόσο αποδίδουμε στον ανθρώπινο παράγοντα ή (και) στην κλιματική αλλαγή τις καταστροφές, η κοινή λογική οδηγεί σε μονόδρομο: είναι αδιανόητο να μην αξιοποιείται η σύγχρονη τεχνολογία, να μην αξιολογούνται και προβάλλονται καλύτερα οι προβλέψεις/προγνώσεις και να μην προστατεύονται οι άνθρωποι.

Για μυστηριώδεις λόγους, οι φωνές των υπηρεσιακών παραγόντων και των αρμόδιων φορέων ακούγονται ελάχιστα σε αυτή την συζήτηση, που πήρε γρήγορα πολιτικό χαρακτήρα και κομματικούς χρωματισμούς.

Ο Θοδωρής Κολυδάς είναι ένα από τα πολύ οικεία πρόσωπα σε πάρα πολλούς από εμάς. Μπαίνει εδώ και χρόνια στα σαλόνια μας πρωί-βράδυ (ήταν και παρέμεινε ενεργός στο Mega, ακόμα και όταν ο τηλεοπτικός σταθμός σίγησε), μιλά πάντοτε δημόσια όποτε του ζητηθεί στα ΜΜΕ και όλα αυτά με την ιδιότητα και την υπευθυνότητα ενός από τα διευθυντικά στελέχη της ΕΜΥ.

Με την ιδιότητα του Διευθυντή του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου, ο Θοδωρής Κολυδάς ξάφνιασε σε ορισμένες περιπτώσεις, ζητώντας επίμονα μέσω Twitter να αναλάβει η ΕΜΥ στο μέτρο που της αναλογεί την ενημέρωση των πολιτών, αξιοποιώντας τα κοινωνικά δίκτυα: «Θέλω να αλλάξουμε το μοντέλο ενημέρωσης για τον καιρό, να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες στην ΕΜΥ και επιθυμώ αυτό να γίνει μέσα από το Twitter, το Facebook μέσα από μηνύματα , υποβοηθώντας γενικότερα με αυτόν τον τρόπο το σύστημα της πολιτικής προστασίας στη χώρα μας», λέει χαρακτηριστικά.

Ωστόσο - δεύτερο μυστήριο - υπάρχουν κάποιοι υπηρεσιακοί παράγοντες που διστάζουν ή ενδεχομένως φοβούνται(;) την εξωστρέφεια της ΕΜΥ. Δίνοντας την εντύπωση πως για εκείνους η Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία αποτελεί κάτι σαν «ερευνητικό κέντρο», όπου οι προγνώσεις θα κοινοποιούνται «με φειδώ» και οι πολίτες θα ενημερώνονται μέσω τρίτων.

Σε κάποιο σημείο της κουβέντας μας, ο Θοδωρής Κολυδάς εξομολογείται ότι κάποτε αναγκάστηκε να «τρολάρει» τον εαυτό του για να βοηθήσει στην βελτίωση της λειτουργίας της ΕΜΥ. Αλλά η εικόνα που μας περιγράφει οδηγεί στο συμπέρασμα ότι ορισμένοι τρολάρουν - πιθανόν - την υπηρεσία εκ των έσω.

HuffPost Greece

HuffPost: Θοδωρή είσαι Διευθυντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου, αποτελείς μέλος της διοίκησης της ΕΜΥ και παρόλα αυτά ζητάς εξηγήσεις για το Twitter από την ΕΜΥ. Τι συμβαίνει;

ΘΚ: Πράγματι Αντώνη φαίνεται παράξενο. Όχι μόνο σε σένα, αλλά και σε πολύ κόσμο έχει προκαλέσει εντύπωση η πρόσφατή ανάρτησή μου στο διαδίκτυο, όπου σε σχετικό Tweet, ζητώ από την Διοίκηση της ΕΜΥ να μας εξηγήσει δημοσίως, για ποιόν λόγο εξακολουθεί να κρατά κλειστό τον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter @EMY_HNMS. Αυτό προέκυψε έπειτα από πίεση.

