Ένα πρόγραμμα που προωθεί και κάνει πράξη τις καινοτόμες ιδέες

Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το Ignite Ideas της Nestle

Γράφει ο Πάνος Κοκκίνης

Εσύ φέρνεις στο τραπέζι την ιδέα. Η Nestle, μέσω του προγράμματος ανοιχτής καινοτομίας Ignite Ideas, σου παρέχει όλα τα απαραίτητα εργαλεία. Και, τόσο απλά, το όραμα της βιώσιμης ανάπτυξης έρχεται ένα βήμα πιο κοντά στο να γίνει πραγματικότητα.

Στα χαρτιά το Ignite Ideas απευθύνεται σε επιχειρηματικές ομάδες, νεοφυείς επιχειρήσεις, επιστήμονες και ερευνητές που έχουν στόχο την εξεύρεση και ανάδειξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων και καινοτόμων προϊόντων / υπηρεσιών. Στην πραγματικότητα το πρόγραμμα ανοιχτής καινοτομίας της Nestle Ελλάς, που ξεκίνησε το 2018 και υλοποιείται με την υποστήριξη του Κέντρου Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, αποτελεί κάτι πολύ παραπάνω. Συγκεκριμένα εκείνο το σπάνιο είδος εταιρικής πρωτοβουλίας που κάνει όντως πράξη αυτά που υπόσχεται και δεν εξαντλείται σε ευχολόγια, σε μια ωραία παρουσίαση και σε μερικές στιγμές εφήμερης θετικής δημοσιότητας για τους δημιουργούς του.

Εξ’ού και δεν υπάρχει πραγματικά λόγος να πούμε τίποτα παραπάνω για αυτό. Αρκεί το να μπεις σε αυτό το link και να τσεκάρεις από πρώτο χέρι μερικές από τις ιστορίες επιτυχίας που έχει ήδη καταγράψει.

Πρόκειται για μία -άκρως λειτουργική και δημιουργική- διαδικασία επιτάχυνσης καινοτόμων ιδεών, που έχει σταθερά το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον, με διττό σκοπό. Την ενδυνάμωση νέων επιχειρηματιών ώστε να μετατρέψουν τις ιδέες τους σε βιώσιμες επιχειρήσεις με οικονομικό και κοινωνικό αντίκτυπο από την μια. Και, από την άλλη, την ενεργή συμμετοχή των ανθρώπων της εταιρίας(από όλα τα τμήματα και με διαφορετική ειδικότητα) που ως μέντορες, εκπαιδευτές και σύμβουλοι, παρέχουν επιχειρηματική καθοδήγηση στις συμμετέχουσες ομάδες προκειμένου να πετύχουν τους στόχους τους.

Αυτό που μοιάζει να κάνει την διαφορά είναι κάτι που δεν είναι μετρήσιμο, αλλά είναι εμφανές σε κάθε επαφή που έχεις με τους ανθρώπους της εταιρείας που συμμετέχουν. Συγκεκριμένα η αφοσίωση, η προσήλωση, το αυξημένο αίσθημα ευθύνης και -παρότι δεν είναι δόκιμος επιχειρηματικός όρος- το ‘μεράκι’ που δείχνουν όσον αφορά την mentoring διάσταση του ρόλου τους.

Φωτογραφία από την τελική φάση του περσινού προγράμματος Ignite Ideas
Φωτογραφία από την τελική φάση του περσινού προγράμματος Ignite Ideas

Μια φιλοσοφία που είναι ήδη εμφανής στην σχετική δήλωση του Νίκου Εμμανουηλίδη, Προέδρου & Διευθύνοντος Συμβούλου της Nestlé Ελλάς που επιβεβαίωσε ότι: «Η υποστήριξη των νέων και της νεανικής επιχειρηματικότητας αποτελούν προτεραιότητα για την εταιρία μας. Μέσω του προγράμματος ανοιχτής καινοτομίας Ignite Ideas μας δίνεται η δυνατότητα να γνωρίσουμε τις πρωτοπόρες ιδέες νεοφυών ελληνικών επιχειρήσεων σε τομείς που σχετίζονται με τη δραστηριότητά μας και να τους παρέχουμε εφόδια και εργαλεία που θα τις ενδυναμώσουν και θα τις βοηθήσουν να εξελιχθούν και να πετύχουν τους στόχους τους. Το πρόγραμμα Ignite Ideas αποτελεί για εμάς πηγή έμπνευσης, συνέργειας, καλλιέργειας διαφορετικού τρόπου σκέψης και ανταποκρίνεται στην επιδίωξη μας για την υποστήριξη των νέων και την ανάδειξη της καινοτομίας»

Η κρίσιμη λέξη εδώ, όπως και συνολικά για το πρόγραμμα, είναι η έμπνευση. Η έμπνευση που απαιτείται για να δηλώσεις συμμετοχή και και να προχωρήσεις στην υλοποίηση της ιδέας σου (Proofof Concept) μέσα σε 3 μήνες. Η έμπνευση που αντλούν οι άνθρωποι της Nestlé Ελλάς από αυτό το «τσουνάμι» δημιουργικότητας, ενθουσιασμού και out-of-the-box τρόπου σκέψης. Και, τέλος, η έμπνευση που οφείλουμε να νοιώθουμε όλοι εμείς από τέτοιες ενέργειες που μας γεμίζουν αισιοδοξία για την επόμενη ημέρα.

Το φετινό Ignite Ideas είναι αφιερωμένο στη βιώσιμη ανάπτυξη, με 36 ομάδες να έχουν υποβάλει τις προτάσεις τους για τους θεματικούς τομείς του προγράμματος που περιλαμβάνουν την κυκλική οικονομία στη συσκευασία προϊόντων, την εξοικονόμηση ενέργειας, τη μείωση σπατάλης τροφίμων, τη βιώσιμη εφοδιαστική αλυσίδα και τις μεταφορές, καθώς και την εκπαίδευση σε ζητήματα που αφορούν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 3 φάσεις μέσα από τις οποίες οι ομάδες αξιολογούνται και καλούνται να επιβεβαιώσουν το Proof of Concept που παρουσίασαν, δοκιμάζοντας το σε πραγματικό περιβάλλον. Και, στη συνέχεια, να παρουσιάσουν την επιχειρηματική τους ιδέα στην επιστημονική επιτροπή του προγράμματος.

Ειδική μνεία οφείλει να γίνει, τέλος, στο Κέντρο Στήριξης Επιχειρηματικότητας και Καινοτομίας (ACEin) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που συμβάλει αποφασιστικά στην υλοποίηση ενός προγράμματος το οποίο «δίνει την ευκαιρία στους συμμετέχοντες», σύμφωνα με την Αγγελική Καραγιαννάκη, Managing Director του ACEin «να δουλέψουν στενά με ένα μεγάλο οργανισμό με στόχο να εφαρμόσουν την ιδέα τους σε πραγματικό περιβάλλον». Με την Μαριάννα Γαλάνη, Project Manager του ACEin, να συμπληρώνει «Το στοίχημα για εμάς είναι μέσα από το πρόγραμμα να αναπτυχθούν proof-of-concepts, προϊόντα και υπηρεσίες που θα προσφέρουν προστιθέμενη αξία τόσο στην εδραιωμένη επιχείρηση και στους πελάτες της όσο και στην startup».

Ένα, κατά κοινή ομολογία, κερδισμένο στοίχημα και μια πρωτοβουλία που αξίζει να βρει άμεσα μιμητές.

Sponsored by Nestlé