ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
26/11/2019 11:21 EET

Ελληνικός τουρισμός: αυθεντικότητα και εμπειρία

Πολλά και ιδιαίτερα σημαντικά συζητήθηκαν στις εργασίες του 3ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας που έγινε στην Αθήνα.

ΞΕΕ
ΞΕΕ

Νέες κατευθύνσεις δρομολογούνται στον τομέα της φιλοξενίας, σύμφωνα με τις τάσεις που παρατηρούνται τελευταία.

Κατά τη διάρκεια του δρομολογούνται, του 3ου Διεθνούς Φόρουμ Φιλοξενίας, της δυναμικότερης πλατφόρμας διαλόγου και γνώσης για τον κλάδο της φιλοξενίας στην Ελλάδα, που διοργάνωσε το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος (ΞΕΕ) στο Metropolitan Expo, στο πλαίσιο της έκθεσης XENIA 2019, συμμετείχαν διακεκριμένοι εκπρόσωποι αναγνωρισμένων διεθνών τουριστικών Brands, καθώς και ξένοι και Έλληνες ομιλητές από την ακαδημαϊκή κοινότητα και τον κλάδο των συμβουλευτικών επιχειρήσεων.

Στα βασικά συμπεράσματα των 3 θεματικών ενοτήτων του Φόρουμ μεταξύ άλλων καταγράφεται το γεγονός ότι, το Direct Booking θα παραμένει σταθερά δυναμική επιλογή για τον τουρισμό, όλα τα κανάλια κρατήσεων έχουν δαπάνες, ενώ είναι απαραίτητη περισσότερο από ποτέ η δημιουργία Brand για την επιβίωση μιας επιχείρησης στο χώρο της Φιλοξενίας. Επίσης, επισημάνθηκε ότι η αυθεντικότητα και η παροχή εμπειρίας αποτελούν παρακαταθήκη επιτυχίας στον τομέα F & B της ξενοδοχίας. Σημειώθηκε ακόμη ότι είναι μονόδρομος η συνεχής εκπαίδευση του προσωπικού και όχι μόνο όσων έρχονται σε επαφή με τον επισκέπτη. Σε αυτό το πλαίσιο τονίστηκε ότι η επιχείρηση οφείλει να επενδύει στη δημιουργία στελεχών που θα κάνουν τη διαφορά, αλλά και το πώς επιτυγχάνεται αυτό. Πλέον η τάση είναι η αναζήτηση ανθρώπινου δυναμικού να διαλαμβάνει χώρα μέσα από τα κανάλια της νέας τεχνολογίας, ενώ αναδείχθηκε και η μεθοδολογία για το πώς αυτό επιτυγχάνεται αποτελεσματικότερα. 

Μιλώντας ο υπουργός Χάρης Θεοχάρης, επισήμανε ότι «ο τουρισμός, μία εθνική υπόθεση, βαδίζει με βήματα σταθερά. Όλοι οι δείκτες είναι θετικοί. Αυτό, βέβαια, δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αδυναμίες, προβλήματα και ζητήματα. Αλλά είμαστε εδώ, με συγκεκριμένες αποφάσεις και με συγκεκριμένα βήματα, ένα-ένα να τα διορθώσουμε. Τα τελευταία στοιχεία για το εξωτερικό ισοζύγιο δείχνουν πραγματικά ότι στο εννιάμηνο ήδη έχουμε πιάσει τα έσοδα του προηγούμενου έτους, ότι αυτός ο ρόλος θα συνεχίσει να είναι σημαντικός και αν υπάρχει ένας τρόπος να διαψεύσουμε τις αρνητικές, σε σχέση με το τι περιμένουμε εμείς αναπτυξιακά, εκθέσεις κάποιων διεθνών οργανισμών, ότι η ανάπτυξή μας θα είναι μικρότερη από το 2,8 που αναφέρεται στον προϋπολογισμό, θα είναι μέσα από το ισοζύγιο του τουρισμού και μέσα από τις τουριστικές επενδύσεις.»

