ΑB-212: Σε υπηρεσία στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό από το 1979

ΑB-212: Σε υπηρεσία στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό από το 1979
Eurokinissi

Σε υπηρεσία από το 1979 (37 χρόνια) είναι στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό τα ελικόπτερα Agusta Bell AB 212.

Ο εν λόγω τύπος ελικοπτέρου διαθέτει δύο κινητήρες, σόναρ, ραντάρ, FLIR (Forward looking infrared- συστήματα νυκτερινής οράσεως), εξοπλισμό ASE (Automatic Stabilization- αυτόματης σταθεροποίησης), σύστημα AATH (Automatic Approach to Hover System), τακτικό σύστημα OCTOPUS και σύστημα data link. Χρησιμοποιείται κυρίως από πολεμικά πλοία σε ρόλο ανθυποβρυχιακού πολέμου (ASW), επιτήρησης/ παρακολούθησης επιφανείας και ηλεκτρονικού πολέμου (EW). Ο οπλισμός του περιλαμβάνει δύο τορπίλες MK46 και ένα πολυβόλο MG3, το οποίο τοποθετείται σε έστορα ελληνικής κατασκευής KVG-96, ο οποίος, σημειωτέον, έχει πάρει το όνομά του από τα λατινικά αρχικά των τριών αξιωματικών που σκοτώθηκαν στα Ίμια το 1996 (Καραθανάσης- Βλαχάκος- Γιαλοψός- σημειώνεται ότι το ελικόπτερο που κατέπεσε τότε ήταν ίδιου τύπου). Δευτερεύουσες αποστολές περιλαμβάνουν έρευνα και διάσωση (SAR), επιχειρήσεις ειδικών δυνάμεων, ιατρικής διακομιδής (MEDEVAC) και μεταφοράς φορτίων μεταξύ πλοίων (VERTREP).

Όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του Πολεμικού Ναυτικού, τα AB-212 υπάγονται στην πρώτη μοίρα ελικοπτέρων (ΜΕΝ-1), και ήταν συνολικά 10 στον αριθμό (8 ανθυποβρυχιακά και 2 ηλεκτρονικού πολέμου). Η δεύτερη μοίρα διαθέτει τα πιο σύγχρονα S-70 Aegean Hawk.

Όσον αφορά στη φρεγάτα στην οποία ανήκε το μοιραίο ελικόπτερο, πρόκειται για το «Νικηφόρος Φωκάς» (F466), τύπου «S» (Standard). Είναι η δέκατη κατά σειρά παραλαβής και τελευταία φρεγάτα τύπου STANDARD του ΠΝ. Κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία Dok en Werfmaatschappij στο Fijenoord της Ολλανδίας σιις 15 Νοεμβρίου 1980 και εντάχθηκε στη δύναμη του Ολλανδικού Ναυτικού στις 25 Νοεμβρίου 1982 με το όνομα «BLOYS VAN TRESLONG» (F-826). H ύψωση της ελληνικής σημαίας έγινε στο Den Helder της Ολλανδίας στις 19 Νοεμβρίου 2004. Κατέπλευσε στην Ελλάδα στις 28 Μαρτίου 2005.

Δημοφιλή