ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
19/10/2017 16:44 EEST | Updated 19/10/2017 16:44 EEST

Bίτσας: Το 30% της αναβάθμισης των F-16 θα γίνει στην Ελλάδα

Timm Ziegenthaler/Stocktrek Images via Getty Images
A Hellenic Air Force F-16C Block 52 landing on runway during joint exercise INIOHOS 2016 in Andravida, Greece.

Περίπου το 30% της αναβάθμισης των ελληνικών F-16 – που βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας, στον απόηχο της επίσκεψης Τσίπρα στις ΗΠΑ- θα γίνει στην Ελλάδα, από την ΕΑΒ και άλλες ιδιωτικές εταιρείες, δήλωσε σε συνέντευξή του «Στο Κόκκινο» ο αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας, Δημήτρης Βίτσας.

«Αυτή η αναβάθμιση θα γίνει και στις ΗΠΑ αλλά και στην Ελλάδα .... κομμάτι της θα γίνει στην Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία και από άλλες ιδιωτικές εταιρείες. Υπολογίζουμε ότι περίπου 30% του 1,1 δισ. ευρώ θα γίνει στη χώρα μας ... τα περί μηδενικών θέσεων εργασίας στην Ελλάδα είναι για αυτούς που δεν ξέρουν», τόνισε.

 

Όπως είπε, το ίδιο γίνεται ήδη με την αναβάθμιση των αεροσκαφών αεροναυτικής συνεργασίας P3 Orion, «όπου ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς γίνεται εδώ, στην Ελλάδα».

«Ένα ή δύο αεροσκάφη αναβαθμίζονται ολοκληρωτικά στις ΗΠΑ για να χρησιμοποιηθούν ως μοντέλα και στη συνέχεια μία σειρά ηλεκτρονικά συστήματα φτιάχνονται στις ΗΠΑ, έρχονται στην Ελλάδα, συναρμολογούνται και γίνονται οι υπόλοιπες κατασκευές και τροποποιήσεις που χρειάζονται» σημείωσε.

 

Η παραλαβή θα έχει σταδιακό χαρακτήρα, πρόσθεσε, συμπληρώνοντας πως πιθανόν κάθε χρόνο αρχής γενομένης από το 2019, θα φτάνουν περίπου 20 μαχητικά.

Ο κ. Βίτσας είπε πως «στα εξοπλιστικά ζητήματα, κατά κύριο λόγο είμαστε προσανατολισμένοι στη συντήρηση και την αναβάθμιση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων και τις στοχευμένες αγορές».

 

«Μία τέτοια στοχευμένη αναβάθμιση είναι αυτή των F-16, το έχουμε πει εδώ και πάρα πολύ καιρό, δεν είναι κάτι καινούργιο ... και είναι αναγκαίο. Αυτή τη στιγμή, στο στόλο των ελληνικών μαχητικών υπάρχουν πάνω από 150 F-16 τα οποία έχουν αγοραστεί σε τέσσερις περιόδους ... Τώρα πρέπει να αναβαθμιστούν, ώστε να είναι "καινούργια" μαχητικά ... να είναι η τελευταία εξέλιξη αεροσκάφους 4ης γενιάς, καθώς μπαίνουμε σιγά-σιγά στην εποχή των αεροσκαφών 5ης γενιάς».

 

Ανέφερε ότι «εδώ και αρκετούς μήνες έχουμε στείλει "επιστολή ενδιαφέροντος" στις ΗΠΑ με τα βασικά στοιχεία της αναβάθμισης και δύο ή τρεις πιθανότητες αναβαθμίσεων, ως προς τον αριθμό ... Ο καθένας πρέπει να τοποθετηθεί ως προς το αν χρειάζεται αυτή η αναβάθμιση ή όχι ... εμείς λέμε ότι χρειάζεται. Από ότι ακούω δεν είναι ζήτημα που θέλει και πολύ συζήτηση ... όσοι γνωρίζουν ελάχιστα το θέμα, από την Πολεμική Αεροπορία ή το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, συμφωνούν», δήλωσε, κατηγορώντας πως στην αντιπολίτευση κάποιοι δεν γνωρίζουν ή κάνουν πως δεν γνωρίζουν.

 

Όπως ανέφερε, η διαδικασία είναι η εξής: «Στο δικό μας αίτημα, έγινε μία σειρά από συζητήσεις, για να είναι καθαρό τι ακριβώς θέλουμε και από την πλευρά των ΗΠΑ πήγε στην αντίστοιχη επιτροπή του Κογκρέσου η οροφή ενός προγράμματος. Δηλαδή, εμείς προτείναμε τρεις πιθανές εκδοχές, έρχεται η πιο δαπανηρή, που προσδιορίζεται στα 2,4 δισ. δολάρια που ανέφερε ο κ. Τραμπ. Αυτή είναι η οροφή, το πρόγραμμα δεν μπορεί να υπερβεί αυτό το κόστος». Στη συνέχεια, «οι ΗΠΑ το περνάνε από το Κογκρέσο και δεν ξανασχολούνται, ενώ εμείς σε Βουλή, ΚΥΣΕΑ κτλ. θα ασχοληθούμε με την οριστική συμφωνία».

 

«Έτσι όπως την έχουμε σχεδιάσει εμείς, δεν θα υπερβαίνει το 1,1 δισ. ευρώ ... λύνουμε το ζήτημα της αναβάθμισης στο κομμάτι του στόλου των μαχητικών ... ο αριθμός τους μένει να καθοριστεί ακριβώς ... είναι 150, αυτό που στείλαμε αφορούσε 123, η βασική μας σκέψη είναι κοντά στα 100 μαχητικά. Και τα υπόλοιπα θα αναβαθμιστούν, αλλά με άλλο τρόπο. Θα αλλάξει το ραντάρ, η πτητική ικανότητα, τα ηλεκτρονικά συστήματα, η δυνατότητα των οπλικών συστημάτων που μπορούν να φέρουν», σημείωσε ο κ. Βίτσας.

 

Sponsored Post