Επιβάτες στα φτερά και όρθιες θέσεις: Ολες οι αλλαγές που σχεδιάζουν οι αεροπορικές

Ξεχάστε τις πτήσεις έτσι όπως τις ξέρατε...
MARK RALSTON via Getty Images

Η καινοτομία που παρουσίασε πρόσφατα ο εθνικός αερομεταφορέας της Ολλανδίας KLM, που προτείνει οι επιβάτες να ταξιδεύουν μέσα στα φτερά ενός αεροσκάφους, μοιάζει με σκηνή από τα προσεχώς.

Και δεν είναι η μόνη. Οι αεροπορικές εταιρείες εξετάζουν μια σειρά από περίεργες ιδέες, κάποιες από τις οποίες ετοιμάζονται να λανσάρουν στο -όχι και τόσο- μακρινό μέλλον.

Επιβάτες στριμωγμένοι στα φτερά

Η KLM παρουσίασε πρόσφατα το πρόσφατο σχέδιό της, σύμφωνα με το οποίο οι επιβάτες θα κάθονται κυριολεκτικά μέσα στα φτερά του αεροπλάνου.

Οι χώροι αποθήκευσης του φορτίου και οι δεξαμενές καυσίμων θα βρίσκονται επίσης στα φτερά του αεροσκάφους. Το αεροπλάνο θα μπορεί να μεταφέρει 314 επιβάτες και θα είναιπροσανατολισμένο ιδιαίτερα για ταξίδια μακρινών αποστάσεων.

Το Flying V έχει το ίδιο άνοιγμα των πτερυγίων με το Airbus A350, επομένως μπορεί να χρησιμοποιεί τους συνηθισμένους αεροδιαδρόμους και πύλες.

Ενα μοντέλο κλίμακας του αεροσκάφους θα δοκιμαστεί στο Αμστερνταμ τον Οκτώβριο, αλλά αναμένεται να είναι διαθέσιμο για εμπορικές πτήσεις μετά από περίοπου 20 χρόνια.

Αίθουσα για όρθιους επιβάτες

Το Skyrider 2.0 είναι ένα νέο σχέδιο πτήσης που αποκαλύφθηκε στην έκθεση Aircraft Interiors Expo 2018. Σύμφωνα με αυτό οι επιβάτες θα στέκονται όρθιοι καθόλη τη διάρκεια της πτήσης.

Τα όρθια «καθίσματα» διαθέτουν στηρίγματα για τα χέρια αλλά δεν έχουν καθόλου μαξιλάρι. Αντ ’αυτού, οι επιβάτες θα έχουν μια θέση που μοιάζει με μια σέλα ποδηλάτου, ώστε να μπορούν να ξεκουράσουν την πλάτη τους για λίγο.

Επίσης, δεν θα υπάρχουν δίσκοι για να ακουμπήσει κάποιος το φαγητό ή το ρόφημά του, καθώς και η απόσταση μεταξύ των μπροστινών με τα πίσω καθίσματα θα είναι μόλις 58 εκατοστά.

Τα καθίσματα αυτά έχουν σχεδιαστεί για κοντινές πτήσεις και θα επιτρέπουν έως και 20% περισσότερους επιβάτες να χωρέσουν στο σκάφος. Δεν είναι σαφές όμως πώς τα Skyriders θα επηρεάζουν την εκκένωση σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

Στοιβαγμένοι επιβάτες

Το 2015 η Airbus έλαβε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας για μια νέα μορφή καθισμάτων, που προβλέπει οι επιβάτες να στοιβάζονται ο ένας πάνω στο άλλο.

Η αρχική ιδέα είχε στόχο να δημιουργήσει μια δεύτερη σειρά καθισμάτων ακριβώς πάνω από τα υπάρχοντα, ώστε να παρέχεται μεγαλύτερη προστασία της ιδιωτικής ζωής στους επιβάτες, αλλά κάτι τέτοιο θα μπορούσε να κάνει τους επιβάτες του κάτω επιπέδου να αισθάνονται πιο «κλεισμένοι».

Αεροπορικά παγκάκια

Τα καθίσματα σε στιλ παγκάκι σχεδιάστηκαν από την Airbus το 2016. Προτάθηκαν ως ένας τρόπος βελτιστοποίησης του χώρου για να καλυφθούν οι διαφορετικές ανάγκες των επιβατών, όπως εκείνοι που χρειάζονται επιπλέον χώρο, και οι οικογένειες με μικρά παιδιά.

Ωστόσο, σε αυτή την περίπτωση είναι πιθανό τέσσερις επιβάτες να κάθονται σε ένα χώρο που είχε κάποτε τρεις χωριστές θέσεις, για να μην αναφέρουμε στο θέμα των επιβατών που καταλαμβάνουν περισσότερο χώρο από ό, τι θα έπρεπε από τη στιγμή που δεν υπάρχουν διαχωριστικά μεταξύ των καθισμάτων.

Παιδική χαρά και κρεβάτια - «κάψουλες»

Η Airbus έχει συνεργαστεί με τη Zodiac Aerospace για να δημιουργήσει μια ιδέα, σύμφωνα με την οποία ο χώρος αποθήκευσης του φορτίου στο αεροσκάφος μπορεί να μετατραπεί σε περιοχή για ύπνο, χαλάρωση και αναψυχή.

Μετά την απογείωση, οι επιβάτες των οικονομικών θέσεων θα μπορούν να εγκαταλείψουν τα καθίσματα τους και να κατεβαίνουν κάτω για να ξαπλώσουν σε κρεβάτια - «κάψουλες» και να απλώθουν σε χώρους χαλάρωσης ή να αφήσουν τα παιδιά τους να παίζουν εκεί.

Πηγή: RT

Δημοφιλή