ΔΙΕΘΝΕΣ
30/10/2018 14:57 EET | Updated 30/10/2018 15:03 EET

Εθνικός Κήπος στην Ιαπωνία έχασε μια μικρή περιουσία επειδή ένας υπάλληλος δεν χρέωνε εισιτήρια εισόδου

John S Lander via Getty Images

O Εθνικός Κήπος Shinjuku Gyoen στο Τόκιο είναι ένα από τα στολίδια της Ιαπωνίας. Δημιουργήθηκε το 1906 ως αυτοκρατορικός κήπος στον υπαίθριο χώρο της ιδιωτικής κατοικίας του φεουδάρχη άρχοντα Naito ο οποίος έζησε την εποχή Edo.

Επί δεκαετίες τον επισκέπτονται ντόπιοι αλλά και εκατοντάδες χιλιάδες τουρίστες. Μόνο που τα έσοδα, όπως φαίνεται, δεν ήταν τα αναμενόμενα αφού ένας υπάλληλος δεν ζητούσε από τους τουρίστες το αντίτιμο του εισιτηρίου για την επίσκεψη στην κήπο.

Όπως γράφει ο Guardian, η στάση του υπαλλήλου κόστισε στον φορέα διαχείρισης εθνικού κήπου μια μικρή περιουσία, δηλαδή πολλά εκατομμύρια γιέν. Το πιο περίεργο όμως στην όλη ιστορία είναι ο λόγος που ο υπάλληλος δεν ζητούσε από τους πελάτες να πληρώσουν.

Ας πάρουμε όμως την ιστορία από την αρχή. Ο υπάλληλος, που δεν κατονομάζεται και ο οποίος πλέον έχει συνταξιοδοτηθεί, εργαζόταν σε αυτό το πόστο από τις αρχές της δεκαετίας του 1970. Κάποια στιγμή ένας άλλος συνάδελφός του, αποκάλυψε πως ο άνδρας δεν εισέπραττε τα 200 γιεν ανά επισκέπτη (περίπου 1,5 ευρώ) από τους αλλοδαπούς επισκέπτες του κήπου από τον Απρίλιο του 2014. Συνέχισε μάλιστα να επιτρέπει τη ελεύθερη είσοδο για περίπου δυόμιση χρόνια.

Κατά συνέπεια, περί τα 160.000 άτομα-όπως εκτιμάται- δεν πλήρωσαν εισιτήριο ενώ η όλη ζημιά εκτιμάται στα 25εκατ γιέν, δηλαδή περί τα 195.000 ευρώ.

Το ερώτημα βέβαια είναι «γιατί το έκανε;».

Σύμφωνα λοιπόν με το SoraNews24, ο υπάλληλος οποίος κλήθηκε να δώσει εξηγήσεις είπε στους υπεύθυνους: «Δεν μιλάω καμία άλλη γλώσσα (σ.σ. πέραν τον ιαπωνικών) και φοβόμουν όταν πριν από καιρό οι ξένοι επισκέπτες μου έβαλαν τις φωνές». Έτσι, προκειμένου να μην επαναληφθεί η αρνητική αποφάσισε να τους δίνει απλά το εισιτήριο εισόδου χωρίς να συνομιλεί μαζί τους σχετικά με το απαιτούμενο χρηματικό αντίτιμο.

Μάλιστα για να καλύψει τα ίχνη του, είχε ζητήσει από άλλον υπάλληλο του Κήπου, να μπαίνει στα ηλεκτρονικά αρχεία και διαγράφει τις πωλήσεις εισιτηρίων που είχε κάνει αφού δεν είχε λάβει το αντίτιμο.

Ο άνδρας εργάστηκε στον Κήπο μέχρι τα τέλη του 2016 όταν ένας άλλος συνάδελφος κατήγγειλε πως τον είδε να συμπεριφέρεται περίεργα όταν εξέδιδε τα εισιτήρια σε αλλοδαπούς επισκέπτες.

Οι υπεύθυνοι έκοψαν από τον άνδρα 10% από του μισθού του, συνταξιοδοτήθηκε και προσφέρθηκε να επιστρέψει το μισό του μπόνους συνταξιοδότησης του, ως αποζημίωση.

Πηγές: The Guardian, SoraNews24