Η αφορμή δόθηκε το πρωί της Τρίτης (16 Ιουλίου) όπου σε σχετική σύσκεψη, αντί να επιβραβευθεί το προσωπικό του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου του οποίου προΐσταμαι και να πουν ένα καλό λόγο για τους ανθρώπους που στήριξαν την ΕΜΥ με τις έγκυρες προγνώσεις στις τελευταίες κακοκαιρίες, «κλήθηκα» να δώσω εξηγήσεις παρουσία όλων των Διευθυντών για το τι θα πρέπει να απαντήσουμε σε ερώτημα πολίτη «τι είναι το @EmyEMK» και ετέθη το ερώτημα αν αυτό συνδέεται με την ΕΜΥ. Λες και δεν ήξεραν όλοι στην υπηρεσία ότι ο λογαριασμός αυτός δημιουργήθηκε από εμένα προσωπικά, λογαριασμό μέσω του οποίου μέχρι σήμερα μεταδίδω σχετικές πληροφορίες για τον καιρό, μέσα από το account που είναι δηλωμένο ως «Εθνικό Μετεωρολογικό Κέντρο της ΕΜΥ». Έναν λογαριασμό που ήδη ακολουθεί πλήθος επίσημων φορέων, αφού μέχρι στιγμής η παρουσία της ΕΜΥ είναι ανύπαρκτη μέσω του επίσημου λογαριασμού της. Δεν ξέρω ειλικρινά γιατί συνέβη αυτό, καθότι ο ίδιος ο Διοικητής της ΕΜΥ «ανέχεται» και σιωπηρά έχει δώσει την συγκατάθεσή του να λειτουργώ αυτόν τον λογαριασμό, που δημιούργησα πέρσι τον Νοέμβρη «αναγκαστικά», για να προβάλλω καλύτερα τα έκτακτα δελτία και τις επείγουσες ανακοινώσεις, ως Δντής του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου (ΕΜΚ) της ίδιας της ΕΜΥ! Αυτό τότε έγινε μετά από άκαρπες συζητήσεις δύο μηνών για να ανοίξει ο επίσημος λογαριασμός @EMY_HNMS. Όντως φαίνεται παράλογο , αυτή τη στιγμή και μετά από αυτές τις καλές πρακτικές που έχεις εφαρμόσει, να σε καλούν και να σου «ζητούν και τα ρέστα». Συνήθως σε αυτόν τον τόπο σε κατηγορούν όταν δεν κάνεις κάτι σωστά. Περιμένω λοιπόν καθαρές εξηγήσεις για να καταλάβω τι έχει συμβεί.

“Για να καταφέρω να αλλάξει η γραφή των επισήμων προγνώσεων του καιρού από κεφαλαία σε πεζά, αναγκάστηκα να ασκήσω ανάλογη πίεση, τρολάροντας τον ίδιο τον …εαυτό μου!”

Πάντως όσο και να σε παραξενεύει το παραπάνω, δεν έχουν περάσει παρά μόνο λίγοι μήνες, όπου για να καταφέρω να αλλάξει η γραφή των επισήμων προγνώσεων του καιρού από κεφαλαία σε πεζά, αναγκάστηκα να ασκήσω ανάλογη πίεση, τρολάροντας τον ίδιο τον …εαυτό μου! Ναι ! Η πρόγνωση της ΕΜΥ στο Διαδίκτυο μέχρι τον φετινό Απρίλιο συνέχιζε να γράφεται με κεφαλαία γράμματα, χωρίς να δίνει κανείς σημασία τι σημαίνει στη διαδικτυακή κοινότητα να γράφεις με κεφαλαία . Γεγονός είναι, ότι μετά από αυτό το τρολάρισμα, διαπίστωσα ότι μέσα σε λίγες μόνο μέρες αυτή η τηρούμενη επί 40ετία παλαιά γραφή της ΕΜΥ με τα κεφαλαία των telex, τελικά άλλαξε μορφή και έτσι ξεκίνησαν να γράφονται οι προγνώσεις μας με πεζά γράμματα . Αυτό το «κατόρθωμα» το ανακοίνωσα με ιδιαίτερη χαρά.

