Εκδόθηκε η έκθεση αρχαιολογικής τεκμηρίωσης για τον ΒΟΑΚ

Εχουμε πολύ «δρόμο» ακόμα, μέχρι να δημοπρατηθεί ο Βόρειος Οδικός Αξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ).
.
.
Eurokinissi

Ένα έργο που έχει εξαγγελθεί από όλες τις κυβερνήσεις της τελευταίας 15ετίας (τουλάχιστον), ο Βόρειος Οδικός Αξονας της Κρήτης, έχει πολύ «δρόμο» ακόμα μπροστά του.

Μάλιστα, το έργο αυτό αποτελεί ένα ακόμη σημείο αντιπαράθεσης, μεταξύ κυβέρνησης και αντιπολίτευσης, καθώς ναι μεν η προηγούμενη κυβέρνηση είχε προβεί σε ανακοινώσεις τον Μάρτιο του 2019, χωρίζοντας τον αυτοκινητόδρομο των 190 χλμ. σε τρία τμήματα, που θα κατασκευάζονταν με σύμβαση παραχώρησης, με ΣΔΙΤ και ως δημόσιο έργο, εντούτοις καμία διαγωνιστική διαδικασία δεν προχώρησε.

Και τώρα, πάλι από την αρχή, καθώς σύμφωνα με την σημερινή κυβέρνηση, το έργο ήταν έωλο.

Μάλιστα, απαντώντας ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, σε επίκαιρες ερωτήσεις στη Βουλή αναφορικά με τον ΒΟΑΚ, επισήμανε ότι η προηγούμενη κυβέρνηση είχε κάνει έναν «απλό διαγωνισμό εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μια προεπιλογή των τεχνικών εταιρειών που μπορούν να συμμετέχουν όταν κι εφόσον δημοπρατηθεί το έργο», τονίζοντας ότι μόλις χθες παρέλαβε την έκθεση της αρχαιολογικής τεκμηρίωσης (!), διότι χωρίς την συγκεκριμένη έκθεση δεν μπορεί να ξεκινήσει η διαδικασία περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος.

Επίσης, ανέφερε ότι «βρισκόμαστε στο πρώτο στάδιο των μελετών και αυτό γιατί οι μελέτες ξεκίνησαν να υλοποιούνται πριν από 8 μήνες» και διαβεβαίωσε ότι «ο ΒΟΑΚ είναι απόλυτη προτεραιότητα της κυβέρνησης και προσωπική δέσμευση του Πρωθυπουργού».

Αναφερόμενος στα διόδια του έργου, ο Κώστας Καραμανλής είπε ότι «δε νοείται σύμβαση παραχώρησης στην Ελλάδα χωρίς διόδια», καταγγέλλοντας ότι η σύμβαση παραχώρησης που είχε εγκρίνει η προηγούμενη κυβέρνηση, «υπονοούσε με βεβαιότητα ότι θα υπήρχαν διόδια και μάλιστα το κόστος του έργου θα προσέγγιζε τα 1,3 δισ. ευρώ».

Δημοφιλή