ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
07/02/2020 15:10 EET | Updated 07/02/2020 15:11 EET

Επανατοποθετείται το brand της Ελλάδας στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη

Σύσταση Ομάδας Εργασίας Branding του ελληνικού τουρισμού, από το Υπουργείο Τουρισμού.

EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΕΡΓΙΟΠΟΥΛΟΣ

Να επανατοποθετήσει την Ελλάδα στον παγκόσμιο τουριστικό χάρτη, επιθυμεί το Υπουργείο Τουρισμού, με τη σύσταση «Ομάδας Εργασίας Branding του Ελληνικού Τουρισμού».

Με την κατάθεση στη Διαύγεια της σχετικής απόφασης, η οποία φέρει την υπογραφή του Γενικού Γραμματέα Τουρισμού, Κώστα Λούλη, ουσιαστικά μπαίνουν οι προϋποθέσεις ώστε να χαραχθεί μια νέα πολιτική προβολής της χώρας μας, διεθνώς, αξιοποιώντας τις σύγχρονες μεθόδους.

Πάντως, το κυριότερο μέλημα της Ομάδας Εργασίας, είναι ο καθορισμός μιας νέας στρατηγικής με βάση το τι είναι η Ελλάδα και τι πρεσβεύει ως όνομα παγκοσμίως, τις αξίες της, τα συγκριτικά της πλεονεκτήματα, την αξιοποίηση της ελληνικής φιλοξενίας, του Πολιτισμού, της φύσης, της γαστρονομίας και των κλιματολογικών συνθηκών που συνιστούν, όλα μαζί, έναν προορισμό, από άκρη σε άκρη, επίσκεψης όλων των εποχών.

Συντονιστής της Ομάδας Branding ορίζεται ο Στιβ Βρανάκης, νυν σύμβουλος του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και επί σειρά ετών επικεφαλής του Δημιουργικού Εργαστηρίου της Google σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική και γραμματέας της Επιτροπής η Ευτυχία Αϊβαλιώτου, υπάλληλος του Τμήματος Σχεδιασμού Τουριστικής Πολιτικής, της Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού.

Στην Ομάδα, η οποία δεν είναι αμειβόμενη και θα λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, εκτός του Στιβ Βρανάκης, συμμετέχουν και τρεις κυρίες, η Ιωάννα Δρέττα, CEO της Marketing Greece, η Ειρήνη Αναστασιάδου, ειδική σύμβουλος του υπουργού στον τομέα Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας και η Ελευθερία Φίλη, προϊσταμένη του Τμήματος Εκδόσεων και Οπτικοακουστικών του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού.

Εξειδικεύοντας το έργο που έχει να επιτελέσει η Ομάδας Εργασίας, είναι η στρατηγική τοποθέτηση του brand της χώρας μας σε διεθνές επίπεδο (brand positioning) με πυλώνες το όραμα και την αποστολή (vision & mission), η πρωτοβουλία επανατοποθέτησης του brand της χώρας σε ευρύτερο πλαίσιο, υπό την ευθύνη του Υπουργείου Εξωτερικών, μια πρωτοβουλία επονομαζόμενη «Repositioning Greece», η πρωτοβουλία σύνταξης δεκαετούς στρατηγικού σχεδίου 2021-2030 με προϊοντική διαφοροποίηση και διάσταση μάρκετινγκ, ο σχεδιασμός βραχυπρόθεσμων δράσεων ανανέωσης που θα γεφυρώσουν τον χρόνο μέχρι τις μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες, πάντοτε μέσα στο πλαίσιο που το «Repositioning Greece» θέτει αλλά και την δημιουργία μακροπρόθεσμων εισηγήσεων που θα εξασφαλίσουν επάρκεια πρωτογενών δεδομένων και ιδεών για το στρατηγικό σχέδιο. Επίσης, στις αρμοδιότητες της Ομάδας Εργασίας, είναι τυχόν βραχυπρόθεσμες ενέργειες ανανέωσης του branding για τον ελληνικό τουρισμό, όπως το νέο εκθεσιακό περίπτερο ΕΟΤ και η ανανέωση του ιστότοπου www.visitgreece.gr.

Αναμφίβολα, το έργο της Ομάδας Εργασίας ούτε μικρό είναι, ούτε εύκολο. Χρειάζεται να βρει εκείνο το στοιχείο που θα εμπνεύσει τους Ελληνες για να κάνουν το επόμενο βήμα στον τουρισμό, με την Ελλάδα να έχει εκτοξευτεί διεθνώς, τουριστικά, την τελευταία δεκαετία.

Και βέβαια, όλα θα κριθούν εκ του αποτελέσματος.