HuffPost: Ποιος όμως ήταν στη συγκεκριμένη περίπτωση ο λόγος που δεν έγινε κάποια ενέργεια απελευθέρωσης του λογαριασμού στο Twitter και σε ανάγκασε να δράσεις με αυτόν τον τρόπο ;

ΘΚ: Τον λόγο όπως σου είπα προηγουμένως δεν τον ξέρω και γι’ αυτό ζητώ να μάθω τι συμβαίνει. Ανοιχτά και ξάστερα. Κατά τα άλλα μόνο υποθέσεις μπορώ να κάνω, αλλά δεν θα στις αναφέρω. Ο στόχος μου δεν είναι να θίξω την ΕΜΥ, αλλά να διορθώσω αν γίνεται κάποια κακώς κείμενα. Αρχικά όμως θα σου πω ότι γενικότερα αν θέλεις να ασκήσεις σωστή διοίκηση τέτοιες «ακτιβιστικές» δράσεις ειδικά από τους Διευθυντές υπηρεσιών δεν είναι «επιτρεπτές». Πρέπει να έχει φτάσει κάποιος στα όριά του για να τις εφαρμόζει και φυσικά δεν αποτελούν και τον ενδεδειγμένο τρόπο για να λειτουργήσεις εύρυθμα ως Οργανισμός . Σε αυτή την περίπτωση επιβάλλεται εσύ ο ίδιος να απαιτήσεις από την υπηρεσία σου να προσαρμοστεί στα νέα δεδομένα και να εφαρμόσει τις πρακτικές ανάλογων επιστημονικών φορέων και υπηρεσιών που λειτουργούν κάτω από τις αρχές του σύγχρονου Μάνατζμεντ.

Στην ΕΜΥ μέριμνα και κανόνες υπάρχουν, αλλά δεν εφαρμόζονται σωστά. Για να γίνω κατανοητός θα σου φέρω ένα απλό παράδειγμα. Μετά την θετική ανταπόκριση των πολιτών αλλά και των επισήμων φορέων της πολιτείας στην πρακτική των αναρτήσεων που εφάρμοσα στις περιπτώσεις κακοκαιριών, η Διοίκηση ης ΕΜΥ έβγαλε διαταγή συγκρότησης ομάδας εργασίας που θα εξετάζει αυτές τις κακοκαιρίες και θα εκδίδει ανακοινώσεις. Είχε την καλή πρόθεση να κάνει ένα βήμα μπροστά . Δυστυχώς όμως η επιτροπή αυτή ποτέ δεν λειτούργησε. Τι μπορεί να φταίει ; Είναι μια μεγάλη κουβέντα και δεν θα βγάλουμε άκρη. Ένα μεγάλο μέρος της ευθύνης πάντως, έχουμε όλοι εμείς οι διοικούντες. Ίσως γιατί δεν έχουμε δώσει κίνητρα και πρωτοβουλίες στο προσωπικό να αναλαμβάνει ανάλογες δράσεις . Ίσως γιατί δεν έχει γίνει κατανοητό ότι για να πετύχεις κάτι, δεν αρκεί μόνο να διατάζεις, αλλά πρωτίστως να εμπνέεις.

“Όταν θέλεις να πετύχεις την καλύτερη διασπορά της πληροφόρησης, αυτή θα πρέπει να γίνεται πάντοτε μέσω του επίσημου φορέα. Αυτόν το οποίο, άλλωστε, εμπιστεύονται οι πολίτες.”

