Η Daimler στο «μικροσκόπιο» λόγω του σκανδάλου χειραγώγησης ρύπων

Η Daimler στο «μικροσκόπιο» λόγω του σκανδάλου χειραγώγησης ρύπων
A Mercedes-Benz car is pictured in a production line at the plant of German carmaker Mercedes-Benz in Bremen, Germany January 24, 2017. REUTERS/Fabian Bimmer
A Mercedes-Benz car is pictured in a production line at the plant of German carmaker Mercedes-Benz in Bremen, Germany January 24, 2017. REUTERS/Fabian Bimmer
Fabian Bimmer / Reuters

Στο «μικροσκόπιο» των γερμανικών αρχών βρίσκεται η αυτοκινητοβιομηχανία Daimler, στο πλαίσιο των ερευνών για παραποίηση ρύπων σε ντιζελοκίνητα οχήματα.

Όπως αναφέρεται σε δημοσίευμα της Deutsche Welle, οι έρευνες ξεκίνησαν τον περασμένο Μάιο, εντελώς αιφνιδιαστικά, σε μια άνευ προηγουμένου έφοδο αστυνομικών σε 11 διαφορετικές εγκαταστάσεις και κτίρια της αυτοκινητοβιομηχανίας στην Στουτγάρδη, που είναι και η έδρα της. Στόχος τους να εντοπίσουν στοιχεία που να εδραιώνουν υπόνοιες για παραποίηση τιμών ρύπων σε μηχανές ντίζελ.

Σύμφωνα με αποκαλύψεις της Süddeutsche Zeitung, της Βόρειας και Δυτικής Ραδιοφωνίας, οι επιφορτισμένοι με τις ανακρίσεις υπεύθυνοι διαθέτουν σοβαρά στοιχεία ότι η Daimler, επί σχεδόν μια δεκαετία, διέθετε στην αγορά αυτοκίνητα με συστήματα εκπομπών ρύπων άνω του επιτρεπόμενου ορίου. Αυτό προκύπτει από το αποτέλεσμα απόφασης δικαστηρίου της Στουτγάρδης στη βάση των εκτεταμένων ερευνών που έγιναν στην Daimler και σε άλλες εταιρείες τον προηγούμενο Μάιο.

Υπολογίζεται, σύμφωνα με το κείμενο της απόφασης, ότι από το 2008 μέχρι το 2016 έχουν διατεθεί στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ πάνω από ένα εκατομμύριο αυτοκίνητα με παραποιημένους ρύπους. Η εισαγγελία της Στουτγάρδης έχει ξεκινήσει σε βάθος έρευνες εστιάζοντας την προσοχή της σε δύο σειρές μηχανών που διαθέτουν ένα παράνομο σύστημα ελέγχου εκπομπής ρύπων. Χάρη σε αυτό όταν γίνονταν οι έλεγχοι ρύπων από τις αρχές έμπαινε σε λειτουργία, υπό κανονικές όμως συνθήκες λειτουργίας στο δρόμο απενεργοποιούνταν.

Στην επίμαχη απόφαση αναφέρεται ότι η Daimler απέκρυψε από την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφάλειας Οχημάτων την ύπαρξη αυτού του συστήματος παραβιάζοντας την κείμενη νομοθεσία. «Τα ΙΧ και τα μικρά φορτηγά με μηχανές OM 642 και ΟΜ 651 λόγω αυτού του συστήματος δεν διέθεταν τις προϋποθέσεις για να τους δοθεί άδεια κυκλοφορίας στην ευρωπαϊκή αγορά. Υπάρχει κίνδυνος να αποσυρθούν από την κυκλοφορία, αν και Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Ασφάλειας Οχημάτων δεν βλέπει μέχρι στιγμής να υπάρχει αφορμή» αναφέρεται στη δικαστική απόφαση.

Εκπρόσωπος της Daimler δεν θέλησε να σχολιάσει τις αποκαλύψεις στη φάση των συνεχιζόμενων ερευνών και αρκέστηκε να διαβεβαιώσει ότι «η εταιρεία συνεργάζεται πλήρως με τις αρχές και ότι δεν βλέπει κίνδυνο δικαστικής απόφασης για αναγκαστική διακοπή της παραγωγής». Από την άλλη, η εισαγγελία της Στουτγάρδης, που από τον περασμένο Μάιο έχει ξεκινήσει έρευνες για απάτη σε σχέση με την παραποίηση ρύπων, δεν θέλησε να τοποθετηθεί. Την ίδια στάση τηρεί και το υπουργείο Μεταφορών.

Δημοφιλή