Στα 10s οι πραγματικοί «διάσημοι» δεν είναι ηθοποιοί και τραγουδιστές

Στα 10s οι πραγματικοί «διάσημοι» δεν είναι ηθοποιοί και τραγουδιστές
Successful team of new business people in creative office
Successful team of new business people in creative office
Maskot via Getty Images

Η επιτομή της διασημότητας πίσω στα 90s και κατ' επέκταση στα 00s ήταν το να φτάσεις να αποκαλείσαι celebrity. Να παίζεις στην τηλεόραση, να έχεις τη δική σου εκπομπή στο ραδιόφωνο, να είσαι πρωταγωνιστής σε μία τηλεοπτική σειρά, να ξεσηκώσεις ένα σκάνδαλο με την συμπεριφορά σου και να κοσμεί η φάτσα σου τα tabloid όλου του κόσμου.

Περάσαμε περίπου 20 χρόνια χτίζοντας αυτή τη φιγούρα ως φιγούρα διασήμου, επωνύμου, celebrity. Αποθεώνοντας ένα lifestyle που συνδεόταν με luxury brands, φωτογραφήσεις σε ιλουστρασιόν περιοδικά και βραδινά λαμπερά show γεμάτα glitter.

Με μεγάλη χαρά υποδεχτήκαμε στην τρέχουσα δεκαετία μία αλλαγή στον τρόπο σκέψης μας, μία αλλαγή στο τι θεωρούμε πρότυπο αλλά και μία επιστροφή στις έννοιες της αυθεντικότητας, της αλήθειας, του ρεαλισμού. Δεν ξέρω αν αυτό είναι το ουσιαστικότερο καλό της οικονομικής και ανθρωπιστικής κρίσης που περνούν οι κοινωνίες μας, αλλά φτάσαμε επιτέλους σε μία εποχή που ως διάσημοι, ως famous, ορίζονται εκείνοι που πραγματικά έχουν έναν λόγο για να τους αποκαλούμε έτσι.

Υπάρχουν επιτέλους άνθρωποι Famous for a reason. Σαν τους ανθρώπους που παρουσιάζονται σε αυτή την πλατφόρμα.

Είναι η δεύτερη χρονιά που τρέχει το project Famous for a reason. Κι αν πέρυσι βοηθήσαμε κι εμείς να αναδειχθούν άνθρωποι και προσπάθειες που φέρουν περήφανα αυτόν τον τίτλο, φέτος έχουν όλοι την ευκαιρία να αναδείξουν από μόνοι τους τη δράση τους. Με μια απλή διαδικασία, ως τις 31 Δεκεμβρίου, δηλώνεις συμμετοχή με την ιδέα σου και εκείνες καταλήγουν στα χέρια του κοινού το οποίο θα κληθεί να επιλέξει εκείνους που θα φτάσουν σε ένα σημαντικό χρηματικό έπαθλο.

Ο λόγος που συμμετέχουμε κι εμείς τόσο ενεργά σε αυτή την καμπάνια από το The Famous Grouse είναι ακριβώς επειδή φέρνει στο προσκήνιο τους πραγματικούς πρωταγωνιστές της ζωής, τους πραγματικούς διασήμους. Όσο λίγοι κι αν τους ξέρουν μέχρι τώρα.

Γιατί είναι ο ίδιος ο ορισμός του «famous» που αλλάζει μέσα στη δεκαετία αυτή. Αν κάποτε ήταν ο ηθοποιός, ο τραγουδιστής και ο πλούσιος, τώρα είναι ο αυτοδημιούργητος, ο startuper, εκείνος που με τις πράξεις του κάνει την κοινωνία μας ένα καλύτερο μέρος για να ζεις. Υπάρχουν δεκάδες παραδείγματα ανθρώπων που πράττουν για το κοινό καλό, με σπουδαίες ενέργειες, δράσεις που βοηθούν μειονοτικές ομάδες, προγράμματα που δείχνουν την ανθρώπινη πλευρά της ζωής.

Κι υπάρχουν από την άλλη εκατοντάδες άνθρωποι που αποτελούν ρεαλιστικό πρότυπο για τους νέους. Με επιχειρηματικές ιδέες, μικρές εταιρείες, έξυπνες ιδέες που ξεπέρασαν το φράγμα της επιτυχίας και έφτασαν να είναι επιχειρήσεις που προσφέρουν ουσιαστικά στην οικονομία της δική τους και της κάθε χώρας.

Αυτοί είναι οι ήρωες του σήμερα. Αυτοί που δεν τα περιμένουν όλα έτοιμα, όπως έκανε η δική μας παλαιότερη γενιά αλλά παλεύουν από μικρή ηλικία να βρουν αυτό που τους τρώει σαν ιδέα μέσα τους και να το κάνουν πράξη, όχι απαραίτητα με σκοπό το κέρδος αλλά με στόχο οι ίδιοι να γίνουν μία καλύτερη εκδοχή του εαυτού τους.

Υπάρχει ανάγκη να ξεπεράσουμε την ψευδαίσθηση της διασημότητας που επικρατούσε τις προηγούμενες δεκαετίες και να στηρίξουμε ανθρώπους με δημιουργικές προσπάθειες που προάγουν την επιχειρηματικότητα, την ιδεατή κοινωνία και τους ευγενείς σκοπούς. Υπάρχει ανάγκη να παραδειγματιστούμε από τους ανθρώπους που καθημερινά δηλώνουν συμμετοχή σε ενέργειες όπως το Famous for a reason. Να στηρίξουμε τέτοιες προσπάθειες και να βοηθήσουμε με κάθε πιθανό τρόπο.

Κι αν έχει κάποιος από εμάς μία ιδέα, γιατί όχι να γίνουμε εμείς οι ίδιοι, οι επόμενοι που θα φέρουν τον τίτλο «Famous for a reason».

Δημοφιλή