Δυστυχώς αυτό είναι ένα γενικότερο πρόβλημα του Δημοσίου, όμως αυτή η τακτική των διαταγών στην ΕΜΥ που εφαρμόζεται τελευταία όλο και συχνότερα, ενώ από τη μια μεριά επιχειρεί να βάλει μια τάξη, από την άλλη περιορίζει τις πρωτοβουλίες και έτσι τα βάρη επωμίζονται μόνο σε ομάδες ή επιτροπές. Αυτή η τακτική όμως εφαρμόζεται αλλού. Η ΕΜΥ είναι Υπηρεσία του Δημοσίου, ανήκει στο ΥΠΕΘΑ και ο σκοπός λειτουργίας και οργάνωσής της πρέπει να είναι διαφορετικός από αυτόν που ισχύει στις στρατιωτικές μονάδες.

bubaone via Getty Images

HuffPost: Γενικά, πάντως, έχουμε την εντύπωση ότι η ΕΜΥ δείχνει εξωστρέφεια. Για παράδειγμα, σας δίνει (στους μετεωρολόγους) άδεια συνεργασίας με τα ΜΜΕ. Πριν πόσο καιρό απέκτησε λογαριασμό στο Twitter η ΕΜΥ;

ΘΚ: Ναι, να ξαναγυρίσουμε στο θέμα μας. Κοντεύουν ήδη να κλείσουν 7 χρόνια από τότε που η ΕΜΥ απέκτησε επίσημο λογαριασμό στα κοινωνικά δίκτυα. Παρά τις συνεχείς αναφορές μου για εξωστρέφεια της υπηρεσίας, ειδικά για αυτό το θέμα στο διάστημα που ήμουν υποδιοικητής της ΕΜΥ, όλες οι ενέργειες έπεσαν στο κενό και τίποτα δεν άλλαξε μέχρι σήμερα. Παρότι η ΕΜΥ διαθέτει Γραφείο Δημοσίων Σχέσεων και Οργανισμών αυτό ποτέ δεν λειτούργησε με στόχευση την ενημέρωση του πολίτη πάνω στα καθημερινά του προβλήματα. Το έβλεπα και εξακολουθώ να το βλέπω «παράλογο» το να λειτουργεί έτσι μια Υπηρεσία μέχρι τις μέρες μας, σε μια εποχή που σε μεγάλο βαθμό βασιλεύει η παραπληροφόρηση και η «τρομοκράτηση» των πολιτών για τα καιρικά φαινόμενα, σε μια εποχή που δεν εφαρμόζεται καν η δεοντολογία στην πληροφόρηση του πολίτη και ο καθένας βγαίνει και λέει ό,τι θέλει. Το πρόσωπο της ΕΜΥ στην σημερινή κοινωνία δεν είναι μόνο οι προγνώσεις της, ούτε πλέον εκπροσωπείται όπως παλιά απ’ όσους βγαίναμε στα κανάλια και λέγαμε τον καιρό. Ναι ελευθερίες μας έχουν δοθεί αλλά στις μέρες μας, επιστημονικά και ουσιαστικά «μετράνε» αυτοί που πλέον μεταφέρουν την γνώση και τις απόψεις τους όχι μόνο στα κλασσικά ΜΜΕ, αλλά μέσα από το διαδίκτυο, από τα blogs η μέσα από τα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Για να μεταφέρεται όμως η γνώση και η πληροφόρηση με εγκυρότητα στον πολίτη, πρέπει ο κάθε Οργανισμός να επενδύσει σε δράσεις και σε σύγχρονες διοικητικές δομές, οι οποίες θα διευκολύνουν την πρόσβαση των εξωτερικών χρηστών αλλά και των μελών του με νέες υπηρεσίες και όχι να δημιουργούνται εμπόδια και να μένουμε στις παλιές πρακτικές.

