Ενιαίος ποδηλατόδρομος θα ενώνει την Κηφισιά με το Φάληρο

Ενιαίος ποδηλατόδρομος θα ενώνει την Κηφισιά με το Φάληρο
Music saleswoman Elena Koniaraki, 39, rides her bicycle between cars at a central street in Athens July 11, 2012. In austerity Greece, the once lowly bike is winning new fans every day, from middle-aged commuters who relied on their cars to those who poked fun at former Prime minister George Papandreou's perchant for cycling as not being macho enough. Picture taken July 11, 2012. REUTERS/Yorgos Karahalis (GREECE - Tags: SOCIETY TRANSPORT BUSINESS)
Music saleswoman Elena Koniaraki, 39, rides her bicycle between cars at a central street in Athens July 11, 2012. In austerity Greece, the once lowly bike is winning new fans every day, from middle-aged commuters who relied on their cars to those who poked fun at former Prime minister George Papandreou's perchant for cycling as not being macho enough. Picture taken July 11, 2012. REUTERS/Yorgos Karahalis (GREECE - Tags: SOCIETY TRANSPORT BUSINESS)
Yorgos Karahalis / Reuters

O πρώτος ενιαίος ποδηλατοδρόμος, μήκους 27 χλμ, που θα ενώνει τη βόρεια Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο, δρομολογείται με την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου, από τον φαληρικό όρμο έως το Γκάζι - Θησείο. Η νέα κατασκευή, της οποίας το κόστος αναμένεται να εγκριθεί στη συνεδρίαση του Περιφερειακού Συμβουλίου Αττικής την Τρίτη, αφορά διαδρομή 16,7 χλμ με κατεύθυνση προς την Κηφισιά και προϋπολογισμό περίπου 10 εκατομμυρίων ευρώ.

«Οικολογικά αυτονόητο», χαρακτήρισε, το «άνοιγμα» του δρόμου για το ποδήλατο» από και προς τη βόρεια Αθήνα, ο αντιπεριφερειάρχης, Γιώργος Καραμέρος, επισημαίνοντας πώς «ο σχεδιασμός ακολουθεί διεθνή πρότυπα και προδιαγραφές που ενισχύουν την ασφάλεια στην κίνηση του ποδηλάτη και της ποδηλάτισσας, ενώ η χάραξη της διαδρομής έγινε με βάση την εμπειρία από τις καθημερινές μετακινήσεις των ίδιων των ενδιαφερομένων». Η δήλωση έγινε αμέσως μετά την ενημερωτική συνάντηση που είχε με συλλογικότητες - εκπροσώπους ποδηλατικών φορέων και κινήσεων, ενώ ο σχεδιασμός της διαδρομής έγινε από τη Μονάδα Βιώσιμης Κινητικότητας του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου και ελήφθησαν υπόψη κυκλοφοριακές και πολεοδομικές μελέτες, σχολικές και αθλητικές μονάδες, χώροι αναψυχής, καθώς και περιοχές κατοικίας. Το δίκτυο αποτελείται από αμφίδρομες λωρίδες, με τον ποδηλάτη που βρίσκεται προς την πλευρά των αυτοκινήτων να κινείται σε φορά αντίθετη προς αυτά, ώστε όταν συναντώνται, να ελέγχει ο καθένας καλύτερα τις κινήσεις του άλλου.

Με αφετηρία το κέντρο της Κηφισιάς, πλησίον του σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου, ο βόρειος ποδηλατόδρομος διέρχεται από το ΚΑΤ, το κέντρο του Αμαρουσίου, τη Νερατζιώτισσα και κατευθύνεται προς Νέο Ηράκλειο, Νέα Ιωνία, Πευκάκια, Περισσό, Άνω Πατήσια, Κυψέλη, πλατεία Βικτωρίας, Ομόνοια, Μοναστηράκι, Θησείο και Γκάζι, όπου συναντά το νότιο ποδηλατόδρομο, ο οποίος καταλήγει στον φαληρικό όρμο. «Διαμορφώνουμε μια ενιαία διαδρομή 27 χλμ. με προοπτική να συνδεθούν σ’ αυτήν υφιστάμενες δημοτικές διαδρομές», κατέληξε ο κ. Γ. Καραμέρος.

Δημοφιλή