Οι κανόνες της επιτυχίας στο YouTube, σύμφωνα με τους ειδικούς

Οι κανόνες της επιτυχίας στο YouTube, σύμφωνα με τους ειδικούς
Minsk, Belarusy - August 27, 2013: YouTube homepage
Minsk, Belarusy - August 27, 2013: YouTube homepage
Ryhor Bruyeu via Getty Images

To YouTube έχει εδώ και καιρό ξεπεράσει τα όρια μιας «απλής» υπηρεσίας βίντεο, καθώς δίνει ευκολία και αμεσότητα πρόσβασης σε ένα παγκόσμιο κοινό στους ενδιαφερόμενους δημιουργούς υλικού βίντεο.

Ποιο είναι όμως το «κλειδί της επιτυχίας» για τους «YouTubers»; Σε δημοσίευμα της Deutsche Welle αναφέρεται πως, μπορεί να είναι σημαντικό για την επιτυχία στο YouTube να κάνει κάποιος πράγματα που δεν κάνει ο καθένας, ωστόσο- όπως διαπίστωσε η 15χρονη Άνεμαρι παρακολουθώντας το περασμένο καλοκαίρι σεμινάριο στο Πανεπιστήμιο της Βαμβέργης- για να γίνει κανείς σταρ στο YouTube δεν χρειάζεται απαραίτητα ένα καλοτραβηγμένο βίντεο, αλλά ένα καλοστημένο δίκτυο. Ο λόγος για αυτό είναι απλός: Όσο αντικειμενικά καλό κι αν είναι ένα βίντεο, αυτό δεν έχει καμία απολύτως σημασία εάν εντέλει δεν το παρακολουθεί κανείς.

«Η επιτυχία στο YouTube εξαρτάται από το περιεχόμενο αλλά και από το πόσο καλά δικτυωμένος είναι κανείς και με ποιον», εξηγεί ο Κάι Φίσμαν, καθηγητής Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο της βαυαρικής Βαμβέργης, που προσφέρει θερινά εργαστήρια για νέες και νέους με αντικείμενο «Πώς θα γίνετε ροκ σταρ στο YouTube». «Εάν έχεις δυο follower, αλλά αυτοί είναι ο Μπαράκ Ομπάμα και ο Μπιλ Γκέιτς, που θα παροτρύνουν και άλλους να σε δουν, τότε αυτό αρκεί», εξηγεί ο καθηγητής.

Ωστόσο, πρέπει να γίνεται αντιληπτό πως η ευκολία που παρέχει το YouTube δεν σημαίνει πως όλοι αυτοί οι φιλόδοξοι νέοι «YouTubers» θα τα καταφέρουν να σημειώσουν επιτυχία και να την «εξαργυρώσουν», βγάζοντας χρήματα από διαφημιστές που θα πληρώνουν για να προβάλουν διαφημίσεις στα βίντεό τους: Η Νίκολα Ντόρινγκ, ειδικός σε θέματα ΜΜΕ από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Ίλμεναου, προειδοποιεί ότι ελάχιστοι νέοι που προσπαθούν να προωθήσουν τα βίντεό τους μέσω YouTube θα καταφέρουν εντέλει να κάνουν το χόμπι τους επάγγελμα. Οι νέοι άνθρωποι, όπως λέει, ξεκινούν με υπερβολικές προσδοκίες για γρήγορη οικονομική επιτυχία και διασημότητα μέσω διαδικτύου, εντούτοις πολύ γρήγορα τους προσπερνά η πραγματικότητα και απογοητεύονται.

Παρόλα αυτά, δεδομένου πως το YouTube έχει περισσότερους από ένα δισεκατομμύριο χρήστες που καθημερινά ακούνε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια ώρες μουσικής, κάνοντας δισεκατομμύρια «κλικ» σε βίντεο, μιλάμε για μια τεράστια αγορά, με πολλούς σταρ- και στην Ελλάδα υπάρχουν παραδείγματα τραγουδιστών που έγιναν γνωστοί στο ευρύ κοινό χάρη στο YouTube.

Οι συμβουλές των ειδικών

Για όσους ενδιαφέρονται να επιδιώξουν καριέρα μέσω YouTube, οι συμβουλές των ειδικών έχουν ως εξής: Μια καλή κάμερα, καλός φωτισμός, ποιότητα HD και ένα επαγγελματικό μοντάζ ασφαλώς και είναι θεμιτά, ωστόσο από μόνα τους δεν αρκούν, καθώς αποφασιστικής σημασίας για την επιτυχία ενός YouTuber είναι η δικτύωση με κανάλια που με τη σειρά του έχουν πολλούς και σημαντικούς συνδρομητές. Μεγάλες επιχειρήσεις, εξηγούν οι ειδικοί, εξετάζουν πάντα πολύ προσεκτικά ποια κανάλια θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν για να πετύχει η στρατηγική μάρκετινγκ. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί πως η ανάλυση δεδομένων καθώς και επιστημονικές μέθοδοι δίνουν πλέον τη δυνατότητα σχετικά ασφαλών προβλέψεων αναφορικά με το ερώτημα ποιο θέμα θα απασχολήσει σε λίγες εβδομάδες το YouTube και ποιοι θα είναι οι σταρ του άμεσου μέλλοντος.

Δημοφιλή