Facebook

HuffPost: Μπορείς να φέρεις ένα παράδειγμα ;

ΘΚ: Θυμάμαι έντονα την περίπτωση όπου μετά την πλημμύρα της Μάνδρας στις 15 Νοεμβρίου 2017, και ενώ το Mega δεν μετέδιδε πρόγραμμα, το ίδιο βράδυ έκατσα και έφτιαξα ένα σχετικό βίντεο το οποίο δημοσιοποίησα με στοιχεία για την μεγάλη καταστροφή. Νομίζω ότι έτσι θα έπρεπε να λειτουργεί η ίδια η ΕΜΥ και εδώ και χρόνια να έχει φροντίσει ώστε να υπάρχει ένας άμεσος και επίσημος μηχανισμός υποστήριξης. Έπρεπε τότε, αλλά και σε ανάλογες περιπτώσεις στο μέλλον να έχουμε άμεσα τη δυνατότητα να προβάλουμε την άποψή μας και αυτό να το αναδείξουμε με πράξεις και σχετικές δράσεις . Για την ουσία και όχι για τους τύπους.

Δεν θα ξεχάσω μάλιστα, ότι τις μέρες που ακολούθησαν, οι τεχνικοί του Mega, όχι μόνο με βοήθησαν και βγάλαμε απογευματινό δελτίο καιρού, αλλά ήρθαν και το Σαββατοκύριακο και εκπέμψαμε μη προγραμματισμένο δελτίο, για να ενημερώσουμε τους πληγέντες μετά τη φονική καταιγίδα . Όλα αυτά έγιναν τότε σε ένα κανάλι που είχε διακόψει το πρόγραμμά του και μετέδιδε μόνο ταινίες.

“...ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η πυρκαγιά στην Κινέτα, έγραψα ένα tweet μέσα στο οποίο αναφέρω ότι το απόγευμα γίνονται πιο δύσκολα τα πράγματα με τους ριπαίους ανέμους. Το μήνυμα διαβάστηκε από πολλούς, αλλά δυστυχώς δεν πέρασε σε όλους.”

HuffPost: Αυτή η δράση, ωστόσο, είναι υποστηρικτική και δεν σχετίζεται τόσο με την αμεσότητα του μηνύματος που θέλεις να πετύχετε με το Twitter.

ΘΚ: Πράγματι και ίσως ξεφεύγει και από τον σκοπό της συνέντευξης . Όμως πιστεύω -και δεν θα διαφωνήσεις με την άποψή μου- ότι όταν θέλεις να πετύχεις την καλύτερη διασπορά της πληροφόρησης, αυτή θα πρέπει να γίνεται πάντοτε μέσω του επίσημου φορέα. Αυτόν το οποίο, άλλωστε, εμπιστεύονται οι πολίτες. Αν έρθουμε σε πιο πρόσφατα γεγονότα θα σου θυμίσω για παράδειγμα ότι πριν ξεσπάσει η μεγάλη φωτιά στο Μάτι, είχα αναφερθεί τρεις μέρες νωρίτερα μέσα από άρθρο μου στο News247 για τον αυξημένο κίνδυνο πυρκαγιάς, στοιχείο το οποίο είδαμε να επιβεβαιώνεται λίγες μέρες αργότερα. Ειδικότερα, ανήμερα της πυρκαγιάς στις 23 Ιουλίου και ενώ βρισκόταν σε εξέλιξη η πυρκαγιά στην Κινέτα, έγραψα ένα tweet μέσα στο οποίο αναφέρω ότι το απόγευμα γίνονται πιο δύσκολα τα πράγματα με τους ριπαίους ανέμους. Το μήνυμα διαβάστηκε από πολλούς, αλλά δυστυχώς δεν πέρασε σε όλους. Αν όμως τότε, το μήνυμα αυτό το έστελνε η επίσημη ΕΜΥ δεν νομίζεις ότι αυτό θα αποκτούσε μεγαλύτερη βαρύτητα; Δεν θα αφύπνιζε περισσότερους πολίτες;

