ΚΟΙΝΩΝΙΑ
16/09/2017 14:42 EEST | Updated 16/09/2017 14:42 EEST

Πλοιοκτήτρια εταιρεία του «Αγ. Ζώνη ΙΙ»: Απορούμε πώς εμφανίστηκε η πετρελαιοκηλίδα στο Π. Φάληρο

Anadolu Agency via Getty Images
ATHENS, GREECE - SEPTEMBER 14 : A municipality staff shovels oil from oil covered sea, leaked from a sinked cargo ship causing an environmental disaster, in Athens, Greece on September 14, 2017. Municipality staff and volunteers continue the cleaning processes as they set up tapes and placed warning signs. (Photo by Ayhan Mehmet/Anadolu Agency/Getty Images)

Στο θέμα της πετρελαιοκηλίδας, εκφράζοντας προβληματισμό για το πώς εμφανίστηκε ξαφνικά στο Παλαιό Φάληρο και στις υπόλοιπες περιοχές, ενώ το δεξαμενόπλοιο «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ» που βυθίστηκε στις 2 τα ξημερώματα της Κυριακής 10 Σεπτεμβρίου είχε στεγανοποιηθεί πλήρως την Τρίτη 12/09, επανέρχεται με σημερινή ανακοίνωσή της η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΑΓ.ΖΩΝΗ ΙΙ».

«Έκπληκτοι, παρακολουθούμε και εμείς το ''ταξίδι της πετρελαιοκηλίδας'' από τη Νήσο Αταλάντη έως τη Σαρωνίδα» αναφέρεται στην εισαγωγή της ανακποίνωσης στην οποία τονίζεται πως «την πετρελαιοκηλίδα δεν εντόπισε κανένα αεροπλάνο/ελικόπτερο από όσα πετάνε σε όλο τον Σαρωνικό και σαρώνουν την περιοχή για την εύρεση πετρελαιοκηλίδων, ούτε οι δορυφορικές απεικονίσεις της περιοχής από την EMSA (EUROPEAN MARITIME SAFETY AGENCY)» και διερωτάται η εταιρεία «Η κατεύθυνση των ανέμων στην περιοχή του ναυαγίου ήταν προς την Σαλαμίνα. Το πλοίο στεγανοποιήθηκε πλήρως την Τρίτη 12/9. Απορίας άξιο είναι πώς η πετρελαιοκηλίδα εμφανίστηκε ξαφνικά στην συνέχεια στο Π. Φάληρο και στις υπόλοιπες περιοχές».

«Το πετρέλαιο του δεξαμενόπλοιου "ΑΓΙΑ ΖΩΝΗ ΙΙ" μόλυνε τις ακτές της Σαλαμίνας. Μόλυνε όμως και την "Αθηναϊκή Ριβιέρα";» διερωτάται στη συνέχεια, υποστηρίζοντας ότι μία ημέρα πριν από τη βύθιση του δεξαμενόπλοιού της, άλλο πλοίο, άλλης εταιρείας που είχε ναυτικό ατύχημα στο Αιγαίο και είχε οδηγηθεί στη δεξαμενή του Περάματος, κατά την ανέλκυσή του χύθηκαν πετρέλαια στη θάλασσα.

«Δεν συκοφαντούμε, αλλά αναφερόμαστε σε πραγματικό γεγονός, αυτό του θαλάσσιου ατυχήματος άλλου πλοίου. Εμείς διεξάγουμε τη δική μας έρευνα σε σχέση με το ανωτέρω συμβάν και κατά πόσο έπαιξε ρόλο στην εξάπλωση της μόλυνσης, αλλά μήπως πρέπει οι αρμόδιες αρχές να διερευνήσουν με περισσότερο ζήλο τις συνέπειες και την έκταση της μόλυνσης από το άλλο πλοίο αντί να βιάζονται να καταλήξουν σε συμπεράσματα και να μας παραδίδουν ως "βορά" στα αδηφάγα στόματα» συμπληρώνει η πλοιοκτήτρια εταιρεία του «ΑΓ. ΖΩΝΗ ΙΙ».

Πάντως μετά το ατύχημα του «ΑΓ.ΖΩΝΗ» στον Σαρωνικό το Αρχηγείο του Λιμενικού Σώματος έδωσε εντολή και ελήφθησαν δείγματα από τα καύσιμα και του δεξαμενόπλοιου, αλλά και του άλλου πλοίου που βρίσκονταν προς δεξαμενισμό στο Πέραμα, τα αποτελέσματα των οποίων αναμένεται να γίνουν γνωστά.

Αναφορικά με τυχόν αποζημιώσεις από διαρροή πετρελαίου, το Λιμενικό Σώμα είχε αναφέρει ότι πέραν του ποσού για το οποίο είναι ασφαλισμένο το πλοίο «ΑΓ.ΖΩΝΗ», επιπλέον ποσά μπορούν να αντληθούν από το Διεθνές Ταμείο Αποζημιώσεων από Ρύπανση Πετρελαίου (IOPC Fund), υπό τον όρο όμως ότι ο αιτών θα αποδεικνύει τη ζημιά του, με βάση τους κανόνες που ορίζει το ταμείο.

Sponsored Post