ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
26/06/2020 14:23 EEST | Updated 26/06/2020 14:25 EEST

Εναέρια, η νέα περιφερειακή Θεσσαλονίκης

Το φιλόδοξο έργο, «Thessaloniki flyover», παρουσιάστηκε από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.

Η άρση της επικινδυνότητας, η βελτίωση της κυκλοφορίας και η προστασία του περιβάλλοντος, είναι τα τρία χαρακτηριστικά στα οποία στοχεύει το νέο, μεγάλο έργο της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, παρουσίασε το περίφημο «Thessaloniki flyover», τη νέα Ανατολική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης, που μαζί με το μετρό, το νέο αεροδρόμιο και το λιμάνι, θα αποτελέσουν τις υποδομές για μια άλλη, πολύ καλύτερη Θεσσαλονίκη.

Ουσιαστικά, πρόκειται για έναν εντελώς νέο, εναέριο αυτοκινητοδρόμου, ο οποίος θα «πετάει» πάνω από τον ανατολικό περιφερειακό, και θα είναι η μεγαλύτερη εναέρια οδός στην Ελλάδα.

Το Flyover, προβλέπεται ότι θα εξυπηρετεί 10.000 οχήματα την ώρα, ανά κατεύθυνση, και θα συνεισφέρει ώστε να σωθούν ζωές, καθώς σήμερα ο δείκτης θνησιμότητας στην Ανατολική Περιφερειακή Οδό Θεσσαλονίκης (150.000 οχήματα καθημερινά) είναι 12 φορές μεγαλύτερος σε σχέση με την Αττική Οδό στην Αθήνα.

Αυτό το πρωτοποριακό και μοναδικό του είδους του, έργο στην Ελλάδα, αφορά 13 χιλιόμετρα, με 9 ανισόπεδους κόμβους, 4 χιλιόμετρα συνεχόμενης γέφυρας Flyover, 8 νέες γέφυρες και 3 νέες σήραγγες. Ο προϋπολογισμός είναι 370 εκατ. ευρώ και θα χρηματοδοτηθεί με ΣΔΙΤ. Στην κατασκευή του θα απασχοληθούν περισσότεροι από 1.000 εργαζόμενοι.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά ότι στο τέλος του 2021 ή στις αρχές του 2022, θα υπάρχει οριστικός ανάδοχος για το έργο, ενώ η φάση κατασκευής θα διαρκέσει 3 - 4 χρόνια. 

Το Flyover, αναμένεται, μαζί με το μετρό Θεσσαλονίκης, να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του προβλήματος του ΟΑΣΘ, έναν από τους τρεις άξονες του σχεδίου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη συμπρωτεύουσα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η υπάρχουσα Ανατολική Περιφερειακή οδός, είναι σχεδιασμένη για να εξυπηρετεί γύρω στα 5.000 αυτοκίνητα την ώρα ανά κατεύθυνση, όμως ο φόρτος μπορεί το 2030 να φθάσει στα 7.500 αυτοκίνητα.

«Αυτός ο δρόμος θα είναι το Flyover», δήλωσε κάνοντας λόγο για μια μόνιμη και οριστική λύση στο πρόβλημα της πόλης, για πολλές δεκαετίες,» δήλωση ο Κώστας Καραμανλής.  

Ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, εξήγησε ότι ο νέος αυτοκινητόδρομος θα αυξήσει εντυπωσιακά την ασφαλή ταχύτητα της μετακίνησης, με τις πρόσθετες λωρίδες κυκλοφορίας που θα δημιουργηθούν στα υπερυψωμένα και «εναέρια» τμήματα, αλλά και με καλά μελετημένες παρεμβάσεις στους κόμβους που οδηγούν και συνδέουν όλες τις περιοχές, με τις οποίες θα μειωθούν όλες οι χιλιομετρικές αποστάσεις.

Οι παρεμβάσεις θα είναι τεσσάρων ειδών:

- Πρώτον, στοχευμένες απλές επεμβάσεις, σε κόμβους όπως η σύνδεση με ΤΙΤΑΝ, η σύνδεση Λ. Κατσιμίδου, Τούμπας, η σύνδεση Κωνσταντινοπολίτικων.

- Δεύτερον, μείζονες επεμβάσεις, στους κόμβους στο Επταπύργιο, την Πυλαία, και το Πανόραμα.

- Τρίτον, πλήρης ανασχεδιασμός των κόμβων Πεύκων – Νεάπολης και Αγ. Παύλου.

- Τέταρτον, κατασκευή νέου κόμβου σύνδεσης με Θέρμη - Πανόραμα - Νέα Ραιδεστό, και Γαλάτιστα, Πολύγυρο, Σιθωνία.

«Είναι ένα έργο που πραγματικά μπορεί να αλλάξει την καθημερινότητα σε αυτήν την πόλη,» δήλωσε ο Κώστας Καραμανλής, καθώς όπως εξήγησε θα εκτραπεί το 25%- 35% της κυκλοφορίας στο υπερυψωμένο - εναέριο επίπεδο, με αποτέλεσμα πιο γρήγορες μετακινήσεις, πολύ λιγότερη ρύπανση, ασφάλεια, πιο σταθερούς χρόνους μετακίνησης, οικονομία για τους οδηγούς, πολύ πιο εύκολη πρόσβαση από τη μία άκρη της πόλης στην άλλη, από την Ευκαρπία στην Καλαμαριά, γρήγορη και ασφαλής πρόσβαση από και προς ΠΑΘΕ, Εγνατία Οδό, Αεροδρόμιο «Μακεδονία» και Χαλκιδική, αλλά και τις γειτονικές πόλεις.