Επίσης, όπως θα διαπιστώσεις βλέποντας απλά και μόνο τους χάρτες που συνοδεύουν την σχετική ανάρτησή μου, όχι μόνο οι αρμόδιοι φορείς αλλά και ο κάθε πολίτης αν είχε πάρει υπόψη του αυτή την ανακοίνωση ή αν αυτή γινόταν ευρύτερα γνωστή, τότε θα μπορούσε να καταλάβει ο καθένας μας ότι ενώ τα πράγματα θα «φτιάχνανε» κάπως για την περιοχή της Κινέττας, αντιθέτως στα ανατολικά της Αττικής θα γινόταν πολύ πιο δύσκολα για τις ώρες που θα ακολουθούσαν. Το στοιχείο αυτό του καιρού που ήταν γνωστό στους φορείς της πολιτείας και φυσικά στην ΕΜΥ, έπρεπε να περάσει άμεσα στον κάθε πολίτη και να ενημερωθεί έγκαιρα. Δυστυχώς αυτό δεν έγινε, όχι φυσικά από αμέλεια , αλλά από έλλειψη διαδικασιών διάχυσης της πληροφόρησης και έτσι η άσχημη κατάσταση επιβεβαιώθηκε το απόγευμα, όταν ενισχύθηκε ο άνεμος στον Νότιο Ευβοϊκό, όπου αργότερα καταγράφηκαν εντάσεις ανέμου που έφταναν ακόμη και 50 Kts στον μετεωρολογικό σταθμό της Ραφήνας.

HuffPost Greece

HuffPost: Τι σε οδηγεί, όμως, τελικά να ζητάς τόσο επίμονα αυτές τις αλλαγές;

ΘΚ: Μετά από το περσινό καλοκαίρι και έχοντας αλλάξει δυο πόστα μέσα στην ίδια χρονιά, τον Σεπτέμβριο του ‘18 ανέλαβα την θέση του Διευθυντή του Εθνικού Μετεωρολογικού Κέντρου της ΕΜΥ. Του κέντρου απ’ όπου παράγονται όλες οι προειδοποιήσεις και οι προγνώσεις της Υπηρεσίας. Η τακτική που ακολούθησα αργότερα, λίγο πολύ είναι σε όλους γνωστή. Στα τέλη του μήνα –τότε με την έλευση του «Ζορμπά» αν θυμάσαι - καθιέρωσα ένα νέο τρόπο επικοινωνίας με γραπτά κείμενα και βίντεο για τις κακοκαιρίες οι οποίες θα μας επηρέαζαν και αυτό έγινε μέσα από την επίσημη ιστοσελίδα της ΕΜΥ στην στήλη «Μετεωρολογικά Νέα». Ένα απλό σύστημα ενημέρωσης που εφαρμόζουν και χρησιμοποιούν εδώ και πολλά χρόνια όχι μόνο οι επίσημες Μετεωρολογικές Υπηρεσίες, αλλά ακόμη και ιδιώτες στα blog τους και στα κοινωνικά μέσα δικτύωσης. Αυτό είναι ένα βήμα πιο μπροστά , αλλά δεν αρκεί. Θέλω να αλλάξουμε το μοντέλο ενημέρωσης για τον καιρό, να χρησιμοποιήσουμε νέες τεχνολογίες στην ΕΜΥ και επιθυμώ αυτό να γίνει μέσα από το Twitter, το Facebook, μέσα από μηνύματα, υποβοηθώντας γενικότερα με αυτόν τον τρόπο το σύστημα της πολιτικής προστασίας στη χώρα μας. Γιατί όχι να μη δημιουργηθεί ένα “Weather Radio” στα πρότυπα του ΝΟΑΑ .

