Έρευνα: Πάνω από 5 δις ευρώ σε αποζημιώσεις αεροπορικών εισιτηρίων είναι αζήτητες

Έρευνα: Πάνω από 5 δις ευρώ σε αποζημιώσεις αεροπορικών εισιτηρίων είναι αζήτητες
Courtesy

Πρόσφατα η AirHelp ανακοίνωσε τα αποτελέσματα μιας έρευνας που εντόπισε ότι το 85% των Ευρωπαίων πολιτών δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους και πάνω από 5 δις ευρώ σε αποζημιώσεις δεν έχουν διεκδικηθεί ακόμα. Παρά τις συστάσεις του Ευρωπαικού νόμου ΕC 261, οι αεροπορικές εταιρίες δεν ενημερώνουν τους επιβάτες τους για τα δικαιώματά τους και το 66% νιώθουν ότι δεν μπορούν να βρουν εύκολα καμία πληροφόρηση.

Η έρευνα, που οργανώθηκε από την AirHelp αυτόν το μήνα με πάνω από 7000 συμμετέχοντες σε όλη την ΕΕ, προτείνει πώς υπάρχει ακόμη δρόμος μέχρι οι επιβάτες αερογραμμών να μάθουν πλήρως τα δικαιώματά τους.

Η ερευνα ακόμα αποκαλύπτει ότι το 53% των επιβατών θεωρούν ότι δικαιούνται αποζημίωση μέχρι 600€, αλλά τελικά μονο το 50% των παραπάνω διεκδίκησε τελικά την αποζημίωσή του όταν αντιμετώπισε πρόβλημα με την πτήση του. Αυτό δείχνει ότι η εφαρμογή του νόμου EC 261 – που φέτος κλείνει 14 χρόνια – δεν εφαρμόζεται και εκατομμύρια ευρώ περιμένουν να αποδοθούν.

Οι 3 κυριότεροι λόγου που οι επιβάτες δεν διεκδικούν την αποζημίωσή τους είναι ότι το δεν γνωρίζουν τα δικαιώματά τους (42%), θεωρούν ότι δεν δικαιούνται αποζημίωση (36%) ή ότι δεν γνωρίζουν πώς να διεκδικήσουν την αποζημίωσή τους (24%).

Courtesy

Προβλήματα στις πτήσεις: Αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών

1. Σε περίπτωση μιας καθυστερημένης ή ακυρωμένης πτήσης, και σε περιπτώσεις άρνησης του boarding, οι επιβάτες μπορεί να έχουν δικαίωμα σε οικονομική αποζημίωση μέχρι και 600€ ανά άτομο, υπό συγκεκριμένες συνθήκες. Ο όρος που προϋποτίθεται για αυτό είναι ότι η αναχώρηση θα πρέπει να λαμβάνει χώρα από αεροδρόμιο εντός της ΕΕ ή η εταιρεία που διεξάγει την πτήση να έχει τη βάση της στην ΕΕ. Ο λόγος της καθυστέρησης της πτήσης θα πρέπει να έχει προκληθεί από την εταιρεία. Το δικαίωμα για οικονομική αποζημίωση μπορεί να διεκδικηθεί εντός τριών ετών από την ημέρα της καθυστέρησης της πτήσης.

2. Από την άλλη, εξαιρετικές συνθήκες, όπως μη ανακοινωθείσες απεργίες, καταιγίδες ή ιατρικά επείγοντα, σημαίνουν πώς η εταιρεία που διαχειρίζεται την πτήση εξαιρείται από την υποχρέωση για αποζημίωση.

3. Στις αρχές του 2018, η AirHelp λάνσαρε ένα ολοκαίνουριο εργαλείο για να βοηθήσει τους επιβάτες να βρίσκουν τις πτήσεις για τις οποίες δικαιούνται αποζημίωση μέχρι και τρία χρόνια αργότερα, με το να συνδέουν απλά τα εισερχόμενα μηνύματά τους με το AirHelp.com. Με την εφαρμογή της AirHelp, οι επιβάτες που επηρεάζονται μπορούν να ελέγξουν στο αεροδρόμιο αν το πρόβλημα της πτήσης τους τους επιτρέπει να διεκδικήσουν αποζημίωση και να κάνουν αίτηση εντός λίγων δευτερολέπτων. Η εφαρμογή της AirHelp είναι διαθέσιμη δωρεάν στο Google Play Store and Apple App Store.

Courtesy

Σχετικά με την έρευνα: Όλα τα δεδομένα παρέχονται από το YouGov Deutschland GmbH, εκτός αν ορίζεται διαφορετικά. Στην έρευνα, που έλαβε χώρα μεταξύ 31.01.2018 και 06.02.2018, συμμετείχαν 7.103 άτομα. Τα αποτελέσματα σταθμίστηκαν και είναι αντιπροσωπευτικά για τους επιβάτες αερογραμμών σε πληθυσμούς της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου, της Σουηδίας, Δανίας, Ιταλίας, Νορβηγίας και Ισπανίας (ηλικίας 18 και άνω).