ΚΟΙΝΩΝΙΑ
16/09/2017 09:16 EEST | Updated 16/09/2017 09:26 EEST

«Το πήραν χαμπάρι επειδή το νερό είχε ανέβει και έσβησε η μηχανή»»: Τι λέει ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ»

Eurokinissi

«Τα είχα πάρει απέξω. Ήταν παλιά, ναι, αλλά σε αυτό που βούλιαξε έβαλα 700.000 ευρώ το 2014. Αλλά όλα τα πλοία που κάνουν αυτή τη δουλειά έχουν την ίδια ηλικία» λέει, σε συνέντευξή του στην «Καθημερινή», ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ», ο πλοιοκτήτης, Θεόδωρος Κουντούρης.

Όπως σημειώνεται στο δημοσίευμα, δύο πλοία του είχαν κατασχεθεί από το Λιμενικό και ο ίδιος είχε παραπεμφθεί στα δικαστήρια, ωστόσο, όπως διευκρινίστηκε από τον αρχηγό του ΛΣ, είχε απαλλαγεί από το δικαστήριο. «Μετάγγιζα καύσιμο από το ένα δικό μου πλοίο στο άλλο» αναφέρει ο ίδιος ο κ. Κουντούρης. Το δικαστήριο δέχθηκε τον ισχυρισμό και το λιμενικό αποδέσμευσε τα πλοία.

Όταν το Λιμενικό τού αποδέσμευσε τα πλοία, τα έδεσε. «Δουλειά δεν υπήρχε με την κρίση. Τώρα τελευταία άρχισα να ετοιμάζω ένα από αυτά γιατί με εκείνο που βούλιαξε η δουλειά δεν έβγαινε, ήταν πολλή».

Το καύσιμο το είχε πάρει το «Αγία Ζώνη ΙΙ» από τα ΕΛΠΕ το πρωί του Σαββάτου και θα το έδινε στα πλοία το πρωί της Δευτέρας. Δύο παρά πέντε τη νύχτα του Σαββάτου τον πήρε ο καπετάνιος να του πει ότι το πλοίο είχε βάλει νερό και είχε πάρει κλίση. Από τα 11 μέλη του πληρώματος έπρεπε να είναι το 30% πάνω, δηλαδή τέσσερα. Ο πλοίαρχος είχε γράψει ότι ήταν τέσσερα στο πλοίο αλλά οι δύο έλειπαν. «Μπορεί να είχαν βγει έξω», είπε. «Το πήραν χαμπάρι επειδή το νερό είχε ανέβει και έσβησε η μηχανή».

Ο Κουντούρης είχε ασφαλίσει το πλοίο για 5 εκατομμύρια έναντι αστικής ευθύνης. «Τώρα καταστράφηκα», λέει ο ίδιος. «Αν σε αυτούς που ζητούν αποζημιώσεις προστεθούν οι αλιείς, οι δήμαρχοι, οι καταστηματάρχες η ζημιά θα ξεπεράσει τα 5 εκατομμύρια. Οσοι συμμετέχουν στη διάσωση του πλοίου το έχουν βέβαιο. Ευτυχώς δεν είναι βαθιά, στα 15 -17 μέτρα».

Όσον αφορά στην επιθεώρηση του «Αγία Ζώνη ΙΙ», είπε πως «άρχισε δύο μέρες πριν λήξει το προηγούμενο πιστοποιητικό και επειδή δεν προλάβαιναν οι υπηρεσίες, μου έδωσαν μια προσωρινή παράταση ώστε να τελειώσει κανονικά (όπως αναφέρει η «Καθημερινή», επικαλούμενη έμαθε πηγή της επιθεωρούσας αρχής ότι η επιθεώρηση ολοκληρώθηκε κανονικά). Το πιστοποιητικό έληγε 27 Σεπτεμβρίου, στις 25 θα έβγαινε έξω για συντήρηση».