Το υπάρχον σύστημα πολιτικής προστασίας πρέπει να αλλάξει. Αυτό το διατύπωσα άλλωστε και επίσημα στην πρόσφατη διαβούλευση επί του Σχεδίου Νόμου για το «Εθνικό Σύστημα Πολιτικής Προστασίας». Εκεί κατέθεσα την άποψη ότι αν και έχουν γίνει σαφείς προσπάθειες διαχωρισμού των ευθυνών σε διοικητικό επίπεδο μέσω του Καλλικράτη, παρόλα αυτά δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο πρόγνωσης και έγκαιρης προειδοποίησης στη νέα διοικητική δομή της χώρας που θεσμοθετήθηκε με το Ν.3852/7.6.2010. Βεβαίως αξίζει να σημειωθεί ότι στην περίπτωση της Ελλάδας, δεν υπάρχει επιπλέον και κάποια ουσιαστική συνεργασία της ΕΜΥ με την Ειδική Γραμματεία Υδάτων ή με κάποια άλλη αρμόδια υπηρεσία για την από κοινού εξαγωγή απόφασης της πλημμυρικής επικινδυνότητας, ούτε ακολουθείται κάποια συγκεκριμένη διαδικασία αντίστοιχη με αυτή άλλων κρατών, αλλά αυτά αποτελούν αντικείμενο άλλης συζήτησης.

HuffPost: Άρα είναι γενικότερο το θέμα των αλλαγών που νομίζεις ότι πρέπει να γίνουν μέσα σε διάφορους «συγγενείς» με εσάς Οργανισμούς και δεν περιορίζονται αυτές μόνο στην ΕΜΥ.

ΘΚ: Αυτό το ξέρεις, γιατί διαβάζεις τον τρόπο σκέψης μου, αφού γνωριζόμαστε τόσα χρόνια. Θα μιλήσουμε όμως γι’ αυτό κάποια άλλη φορά. Επί του παρόντος ας κάνουμε ένα μικρό βήμα αναγνωρίζοντας ότι εκείνο που προέχει, είναι να λυθεί αυτό το «μικρό» θέμα που προέκυψε με τα Social Μedia. Αργότερα και αν υπάρχει η ανάλογη βούληση από την πολιτεία θα μπορούσαμε να ξεκινήσουμε να μιλάμε για ευρύτερες αλλαγές στην ΕΜΥ, μέσα από διαδικασίες που έχω δημοσίως εκφράσει, ώστε να σχεδιαστεί εκ νέου η λειτουργία της σε ένα νέο προεδρικό διάταγμα κατόπιν σύγκλισης Εθνικού Μετεωρολογικού Συμβουλίου. Σε ένα νέο κανονισμό μέσα από τον οποίο θα διορθωθούν οι ατέλειες του παλαιού καθεστώτος, και θα αποκατασταθούν τα προβλήματα που δημιούργησε το προσφάτως ψηφισθέν Οργανόγραμμα Πολιτικού Προσωπικού του ΥΠΕΘΑ (ΠΔ 79/2018). Θα πρέπει μέσα σε αυτόν το ΝΕΟ κανονισμό όλης της ΕΜΥ, να δημιουργηθούν σύγχρονες διοικητικές δομές, με παράλληλη τήρηση κοινών κανόνων ισονομίας, καθεστώς το οποίο σήμερα λειτουργεί κάτω από προβληματικό τρόπο διοίκησης. Αυτά όμως σε άλλη συνέντευξη. Σε ευχαριστώ πολύ. Θα κλείσω πάντως με μια αυτοκριτική λέγοντάς σου, ότι οι διάφορες ανοιχτές επιστολές που έχω κοινοποιήσει, ή οι επίσημες υπηρεσιακές θέσεις που κατά καιρούς έχω καταθέσει, έχουν γυρίσει πολλές φορές ως μπούμερανγκ σε μένα, τις έχω «πληρώσει» ακριβά, αλλά αυτή είναι η «περπατησιά» μου και δεν σκοπεύω να την αλλάξω.

Δημοφιλή