 

ΞΕΕ
ΞΕΕ

 

Παράλληλα, ο υπουργός έδωσε το στίγμα για την επόμενη μέρα. «Πρέπει όλοι μας να βοηθήσουμε και να κάνουμε την κοινή προσπάθεια για ένα νέο μοντέλο τουρισμού. Αυτό το νέο μοντέλο τουρισμού χρειάζεται νέες τεχνικές, γνώση, στροφή προς την ψηφιακή τεχνολογία, χρειάζεται να ”αγκαλιάσουμε” τις αλλαγές τις οποίες έχουν ήδη έρθει και θα γίνουν, χρειάζεται να βρούμε νέα μοντέλα συνεργατικής διακυβέρνησης, στα οποία οι διαχωριστικές γραμμές του παρελθόντος μεταξύ Τοπικής Αυτοδιοίκησης, Κεντρικής Διοίκησης και ιδιωτικού και δημόσιου τομέα έχουν αρχίσει να μη βγάζουν νόημα. Οι προκλήσεις που έχουμε μπροστά μας, η στροφή στη βιωσιμότητα, οι αλλαγές σε τομείς όπως η προσβασιμότητα, ο τουρισμός για άτομα με αναπηρία, ο ποιοτικός και βιώσιμος τουρισμός γενικά είναι ένα δύσκολο εγχείρημα, το οποίο μόνο με τις κοινές προσπάθειες όλων μας θα μπορέσει να επιτύχει. Το επόμενο διάστημα θα ανακοινώσουμε μια σειρά από πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση ώστε οι προσπάθειες που ήδη γίνονται να πάρουν έναν πιο οργανωμένο ρόλο, γιατί αυτό που ζητάει ο τουρίστας του 21ου αιώνα είναι πιστοποίηση, επαγγελματισμός στο “service”, αυθεντική εμπειρία, όχι μια εμπειρία προκατασκευασμένη που μπορεί να τη βρει σε οποιαδήποτε χώρα.»

Ο πρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Αλέξανδρος Βασιλικός, τόνισε χαρακτηριστικά ότι «οι προκλήσεις είναι πολλές και είναι μεγάλες. Από την 4η μεταβιομηχανική επανάσταση που μετασχηματίζει ραγδαία όλο το φάσμα των ανθρώπινων δραστηριοτήτων μέχρι τις συνέπειες της κλιματικής αλλαγής. Αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς πως στο τέλος της μέρας, αυτό που μετράει είναι τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα που θωρακίζουν με ποιότητα και διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα για το προϊόν μας. Το ξενοδοχείο αναδείχθηκε στον ”εθνικό πρωταθλητή” της πραγματικής οικονομίας, στήριξε την απασχόληση και συνέβαλε τα μέγιστα στην επιστροφή στην κανονικότητα. Η επιτυχία κάθε ξενοδόχου, κάθε ξενοδοχείου, στο τέλος της μέρας, είναι όφελος για την ανάπτυξη κάθε τοπικής οικονομίας, για τη συνοχή κάθε τοπικής κοινωνίας.»

Αξιοποιώντας την ευκαιρία του Φόρουμ, ο πρόεδρος του ΞΕΕ υπογράμμισε: «Είναι στοιχειώδες έναντι αυτής της προσφοράς, τουλάχιστον να λειτουργεί το ξενοδοχείο σε ένα περιβάλλον υγιούς ανταγωνισμού, χωρίς τις στρεβλώσεις που δημιουργεί ο αθέμιτος ανταγωνισμός των ανεξέλεγκτων βραχυχρόνιων μισθώσεων. Όλοι είμαστε υπέρ της ελεύθερης οικονομίας, όχι όμως υπέρ της ασύδοτης. Η αδράνεια έναντι του φαινομένου γιγάντωσε τα προβλήματα, τα οποία δεν αφορούν πλέον μόνον τη διάσταση του αθέμιτου ανταγωνισμού, αλλά πρώτα και κύρια το βαθύ αρνητικό αποτύπωμα στην ίδια την κοινωνία. Η θέση μας λοιπόν είναι σαφής. Η οικονομία διαμοιρασμού ήρθε για να μείνει και το ”ρολόι” της τεχνολογικής εξέλιξης δεν γυρίζει πίσω. Ούτε οι ξενοδόχοι συζητάμε κάτι τέτοιο. Αυτό όμως που συζητάμε και ζητάμε είναι να δούμε με προσοχή τις διεθνείς πρακτικές που ακολουθούνται σε όλους τους δημοφιλείς παγκόσμιους και ευρωπαϊκούς προορισμούς. Δεν χρειάζεται να ανακαλύψουμε την πυρίτιδα. Χρειάζεται όμως με βάση τις βέλτιστες πρακτικές που ακολουθούνται στην Ευρώπη να δημιουργηθεί το σαφές και καθαρό πλαίσιο ρύθμισης της δραστηριότητας».

Sponsored Post