Φρενίτιδα στις ΗΠΑ με νέα φωτογραφία που «αποκαλύπτει» τι απέγινε η θρυλική αεροπόρος Αμέλια Έρχαρτ

Φρενίτιδα στις ΗΠΑ με νέα φωτογραφία που «αποκαλύπτει» τι απέγινε η θρυλική αεροπόρος Αμέλια Έρχαρτ

Η Αμερικανίδα Αμέλια Έρχαρτ υπήρξε πρωτοπόρος στον κλάδο της αεροπλοϊας, και υπέρμαχος των δικαιωμάτων των γυναικών. Έμεινε στην ιστορία- και αποτελεί μέχρι σήμερα σύμβολο στο γυναικείο κίνημα -ως η πρώτη γυναίκα που διέσχισε μόνη της τον Ατλαντικό Ωκεανό, το 1928 πετώντας το Αvro Avian 594 Avian III. Κατάφερε να σπάσει πολλά ρεκόρ, ενώ έγραψε βιβλία για την εμπειρία της στους αιθέρες. Ήταν δε οι δραστηριότητες της η αφορμή για να δημιουργηθεί η οργάνωση The Ninety-Nines, για τις γυναίκες πιλότους.

Η Έρχαρτ εξαφανίστηκε σε ηλικία 40 ετών, στις 2 Ιουλίου 1937 και ενώ πετούσε πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό ενώ κηρύχθηκε επίσημα θανούσα στις 5 Ιανουαρίου 1939.

Το γεγονός ότι δεν βρέθηκε ποτέ η σορός της, ήταν αρκετό για να αναπτυχθούν διάφορες θεωρίες για την τύχη της και τώρα έρχεται στην επιφάνεια μια φωτογραφία που δίνει τροφή σε όσους επιμένουν πως η γυναίκα επέζησε. Η νέα θεωρία, όπως αναφέρει το BBC, θέλει την Έρχαρτ να μην πέθανε σε αεροπορικό δυστύχημα αλλά να απεβίωσε ενώ ήταν υπό κράτηση από τις ιαπωνικές αρχές...Εάν η εκδοχή αυτή επαληθευτεί τότε θα μιλάμε πλέον για την διαλεύκανση μιας από τις πιο περίεργες υποθέσεις στην ιστορία της αεροπλοϊας.

Η φωτογραφία που ελήφθη τη δεκαετία του 1930 στα υπό ιαπωνική κατοχή νησιά Μάρσαλ, δείχνει μια γυναίκα, η φιγούρα της οποίας μοιάζει με αυτή της Έρχαρτ (πρόκειται για το άτομο που εμφανίζεται καθιστό με την πλάτη στο φακό). Το φωτογραφικό ντοκουμέντο βρέθηκε στα Εθνικά Αρχεία των ΗΠΑ.

Στη φωτογραφία φαίνεται ακόμη μια ομάδα ανθρώπων που στέκεται κοντά στην προκυμαία ενώ η ετικέτα βάσει της οποίας αρχειοθετήθηκε η φωτογραφία, αναφέρει πως τραβήχτηκε πιθανότατα από κατάσκοπο των ΗΠΑ στο Ζανού Ατόλι.

Εκτός από την Έρχαρτ, εκτιμάται πως στη φωτογραφία φαίνεται και ο Φρεντ Νούναν, ο πλοηγός της κατά την τελευταία της πτήση πάνω από τον Ειρηνικό.

Ωστόσο ο συγγραφέας του «Finding Amelia» Ρικ Τζιλίπσι δεν έχει πειστεί και μιλώντας στο BBC, μεταξύ άλλων δηλώνει εντυπωσιασμένος για το πώς τόσοι άνθρωποι φαίνεται να έχουν πειστεί πως πρόκειται για Έρχαρτ και τους καλεί να εξετάσουν καλύτερα τη φωτογραφία. Όπως αναφέρει, η φωτογραφία δεν φέρει συγκεκριμένη ημερομηνία ενώ τονίζει πως το γεγονός ότι τραβήχτηκε στο Ζανού Ατόλι δεν σημαίνει πως ήταν και υπό κράτηση από τις ιαπωνικές αρχές και αναρωτιέται «που είναι οι Ιάπωνες (σ.σ που τη φυλάνε). Δεν υπάρχει κανένας στρατιώτης σε αυτή τη φωτογραφία. Κανένας με στολή».

Σημειώνεται πως η φωτογραφία δόθηκε στη δημοσιότητα από το History Channel με έδρα στις ΗΠΑ, λίγο πριν την παρουσίαση ενός ντοκιμαντέρ που θα προβληθεί την επόμενη εβδομάδα. Επίσης, έχει γίνει γνωστό πως στο ντοκιμαντέρ μιλούν δύο ειδικοί που υποστηρίζουν ότι ο σωματότυπος της γυναίκας στη φωτογραφία μοιάζει με αυτό της Έρχαρτ και η φιγούρα του άνδρα μοιάζει με αυτή του πλοηγού της.

Φυσικά πολλοί θέλουν το όλο θέμα με τη φωτογραφία να είναι ένα επικοινωνιακό τέχνασμα για να τραβήξει το ενδιαφέρον του κοινού-κυρίως του αμερικανικού που διατηρεί ζωντανό το ενδιαφέρον του για την Έρχαρτ- πριν την προβολή του ντοκιμαντέρ.

Αξίζει να σημειωθεί πως και παλαιότερα, το 2006, υπήρχε μια ακόμη αρχικά ισχυρή θεωρία «επιβίωση» της Έρχαρτ που είχε παρουσιαστεί μάλιστα και στο National Geographic Channel στο δεύτερο επεισόδιο της σειράς «Undiscovered History». Σε αυτό αναλύεται μια θεωρία στην οποία είχε αναφερθεί αρχικά ο συγγραφέας Τζο Κλάους στο βιβλίο Amelia Earhart Lives και ήθελε την Έρχαρτ να έχει επιζήσει και μετακομίσει στο Νιού Τζέρσι, να έχει αλλάξει το όνομά της και να έχει παντρευτεί ξανά. Το «νέο» της όνομα ήταν η Άιριν Κραίγκμιλ Μπόλαμ. Ωστόσο η τραπεζίτης Άιριν Μπόλαμ που ζούσε στη Νέα Υόρκη τη δεκαετία του 1940, αρνήθηκε ότι ήταν η Έρχαρτ και προσέφυγε στη Δικαιοσύνη ζητώντας αποζημίωση. Το βιβλίο αποσύρθηκε ενώ στη συνέχεια ερευνητές απέκλεισαν κάθε πιθανότητα η Μπόλαμ να ήταν η Έρχαρτ. Το δε National Geographic προσέλαβε ειδικό εγκληματολόγο, ο οποίος μελέτησε φωτογραφίες των δύο γυναικών και κατέληξε ότι υπήρχαν πολλές διαφορές στις διαστάσεις του προσώπου μεταξύ της Έρχαρτ και της Μπόλαμ.

Δημοφιλή